Kertokaas nyt tyhmälle, että mikä on hyvä syy pettämiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mua ei ainakaan vaivaa yhtään se, että oot jo nyt päättänyt ettet ikinä petä. En petä minäkään, enää. Mutta se, että sä taas kerran tuomitset kaikki muut jyrkästi, ärsyttää suunnattomasti. Sä olet itsekin myöntänyt olevasi lapsellinen, et ole ikinä seurustellut, etkä ilmeisesti kovin paljoa elämää nähnyt, ja silti sä tulet tänne moralisoimaan muita, joiden elämistä ja elämäntilanteista et tiedä paskankaan vertaa. Se on se, mikä näissä sun jutuissa ärsyttää.

Myöskään sinä et voi sanoa, että et petä enää koskaan. Jos mä en voi niin sanoa niin miten sä/joku muu voisi? Mehän emme voi tietää tulevasta? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Eikö kukaan teistä ihan oikeasti ole koskaan paheksunut ketään pettäjää? Kun olette sitä mieltä, ettei saisi tuomita muita.

Kyllä mä esim. paheksun syvästi miehiä, jotka pettää silloin, kun vaimo on raskaana tai synnärillä.

Paheksun, mutta ei ole minun asiani tuomita yhtään ketää muuta ihmistä kun itseni.

Ja vaikka paheksuisin kuinka paljon, ei se meinaa ettenkö itse voisi siihen tilanteeseen joskus ajautua.

Eikö kukaan teistä ihan oikeasti ole koskaan paheksunut ketään pettäjää? Kun olette sitä mieltä, ettei saisi tuomita muita.

Kyllä mä esim. paheksun syvästi miehiä, jotka pettää silloin, kun vaimo on raskaana tai synnärillä.

Ei minä en paheksu, saatan tuntea surua, sääliä, pettymystä.. mutta en koe olevani sen arvoinen, että voin paheksua toisen ihmisen päätöksiä jotka kokevat hänen elämäänsä, ei minun.. ja jos koskisivat minun niin silloinkin tuntisin ennemminkin sitä surua ja pettymystä kuin paheksuntaa.

Mua ei ainakaan vaivaa yhtään se, että oot jo nyt päättänyt ettet ikinä petä. En petä minäkään, enää. Mutta se, että sä taas kerran tuomitset kaikki muut jyrkästi, ärsyttää suunnattomasti. Sä olet itsekin myöntänyt olevasi lapsellinen, et ole ikinä seurustellut, etkä ilmeisesti kovin paljoa elämää nähnyt, ja silti sä tulet tänne moralisoimaan muita, joiden elämistä ja elämäntilanteista et tiedä paskankaan vertaa. Se on se, mikä näissä sun jutuissa ärsyttää.

Myöskään sinä et voi sanoa, että et petä enää koskaan. Jos mä en voi niin sanoa niin miten sä/joku muu voisi? Mehän emme voi tietää tulevasta? :whistle:
Taas jankkaat mutta sanoit et just et ei kukaan voi tietää tulevasta. Eli et voi tietää petätkö sä tai joskus jos löytämäs miehes suo. Elämän tilanteita on moneen lähtöön nääs. Älä ole noin ehdoton mielipiteines!

Näytä mulle yksikin viesti, missä mä olen sanonut, ettet sä voi sanoa ettet petä ikinä. Koska luulenpa ettet sellaista löydä. Ja mä tiedän sen, etten petä, oli sen verran kovat seuraukset mulle itelleni, ku otin viimeks mieheltä turpiin sen takia. Siinä on mulle syytä olla ottamatta samaa riskiä uudestaan. Ja nykyistä miestä mulla ei ole mitään syytä lähteä pettämään.

voi hyvä luoja tytsi kun sä olet lapsi... mä tunnen 3-vuotiaita, jotka osaavat lopettaa inttämisen aikaisemmin. pidätkö itseäsi älykkäänä ihmisenä? (kysyn ihan sinun omaa käsitystäsi asiasta, omaa mielipidettäni minulla ei ole aina tarvetta tuoda julki)

Näytä mulle yksikin viesti, missä mä olen sanonut, ettet sä voi sanoa ettet petä ikinä. Koska luulenpa ettet sellaista löydä. Ja mä tiedän sen, etten petä, oli sen verran kovat seuraukset mulle itelleni, ku otin viimeks mieheltä turpiin sen takia. Siinä on mulle syytä olla ottamatta samaa riskiä uudestaan. Ja nykyistä miestä mulla ei ole mitään syytä lähteä pettämään.

