Kertokaas nyt tyhmälle, että mikä on hyvä syy pettämiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Kun joku oli sitä mieltä, että pettämiselle voi olla hyvä syy :whistle: Mä en sitten millään keksi ainuttakaan hyvää syytä..en mitään, mikä sen oikeuttaisi. Ei pettämistä voi puolustella millään, kukaan ei ajaudu vahingossa pettämään, ihminen tekee päätöksen sillä hetkellä, kun antaa sen tapahtua...naurettavia ne selitykset, että se vaan tapahtu muka vahingossa!

Kertokaas nyt, että mikä on sitten hyvä syy pettämiselle? Mikä olisi tilanne, jossa mä ajautuisin pettämään?

Mulla on selvästi erilainen moraalikäsitys kuin teillä...saatte ajatella pettämisestä mitä vaan, mutta kukaan teistä ei voi väittää, että mä tulen joskus pettämään puolisoani, koska mä olen itse oman elämäni asiantuntija. Pitäisikö mun mielestänne kokeilla pettämistä, ennen kuin voin vastustaa sitä ja sanoa, että en koskaan petä? :o

niin ja mäkin olen ollut varma etten ikinä petä. eräässä tilanteessa jossa petin, olin ollut pitkässä suhteessa josta en osannut lähteä vaikka halusin. sitten kun petin, myös lähdin. ja se oli elämäni paras teko; pääsin paskiaisesta eroon ja löysin sen oikean. :)

sitä taitaa meistä jokainen olla oman elämänsä asiantuntija,mutta joskus tulee ikäviäkin asioita ihmisille eteen/kuka nyt haluaisi todella pettää....en sano että puolusteltavaa/hyvää syytä...enkä että sun pitäisi kokeilla,mutta parisuhteessa edes kannattaisi olla ensin..;)

No, vaikkapa kolmenkympin kriisi voi ajaa ihmisen pettämään, jos sellainen saa valtaansa. Kaikkihan eivät koe mitään kriisejä tuossa iässä, mutta esim. mä en silloin ollut lainkaan oma itseni. Ajatukset olivat aivan kummallisia näin jälkeenpäin ajateltuna. Ja jos oisin etukäteen tiennyt miten silloin tulen ajattelemaan, niin enpä olisi itsestäni uskonut. Mutta kaidalla polulla pysyin, vaikka kaikkea teki mieli kokeilla. Se on vähän sama asia, kuin raskaushormonien vaikutus naiseen... silloin ei ole täysin oma itsensä, vaikka ne silloiset ajatukset tuntuvat niin oikeilta ja tärkeiltä juuri sillä hetkellä. Etukäteen niitä ei voi tietää, eikä jälkeenpäin oikein itsekään ymmärrä raskaudenaikaista itseään.

Vähän asian vierestä mutta Tytsi, sulla on selvästi grandioottinen minäkuva kun jaksat oman moraalisi tasoa täällä joka aloituksessa ylistää ja nostaa itsesi jopa muita paremmaksi. Jos nyt otat järjen käteen ja mietit niin suurimmalla osalla palstailijoista on reilusti enemmän elämänkokemusta kuin sinulla. Ei kannattais ihan niin rinta rottingilla huudella.

Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kun joku oli sitä mieltä, että pettämiselle voi olla hyvä syy :whistle: Mä en sitten millään keksi ainuttakaan hyvää syytä..en mitään, mikä sen oikeuttaisi. Ei pettämistä voi puolustella millään, kukaan ei ajaudu vahingossa pettämään, ihminen tekee päätöksen sillä hetkellä, kun antaa sen tapahtua...naurettavia ne selitykset, että se vaan tapahtu muka vahingossa!

...noh, miu syy oli sillo 16 vuotiaana ku ei saanu munaa mieheltä ni aattelin että no jospa tuo toinen antais....

Kertokaas nyt, että mikä on sitten hyvä syy pettämiselle? Mikä olisi tilanne, jossa mä ajautuisin pettämään?

...eipä siun tartte ajautua koskaan pettämään jos sinulla ei siihen todellakaan ole tarvetta....

Mulla on selvästi erilainen moraalikäsitys kuin teillä...saatte ajatella pettämisestä mitä vaan, mutta kukaan teistä ei voi väittää, että mä tulen joskus pettämään puolisoani, koska mä olen itse oman elämäni asiantuntija. Pitäisikö mun mielestänne kokeilla pettämistä, ennen kuin voin vastustaa sitä ja sanoa, että en koskaan petä? :o

siun ei tarvitse jeesustella meille, hei oikeesti. sinä et voi sanoa että sinun moraalikäsityksesi olisi jotenkin parempi. ei siun tartte pettää siun tulevaa puolisoa, mutta eipä siun tartte työntää nokkaasi muidenkaan pettämiseen, koska et tiedä taustoja. ei kannata tulla jakamaan elämänkokemusta jos et ole elänyt päivääkään!!!!

