Kertokaas tyhmälle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joutava miettii jotain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joutava miettii jotain

Vieras
miten on mahdollista että menkkojen aikaankin voi tulla raskaaksi? Mietin vaan että siihen tarvitaan munasolu, jota ei menkkojen aikaan ole "saatavilla" vai oonko käsittänyt jotain väärin??

No jos jollain on ovulaatio menkkojen aikaan, niin kierto olis sitten 14 päivää. Ja missäs välissä se uusi limakalvo kasvaa, johon se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy? Kyllä mun mielestä raskaaksi tule menkkojen aikaan kuulostaa todella epätodennäköiseltä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tepi:
No jos jollain on ovulaatio menkkojen aikaan, niin kierto olis sitten 14 päivää. Ja missäs välissä se uusi limakalvo kasvaa, johon se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy? Kyllä mun mielestä raskaaksi tule menkkojen aikaan kuulostaa todella epätodennäköiseltä...

Kenen menkat kestää vain yhden päivän?

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:

Ei menkkojen pituudella oo merkitystä kun alkupäivästä lasketaan? HAA, nyt vasta tajusin, sorry,perun puheitani ja alan miettiä asiaa uudestaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:

Ja faktahan on se, että kovin lyhyellä kierrolla on hyvin mahdollista, ettei ovuloi tai jos ovuloi, niin limakalvo ei ehdi kasvaa riittävästi ylläpitämään raskautta. Mutta teoriassa mahdollista, ja käytännön esimerkkejäkin varmasti löytyy.

Yhteistyössä