Kertokaas Oulusta..eli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ouluunko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oulussa on ns. hyviä ja huonoja asuinalueita.
Huumeisiin tai niiden käyttäjiin törmää ainakin Meri-Toppilassa, jossa ei uskalla pimeällä liikkua.
Karjasilta, Kastelli, Lintula, Nokela, Mäntylä jne. ok. Tuiran kerrostaloja ja Rajakylää, Kaijonharjun keskustaa, Kaukovainion keskustaa välttäisin.
Oulu on ihan ok kaupunki kesällä, kiva pyöräillä, Ainolan puisto, merenranta, Nallikari... Keskusta on kyllä tosi pieni. Talvella pimeä, tuulinen, synkkä. Ei minusta mikään paras kulttuurikaupunki, eikä kovin viihtyisäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja vaisniin:
vai huumeita pyörii?!! olikohan tuo nyt ihan satuilua vai mitä? olen asunut oulussa 10v ja koskaan ei ole huumeita näkynyt tai kuullut olevan.

En myöskään minä ole kuullut/nähnyt. kahdeksan vuotta siis Oulussa asuneena. Riippuu varmasti siitä, millaisissa porukoissa itse pyörii!

Olen asunut 30v Oulussa ja en edes nuorempana ole törmännyt huumeisiin. Tietyillä kaupunginosilla on huono maine, kuten Kaukovainio, Rajakylä, Kaakkuri (tietty alue sielläkin)... Minä tykkään asua Oulussa enkä muualle muuta :-)

ihan virkamiehen suusta olen kuullut, että suomessa huumeita on eniten helsingissä SEKÄ oulussa! ei se mitään satua ole. itse asunut täällä oulun lähettyvillä koko 25v elämäni, voisin kyllä viihtyä paremmin jossain muualla....

Alkuperäinen kirjoittaja Madeia:
no ainakin noista alueista ensin.. ei kannata muuttaa seuraaviin: Toppila/Meri-Toppila (EI MISSÄÄN NIMESSÄ!!), Tuira, Rajakylä, pateniemi, kaijonharju tai oikeastaan mihinkään pohjoispuolen alueelle, poikkeuksena ehkä kuivasjärvi, kuivasranta ja ritaharju.. eteläpuolelta ainakin kaukovainiota kannattaa välttää.. omasta mielestä oulun rauhallisimpia alueita ovat hiironen, maikkula ja kaakkuri (vanha puoli).. riippuu sitten tietenkin, että kuinka kaukaa keskustasta haluaa asua ja kerrostalossa vai omakotitalossa.. noista omakotitaloalueista ei niin ole itellä kokemusta..

Mikä vika on Pateniemessä? Olen asunut täällä vuosikaudet ja hyvä paikka on asua!

Pateniemessä ei olekkaan mitään vikaa.
Länsi-Patela on tosi ihanaa aluetta!
Eiköhän kaikki alueet joissa ei ole paljon vuokra-asuntoja ole rauhallisia.

Nuoruuteni olen Oulussa asunut enkä huumeisiin ole törmännyt. Riippuu siis siitä (niinkuin missä tahansa kaupungissa)millaisessa porukassa kulkee.

Yhteistyössä