Tytsi-89, kannattaa laittaa tuo kirjoittamasi ylös, ja miettiä asiaa uudesta näkökulmasta 20 vuoden päästä. Minä en ole ikinä pettänyt ketään, hyvin lähellä sitä olen ollut. Ja minun moraalikäsitykseni on edelleen silti sama kuin sinulla, toivon kykeneväni heikolla hetkelläkin toimimaan niin, että muistan sen, mitä minulla on menetettävää.

Mutta olen kuullut tämän monen ihmisen suusta. Kun kotona toinen ei enää arvosta ja pitää itsestään selvänä, kun on parisuhteen alamäki. Ja joku tulee ja imartelee, pitää sinua ihanana ihmisenä, voit vain ajautua tilanteeseen, jossa tunnet olevasi rakastunut toiseen ihmiseen.

Minä en silti missään olosuhteissa hyväksy pettämistä. Minusta olisi reilua nostaa kissa pöydälle ja jopa erota, ennen kuin tuohon pisteeseen päädytään.

Mutta tosiaan tytsi, anna ajan kulua ja kasva! Voit nähdä maailman ihan toisesta näkökulmasta, jopa vain 5 vuoden kuluttua.

No se, jos toinen ei halua seksiä useaan vuoteen ilman mitään järkevää syytä (esim. sairaus ym) eikä muutenkaan anna läheisyyttä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
niin ja mäkin olen ollut varma etten ikinä petä. eräässä tilanteessa jossa petin, olin ollut pitkässä suhteessa josta en osannut lähteä vaikka halusin. sitten kun petin, myös lähdin. ja se oli elämäni paras teko; pääsin paskiaisesta eroon ja löysin sen oikean. :)

No mikset olisi voinut lähteä ennen kuin petit?

Edelleen kukaan ei voi sanoa mikä SINUT ajaisi pettämään.

Mutta jos pariskunta elää vaikkapa kulissi liitossa, sinittelee yhdessä lastentakia, niin voisin kuvitella että siinä on selklainen tilanne missä aika helposti ajautuu pettämään jos mieleinen kumppani siihen puuhaan tulee vastaan.

Moraalilla ei tämän asian kanssa sinällään ole mitään tekemistä. Itsekään en pettä,mistä purematta nielisi (en tosin ukkoa suinpäin uloskaan heittäisi, aikuinen ihminen kun voi keskustella ongelmista). Enemmän tämä kertoo Sinun kyvystäsi ymmärtää ihmisten erinlaisuutta kun et kykene ymmärtämään että on niitä erilaisia tilanteita ja ihmisiä ja kaikki ei toimi samalla lailla.
Sinun ei todellakaan tarvitse kokeilla pettämistä sanoaksesi mitä mieltä siitä olet. Suurta sinisilmäisyyttä sen sijaan osoittaa se, että väität kivenkovaan ettet ikinä tee jotain. Sitä kun ei kukaan voi varmaksi sanoa, kaikki on mahdollista, jopa sinun elämässäsi jonka asiantuntija olet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän asian vierestä mutta Tytsi, sulla on selvästi grandioottinen minäkuva kun jaksat oman moraalisi tasoa täällä joka aloituksessa ylistää ja nostaa itsesi jopa muita paremmaksi. Jos nyt otat järjen käteen ja mietit niin suurimmalla osalla palstailijoista on reilusti enemmän elämänkokemusta kuin sinulla. Ei kannattais ihan niin rinta rottingilla huudella.

Hukkaan se elämänkokemus on mennyt, jos pettämistä edes tarvitsee puolustella :o Toivottavasti en koskaan kasva aikuiseksi, jos se tarkoittaa sitä, ettei pysty enää pitämään kiinni periaatteistaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.

enemmän kuin pitäytyä lapsenomaisessa hyvä vs. paha -moraalikäsityksessäsi (psykologiaa opiskelleena osaat varmasti moraalin kehityksen), sinun tulisi opetella ymmärtämään juuri niitä perusteluja (miksi?) ja sen jälkeen voit tulla arvioimaan toisten moraalia.. en sano, että pettämiselle olisi olemassa HYVÄ SYY, mutta ymmärrettävä syy voi kylläkin löytyä.

meidän moraalikäsityksemme ei välttämättä ole erilainen kuin sinun, sinun moraalikäsityksesi on vain vielä kovin keskeneräinen ja meillä jo hieman valmiimpi.