Ok...moni vaan täällä sanoo, että mä en voi muka tietää. Mutta se on heidän oma ongelmansa jos eivät usko, olen silti sitä mieltä, että en aio koskaan pettää vaan jos tulee joku läheltäpiti-tilanne niin yritän aina kaikin keinoin hillitä itseni ja jätän ennemmin kuin petän.

Kyllä tuollaiset asiat surettavat, harmittavat ja v.tuttavat minua, kun niitä ympärilläni näen. Mutta olen huomannut, että paheksumisella ei maailmaa muuteta. Ei pätkän vertaa.

Minä hiukan paheksun tuota sinun tapaasi kuvitella olevasi muita ylempänä, kehua oman moraalisi tasoa ja vielä sivuuttaa kaikki saamasi fiksut kommentit. Eikä mun paheksuntani näytä vaikuttavan yhtään mitään... ;)

Ok...moni vaan täällä sanoo, että mä en voi muka tietää. Mutta se on heidän oma ongelmansa jos eivät usko, olen silti sitä mieltä, että en aio koskaan pettää vaan jos tulee joku läheltäpiti-tilanne niin yritän aina kaikin keinoin hillitä itseni ja jätän ennemmin kuin petän.

Niin no, eihän sitä aina voi tietäkään. En mäkään tiennyt, ennenkuin olin sen tehnyt. Mut se meissä ihmisissä on hienoa, että virheistä voi oppia, eikä sellaista ihmistä olekaan, joka ei elämänsä aikana yhtään virhettä tekisi..

g150.gif

Mua alkaa jo naurattaa........... tai itkettää.........

No niin.. kirjoitin tuonne aiemmas sinulle tytsi kysymyksen, mutta koska se näköjään jäi huomaamatta niin laitampas sen uusiksi :whistle:

No niin tytsi, kun olet niin erinomainen ja viisas ja moraalisesti kaikkien muiden yläpuolella niin kerropas mitä tekisit seuraavassa tilanteessa:
Puoliso sairastuu vakavasti. Lääkärit arvioivat elinaikaa olevan jäljellä 1-5 vuotta. Seksuaalisuus on hävinnyt suhteesta kokonaan. Joka ilta puoliso kysyy kyyneleet silmissä että "ethän jätä minua yksin"?

Pitäisikö siis sanoa tylysti "tsori nää vuodet ei merkinny mitään mä haluun suhteen missä seksiä. hyvää (lyhyttä) loppuelämää"
Vai pitäisikö hylätä oma elämä, kuolettaa tunteet ja seksuaalisuus, olla selibaatissa niin pitkään kuin puoliso kuolee, siis mahdollisesti jopa 5 vuotta?

Vai mitä pitäisi tehdä? Kerropa viisaat neuvosi..
Tai vielä parempi. Kuvittele itsesi tuohon asemaan ja kerro mitä tekisit?
p.s Selibaattia olisi kestänyt jo n. 2 vuotta.

sä et ole vieläkään vastannut kun kysyin sulta oletko ikinä seurustellut tai edes harrastanut seksiä?!? tod.näk et
joten sä puhut aiheesta josta et tiedä yhtään mitään muuta kuin minkä olet telkkarista oppinut.... just joo
[/b]ymmärräthän ettei asiat ole niin yksinkertaisia eikä varsinkaan ihmisissuhteet

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Omasta pettämisestä on turha syyttää parisuhdetta.

Tästä asiasta olen eri mieltä. Selitäpäs tarkemmin.

Jos ihminen elää parisuhteessa ja menee pettämään puolisoaan niin se ei oikeuta sitä pettämistä, että parisuhde on ollut huono. Pettäminen, kun ei ole mikään ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Omasta pettämisestä on turha syyttää parisuhdetta.

