Viime viikolla olin neuvolassa ja ultra-aika saatiin 16.12. Päädyin siihen että nähdään vauva vasta varhaisultrassa ekan kerran ja yksityiselle ei siis mennä. Kovasti kutkuttelee nähdä pikkuista. Pahoinvointi täälläkin ajoittain tosi voimakasta mutta se 2-3h ateriaväli on ihan maksimi! Ja
@pehmis26 sama homma uni-valvejaksossa täällä, yleensä nukun hyvin ja nyt olen alkanut heräilemään siinä 2-3 aikoihin pariksi tunniksi. Oon yrittänyt myös vesskäyntiä siihen, josko se on se mikä herättää, mutta ei taida olla. Ehkä se elimistö on vaan alkanut totuttamaan mua taas siihen 3-4h yhtäjaksoisiin uniin.
Mulla tosi voimakkaat hajut alkaa etomaan välittömästi. Koiralla oli vatsa ollut kuralla kun söi pannaria. Pyykkipoika nenässä sai pestä keittiön lattioita ja yökkäillä

Mutta onneks koiran vatsa jo rauhoittunut. Ajateltiin sillon kun ultran jälkeen vasta kertoa, että odotetaan pientä. Serkku ilmoitti heidän odottavan loppukesän vauvaa. Kiva, että lähipiiriin tulossa vauvoja <3
Koronaa en ole edes ajatellut, tällä hetkellä taitaa olla kaikkialla hoitohenkilökunnalla ja julkisissa tiloissa kasvomaskit ja ainakin Pirkanmaalla suositellaan synnyttäjille ja osastolla oleville maskeja. Jokainen potilas saa itse päättää pitääkö vai ei. Toivon kyllä että korona laantuu keväällä ja päästäisiin taas normaaliin arkeen. Jotenkin tuntuu että ystäväpiiri on kaventunut kun ei olla nähty pitkään aikaan isolla porukalla. Lisäksi miehen vanhempia ei olla nähty pian vuoteen, juuri koronan ja pitkän välimatkan takia.
Olen lainaillut muutamia kirjoja synnytykseen liittyen ja minua kiehtoo erityisesti vesisynnytys sekä lääkkeettömäs kivunlievitykset. Esikoisraskaudessa luin myös paljon kirjallisuutta, mutta nyt tämä luonnonmukaisuus on alkanut kiehtomaan enemmän. Ekassa synnytyksessa epiduraali +episiotomia + oksitosiinivauhditus, koska oli käynnistetty. Synnytys oli kokemus ja hyvä sellainen, mutta nyt haluaisin olla jotenkin aktiivisempi osapuoli, koska tiedän mitä eteen saattaa tulla.