Hukkaan se elämänkokemus on mennyt, jos pettämistä edes tarvitsee puolustella :o Toivottavasti en koskaan kasva aikuiseksi, jos se tarkoittaa sitä, ettei pysty enää pitämään kiinni periaatteistaan!

siis herrasiunaa! kukaan ei sinua tässä yritä painostaa pettämään!!! ihan oikeesti. anna muitten olla ja ole sinä välillä hiljaa jeesusteluines.... kasva ny ekaks vähän ees aikuiseksi ni tule sitten piipittämään

kun tytsi-89 sitä on pitkässä suhteessa,asuu yhdessä jne.niin siitä tulee tottumus,sitten on helvetin vaikea ajatella kuinka pakkaa kaikki tavarat jne.se ei kuitenkaan ole sama asia kuin muuttaa vanhempien luota pois...sitä ei vain osaa,sen tietää sitten kun on suhteessa ja sellaista tulee eteen..ei kai sitä voikkaan käsittää kun ei ole kokenut...minäkin aloin juuri 16 vuotiaana seurustelemaan,alle 18 kun muutettiin yhteen,sitä sitten jatkui 8 vuotta,eikä osannut lähteä,kunnes eteen tuli mies joka veikin jalat alta,vaikka on kuinka moraalia,ja niin lähdin.

Ei kukaan voi sanoa, miten tekisi jossain tietyssä tilanteessa.

Kokemuksella voin sanoa, että jos mies pettää/hakkaa/henkisesti alistaa, voi eksyä väärään petiin ihan siksi, että haluaa joskus tulla arvostetuksi, rakastetuksi. Joo, ehkä vois erota ensin, mutta ei sekään ole niin mustavalkoista kuin luulet sen olevan.

Ihan oikeasti. Olen pitkään näitä keskusteluja täällä seurannut ja pakko sanoa, että aikuisuus on niin paljon muutakin kuin täyttää 18 ja omata vahvat mielipiteet. Sen jälkeen kun on vähän nähnyt ja kokenut, voi olla että niitä mielipiteitä ja arvostelun kohteita löytyy aina vaan vähemmän.

Siis mähän en puhunut pettämisen puolustelemisesta mitään vaan siitä että ei kuulosta kauhean fiksulta ihan itse nostaa itseään moraalisella tasolla korkeammalle kuin muut. Eiköhän niitä asioita tuomaroi jotkut muut tahot kuin tytsit.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tytsi-89, kannattaa laittaa tuo kirjoittamasi ylös, ja miettiä asiaa uudesta näkökulmasta 20 vuoden päästä. Minä en ole ikinä pettänyt ketään, hyvin lähellä sitä olen ollut. Ja minun moraalikäsitykseni on edelleen silti sama kuin sinulla, toivon kykeneväni heikolla hetkelläkin toimimaan niin, että muistan sen, mitä minulla on menetettävää.

Mutta olen kuullut tämän monen ihmisen suusta. Kun kotona toinen ei enää arvosta ja pitää itsestään selvänä, kun on parisuhteen alamäki. Ja joku tulee ja imartelee, pitää sinua ihanana ihmisenä, voit vain ajautua tilanteeseen, jossa tunnet olevasi rakastunut toiseen ihmiseen.

Minä en silti missään olosuhteissa hyväksy pettämistä. Minusta olisi reilua nostaa kissa pöydälle ja jopa erota, ennen kuin tuohon pisteeseen päädytään.

Mutta tosiaan tytsi, anna ajan kulua ja kasva! Voit nähdä maailman ihan toisesta näkökulmasta, jopa vain 5 vuoden kuluttua.

Uskotte tai ette, mutta niitä ihmisiä tosiaan on olemassa, jotka ovat jo nuorena tienneet, etteivät koskaan pystyisi pettämään eivätkä sitten koskaan petä. Huonosta suhteesta pitäisi lähteä jo paljon aiemmin kuin tulee pettäminen edes mieleen. Mutta ei teidän tarvitsekaan ymmärtää mua tässä asiassa, selvästi jollain on jotain sitä vastaan, että arvostan suuresti luonteenlujuutta ja uskollisuutta enkä aio koskaan pettää.

olin nuori ja tyhmä enkä vain osannut. :) sitä jumittui toiseen vaikkei rakastanut. moni (joilla kokemusta suhteista on) varmaan tietää tunteen...

Status
Viestiketju on suljettu.