Kertokaas mitä voisi suunnitella maksavansa tutuntutulle jos pyytäisin häntä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
tekemään puutarhasuunnitelman meidän pihalle?

Hän on nyt äippälomalla mutta mielellään suunnitteluja tekee...itse kun en osaa mitään ajatella,en ymmärrä kukista ja pusikoista yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu siitä maksatko "ilman kuittia" vai kuitin kanssa.
Mutta suunnittelijat ottaa vähintään 1000e

Ilman kuittia,hänllä ei siis ole mitään yritystä,on muuten alan ammattilainen .

1000e kuulostaa aika hurjalta:)Jospa mä opiskelisin itse sittenkin :laugh:

Mä vaan viittasin siihen mitä joutuist maksamaan firmalle, kuitilla.
Mä kysyisin suoraan jos on kaveri että onko 100e OK?
Mun kaverit ainakin sanoo suoraan millä hintaa tekee, tai sitten kysyt että voisiko hän tehdä ja mitä se maksaisi?

Mitäpäs jos kysyisit häneltä, että paljon hän perii pihasuunnitelman teosta. Jos hän vastaa ettei mitään, niin sitten voit itse määritellä miten haluat häntä muistaa. Onko se raha, jolla muistat, vai esim. viet syömään pitkän kaavan mukaan tai ostat lahjakortin hänelle ja miehelleen ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan.

Mutta noin muuten pihasuunnitelmat ovat aika hinnakkaita.

Nykyisillä polttoaine hinnoilla ainakin bensarahat, meille kun tehtiin niin se suunnittelija kävi neljään eri otteeseen meillä
Ensin kartoittamassa ja sitten mittaamassa, piirretyn suunnitelman kanssa näyttämässä sitä meille ja sitten vielä uudestaan muutosten jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyisillä polttoaine hinnoilla ainakin bensarahat, meille kun tehtiin niin se suunnittelija kävi neljään eri otteeseen meillä
Ensin kartoittamassa ja sitten mittaamassa, piirretyn suunnitelman kanssa näyttämässä sitä meille ja sitten vielä uudestaan muutosten jälkeen

ok.Paljonko teillä tuli maksamaan?

Riippuu varmaan vähän siitäkin, kutsutko hänet vain illalla grillaamaan ja samalla hän antaa sulle vähän vinkkejä pihaan vai haluatko oikein paperille suunnitelman.

Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Vituttaa sellaset, jotka olettaa että tutut tekevät ammattityötä ainakin puoleen hintaan.

Silloin pitäisi löytyä suuta sanomaan hinta omalle työlleen. Mitä sitä suotta viittuuntumaan, jos ei ole pokkaa sanoa itse???

Yhteistyössä