E
entinenKÖkummi
Vieras
Minulla on 11v kummilapsi jonka kanssa ei olla nähty moneen vuoteen. Olin joskus hänen äidin kanssa hyvä ystävä jonka seurauksena päädyin kummiksi. Eri elämäntilanteet vaikutti siihen että ystävyytemme alkoi hiipu, ei riitoja tms, se vaan jäi. Olen koittanut pitää kummilapseeni yhteyttä, muutoinkin kuin vain synttärilahjan ja joululahjan muodossa, mutta nihkein seurauksin. Lopulta luovuin yksipuoliseen yhteydenpitoon, postissa olen lahjat laittanut. Viime synttäreiden alla laiton kummitettavalleni viestiä ja kyselin mitä tahosi lahjaksi: ei vastausta. Laitoin tämän äidille viestiä, kyselin kuulumisia ja milloin synttäreitä vietellään sekä niitä lahjatoiveita. Kuulumisiin vastattiin, ei synttäreihin ja lahjaan mitään kommenttia. Vielä synttäripäivänä laitoin kummitettavalleni viestillä onnittelut ja uudestaan synttärijuhlista kysyin, ei mitään vastausta!!!! Suututti niin kovasti että päätin olla laittamatta lahjaa. Jouluna taas muistin lahjalla. Nyt taas synttärit ajankohtainen asia ja mietityttää mitä tekisin. Laitanko lahjan vaiko enkö? Laitanko pelkän kortin? Aiemmin olin sitä mieltä, että kun kummiksi olen ryhtynyt niin vaikka mikä olisi-kummintehtävät hoidan. Tässä tapauksessa muu ei ole onnistunut kummin tehtävistä kuin lahjan osto...mutta kuitenkin. Nyt kuitenkin alkaa tuntua että luopuisinko periaatteistani ja unohdan kummintehtävät. Toisaalta en millään haluaisi. Mitä te tekisitte tässä tapauksessa???