Tästä asiasta olen eri mieltä. Selitäpäs tarkemmin.

Jos ihminen elää parisuhteessa ja menee pettämään puolisoaan niin se ei oikeuta sitä pettämistä, että parisuhde on ollut huono. Pettäminen, kun ei ole mikään ratkaisu.

Ajatteleppa, oikeassa elämässä se pettäminen voi todellakin olla ratkaisu kaikkeen... Niin hurjalta kun se sinusta kuulostaakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Javie:
No niin.. kirjoitin tuonne aiemmas sinulle tytsi kysymyksen, mutta koska se näköjään jäi huomaamatta niin laitampas sen uusiksi :whistle:

No niin tytsi, kun olet niin erinomainen ja viisas ja moraalisesti kaikkien muiden yläpuolella niin kerropas mitä tekisit seuraavassa tilanteessa:
Puoliso sairastuu vakavasti. Lääkärit arvioivat elinaikaa olevan jäljellä 1-5 vuotta. Seksuaalisuus on hävinnyt suhteesta kokonaan. Joka ilta puoliso kysyy kyyneleet silmissä että "ethän jätä minua yksin"?

Pitäisikö siis sanoa tylysti "tsori nää vuodet ei merkinny mitään mä haluun suhteen missä seksiä. hyvää (lyhyttä) loppuelämää"
Vai pitäisikö hylätä oma elämä, kuolettaa tunteet ja seksuaalisuus, olla selibaatissa niin pitkään kuin puoliso kuolee, siis mahdollisesti jopa 5 vuotta?

Vai mitä pitäisi tehdä? Kerropa viisaat neuvosi..
Tai vielä parempi. Kuvittele itsesi tuohon asemaan ja kerro mitä tekisit?
p.s Selibaattia olisi kestänyt jo n. 2 vuotta.

Itse kun sairastuin toisen kerran syöpään, niin seksielämä kuihtui aivan täysin. Mulle ei kylläkään sanottu mitään, että kauanko elinaikaa on vaan oletuksena oli että selviän. Exän pysyi uskollisena sen muutaman kuukauden ajan kun seksiä ei ollut. Ja missä ihmeen välissä hän olisi käynyt vieraissa, kun hän hoiti tyttöä ja mun kotona ollessa joutui muakin hoitamaan.

Teidän mielestä ei saa vastustaa pettämistä? Ei saa ajatella kenestäkään pettäjästä, että ompa tuo huono ihminen? Ei voi edes omista tekemisistään noin suurin piirtein tietää? :o Ei voi koskaan ajatella, että mä en tekis noin mun rakkaalle, jos vaikka joku pettää jollakin todella törkeällä tavalla puolisoaan?

Olenko mä siis huono ihminen? Eipä oo kukaan ennen tollasta päätelmää tehnyt..Katsos, ei virheet tee ihmisestä huonoa, vaan ihmisen.

Ja sanoinko mä, että kaikki pettäjät ovat huonoja ihmisiä? Niin se ikävä kyllä menee, että tekomme/valintamme määrittävät sen, millaisia olemme. Sanoisin, että pettänyt olisi vielä parempi ihminen, jos olisi jättänyt pettämättä. Virhe voi olla niinkin paha, että se jopa tekee ihmisestä huonon ihmisen..esim. jos murhaa toisen ihmisen, on mun mielestä ainakin osittain huono ihminen.

Murha ja uskottomuus on kaksi ihan täysin eri asiaa, niistä ei voi samassa aiheessa edes keskustella. Yritä pysyä aiheessa, äläkä taas suurentele tätä juttua murhiin sun muihin moraalittomiin asioihin..

Täh, pettäminenkö ei ole moraalitonta??? :o Ja eihän kukaan voi myöskään tietää, ettei koskaan tulee murhaamaan ketään, jos sille linjalle lähdetään.

Niin luuletko sinä että esimerkiksi äiti joka tappaa lapsensa on ajatellut aikaisemmin että pystyy sen tekemään sen sekin kuule on useimmiten monen asian summa aika harva meistä päättää kahdeksantoistavuotiaana että muuten murhaampa jonkun sit muutaman kymmenen vuoden päästä.
Elämässä voi tapahtua paljon suunnittelemattomia asioita niitä ei vaan voi tietää ja hyvä niin.

