Kertokaas nyt fiksummat: irtonainen koira juoksentelee meidän pihalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Elikkäs asustetaan pienellä maatilalla taajama-alueella kuitenkin. Vieressä on pieni metsä (meidän oma metsä), jossa käydään päivittäin pojan kanssa kävelemässä. No tänään sitten joku helvatun ajokoira seuraa meitä siellä ja haukkuu viimeistä päivää. Minä pelkään koiria kuollakseni enkä tosiaan haluaisi tartuttaa tätä pelkoa lapseeni, mutta ilmeisesti lapsi aisti paniikkini, kun halusi sitten lähteä kotiin. No vähän aikaa hääräiltiin pihalla niin eikös se rakki ollut meidän pihalla kohta! Sisällehän me sitten tultiin :( Viime viikolla näin koiran irtonaisena tossa lähitiellä ja yksi ilta se juoksi irtonaisena meidän pihalla taas :(

Siis voiko tämä olla laillista? Mihin tällaisesta voi ilmoittaa? Poliisille? Minulla ei ole hajuakaan kenen koirasta on kyse...

metästyskausi on alkanut, joten irtokoiria on. Jos se on ajossa, niin taitaa olla että saa puoli tuntia vai oliko se tunnin ajaa toisen maalla ilman lupiakin. Ja jos on maanomistajalta lupa niin vapaana saa olla tosiaan miten paljon vaan. Mutta omasta pihasta koiran voi ottaa aina kiinni, ja toimittaa löytöeläinsuojaan.

Niin ja jos et itse uskalla ottaa kiinni, mutta kiinniotettavalta koira kuitenkin vaikuttaa, niin pyydä naapurista apua. He saattavat myös tietää kenen koira on.

"seuraa meitä ja haukkuu viimeistä päivää"
Luultavasti seuraa jänistä, ajossa.
Tosiaan metsästyskausi menossa. Mutta jos jää pidemmäksikin aikaa siihen teidän pihaan niin ottakaa kiinni ja toimittakaa omistajalleen. (Luultavasti pannassa yhteystiedot)

Musti: Jos se koira haukkui äidille ja lapselle kuin riivattu niin ei se varmaan kovin kiltiltä ja lupsakalta ole vaikuttanut? Ja seurannut pihalle asti, miksei seuraa sitä pupuansa vaan ihmisiä?

AP: nyt on se aika kun viimeisetkin kesäkissat saavat kyytiä, valitettavasti on myös kesäkoiria... eli ei välttämättä ole metsästyskoira. Soita paikalliselle eläinlääkärille ja pyydä numero johon soittaa irtokoiran suhteen. Kyllä sen joku tulee hakemaan. Tuo autotalli ehdotus oli hyvä, jos saat koiran kiinni niin tulevat hakemaan heti.

Yhteistyössä