Ja siihen vielä kun sä kirjoitit että et voi ymmärtää miks elää toisen kanssa jos ei rakasta niin monet meistä menee yhteen rakkaudesta mutta kun se voi muuttua ajan myötä ja se voi taaskin muuttua ja huomataan et hei me ollaan taas rakastuneita tai sit ei.

Mä olen jo niin väsynyt, etten jaksa vastata kaikkiin kysymyksiin, ehkä myöhemmin, esim. huomenna tai jotain.

Kiinnostaisi vielä, että ettekö ole koskaan olleet sitä mieltä, että pettäjä ei enää ansaitse pettämänsä ihmisen rakkautta? Useinhan petetylle sanotaan, että pettäjä ei ole hänen rakkautensa arvoinen. Pitäisikö petetyn jatkaa parisuhdetta ja antaa anteeksi vain siksi, että kelle tahansa voi käydä niin, että pettää puolisoaan? On tilanteita, joissa toinen osapuoli (se petetty ) ei olisi ikinä pystynyt tekemään puolisolleen niin miten se toinen (pettäjä ) teki...vaikka tosin mielestänne ei voi sanoa, ettei tee ikinä jotain asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja arrgh:
Teidän mielestä ei saa vastustaa pettämistä? Ei saa ajatella kenestäkään pettäjästä, että ompa tuo huono ihminen? Ei voi edes omista tekemisistään noin suurin piirtein tietää? :o Ei voi koskaan ajatella, että mä en tekis noin mun rakkaalle, jos vaikka joku pettää jollakin todella törkeällä tavalla puolisoaan?

Olenko mä siis huono ihminen? Eipä oo kukaan ennen tollasta päätelmää tehnyt..Katsos, ei virheet tee ihmisestä huonoa, vaan ihmisen.

Ja sanoinko mä, että kaikki pettäjät ovat huonoja ihmisiä? Niin se ikävä kyllä menee, että tekomme/valintamme määrittävät sen, millaisia olemme. Sanoisin, että pettänyt olisi vielä parempi ihminen, jos olisi jättänyt pettämättä. Virhe voi olla niinkin paha, että se jopa tekee ihmisestä huonon ihmisen..esim. jos murhaa toisen ihmisen, on mun mielestä ainakin osittain huono ihminen.

Murha ja uskottomuus on kaksi ihan täysin eri asiaa, niistä ei voi samassa aiheessa edes keskustella. Yritä pysyä aiheessa, äläkä taas suurentele tätä juttua murhiin sun muihin moraalittomiin asioihin..

Täh, pettäminenkö ei ole moraalitonta??? :o Ja eihän kukaan voi myöskään tietää, ettei koskaan tulee murhaamaan ketään, jos sille linjalle lähdetään.

Niin luuletko sinä että esimerkiksi äiti joka tappaa lapsensa on ajatellut aikaisemmin että pystyy sen tekemään sen sekin kuule on useimmiten monen asian summa aika harva meistä päättää kahdeksantoistavuotiaana että muuten murhaampa jonkun sit muutaman kymmenen vuoden päästä.
Elämässä voi tapahtua paljon suunnittelemattomia asioita niitä ei vaan voi tietää ja hyvä niin.

Ja siihen vielä kun sä kirjoitit että et voi ymmärtää miks elää toisen kanssa jos ei rakasta niin monet meistä menee yhteen rakkaudesta mutta kun se voi muuttua ajan myötä ja se voi taaskin muuttua ja huomataan et hei me ollaan taas rakastuneita tai sit ei.

Mun mielestä toi alkaa jo olla vähän saivartelua. Jos noin alkaa ajatella niin eihän ihminen voi tietää tässä elämässä yhtään mitään varmasti. Kyllä mä silti voin mielestäni sanoa, etten koskaan petä/murhaa ketään, vaikka se ei nyt ihan 100% varma juttu olisikaan.

Status
Viestiketju on suljettu.