Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black Milk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähiin käy päivät 26/30, tänään tein lisäksi ylimääräisen vatsalihas treenin, kun aamupäivän podin huonoa oloa sohvalla, enkä päässyt suunnitellulle lenkille. Veden määrää tarvii varmaan täälläkin lisätä.

Kivennäisvedessä on kivennäisaineita, joita lähtee hien mukana. Pelkässä hanavedessä niitä ei ole. 3L vettä vuorokaudessa alkaa olla vasta sopiva määrä täällä. Nestehukan oireita podettu pari päivää 2L vesimäärällä :S Onneksi pahin jo ohi. Tänäänkin olen kirjoittanut ylös, että tulee tarpeeksi vettä.

Mä oon nyt vähän myöhässä tän kanssa, mutta ilmottaudun silti mukaan yrittämään. Olin ajatellut tehdä aamuisin ennen töihin lähtöä, mutta tulee kyllä liian hiki. Opiskelen aamuisin ja herään siksi 4:30. En millään viitsisi herätä vielä aiemmin, että saan jumpan ja suihkun sopimaan aikatauluun. Täytyy siis yrittää inspiroitua iltaisin heti duunin jälkeen ja ennen ruokaa.

Aloitin tänään aamulla 30 days shred:n. Oli raskasta, tuli hiki ja meinasi happi loppua. Hyvin kyllä huomaa, kuinka kamalan hirveässä kunnossa sitä onkaan. Ei mulla painoa mitenkään älyttömästi ole, mutta istun istun istun kaikki päivät perse penkissä, enkä oikeasti liiku ollenkaan. yök.

Laiskimus ilmoittautuu. Mulla on jäänyt koko pääsiäisen osalta treenit väliin, enkä tänäänkään ehdi tekemään, pahus. Viiden päivän tauko on vähän liikaa, mutta olen liikkunut muuten, käynyt juoksemassa ja tanssimassa eli ne kompensoivat vähän saamattomuuttani. Huomenna olisi tarkoitus taas jatkaa rippedin 2-viikkoa siitä mihin se viimeksi jäi.

Mullakin ollut 5päivän tauko. Koska mies nuohoaa kotona. Enkä nyt oikein ole vielä uskaltanut, viikonloppuisen nestehukan jälkeen. Perjantaina kävin kuntosalilla eikä lihakset ole vieläkään palautuneet kunnolla nestehukan takia ilmeisesti. Aikataulut vielä auki tältä viikolta. Ajattelin että jos kuntosalilla kävisi ja tekisi kotijumpat eri päivinä, niin ei kävisi uudestaan enään köplösti, mutta pitää katsoa miten ehtii tekemään.
Ehdottomasti kyllä jatkan, tulokset houkuttaa liikaa (ja jo tulleet tulokset kannustaa) että laittaisin hanskat tiskiin tämän osalta.

28/30 tehty, lankkua ei kyllä 4min mennyt ihan putkella. Vaaka ei edelleenkään näytä laskevaa trendiä, pelottaa ettei itse saa mitään tulosta aikaiseksi. Mahakin on tuollainen löysä säkki raskauksien jäljiltä, ettei vatsalihakset taida tulla esille kovin helppoon. Välipäiviä en ole pitänyt, vaikka pääsiäisenä tulikin herkuteltua.

Tänään vasta sain aikaseksi kolmannen shredin, mutta pääsiäisenä kävelin la, su ja ma neljän kilsan lenkin vähän alle tunnissa, eli noin 5 km/h vauhdilla. Ja tietty kyykyt. Menin sekaisin laskuista, enkä muistanut montako piti tehdä (90 vai 95) joten pyöristin sataan. Eilen tein siis jo 110. Tänään pitäis vielä jaksaa 115, mikäli mä ikinä pääsen ylös tästä sohvalta, jonne kaaduin tekemään kuolemaa shredin jälkeen.

Eilen tein viikkopunnituksen, ja paino on pudonnut 1,5 kg. Kehonkoostumusvaaka kertoo, että viikossa rasvaprosentti on laskenut 39,3 -> 38,9, luut pysyneet samassa 11,0, lihakset noussu 31,2 -> 31,3 ja nesteet 44,3 -> 44,6. Ei mitään radikaalia, mutta parempaan suuntaan matkalla. Mietin vaan, että mitenköhän tarkkoja tollaset kehonkoostumusvaa'at mahtaa olla. Ehkä kuitenkin riittävän tarkkoja, että saa tätä omaa (toivottavasti tapahtuvaa) muutosta seurattua.

Vatsalihakset on kyllä erotettavissa, kun niitä jännittää, mutta yhä ne on kuorrutettu useilla läskikerroksilla. Pitäis vissiin vieläkin tarkemmin syynätä tuota ruokapuolta, koska tulosta ei synny toivotulla vauhdilla. Ärsyttää vaan, kun maha on sellainen plösö heti kun syö tai juo edes vähän. Litteä vatsa tuntuu aika utopistiselta tällä hetkellä.

Muistakaa raportoida tuloksia heti kun saatte jonkin haasteen suoritettua loppuun!

Shredin 14/30 takana. Jaksoin tehdä koko treenin pitämättä taukoa. Ei uskois että noin koville ottaa, kuitenkin harrastan liikuntaa monta tuntia viikossa :D Mutta on kyllä minusta rankempi tuo 2 aika harppauksella 1 verrattuna. Naama punaisena täällä kirjoitan ja hikinorot valuu otsahiuksista. 1levelin vikoina päivinä hyvä jos vähän hengästyi enää :D

Onneksi ihana pieni tyttöni potki minuun vauhtia, sillä olisin muuten luistellut tänäänkin kuntotreenistä. Viiden päivän tauon jälkeen jatkoin rippedin week 2:sta, vuorossa day 4. Lisäksi 100 kyykkyä ja lankutusta kestin vain 2 min. Kuntolenkkiä meni vain 1 kierros eli 2,3 km puoliksi kävellen ja puolet juosten. Kunto selvästikin huononee, kun pitää näin pitkiä taukoja.

Ruokavalio repsahti taas herkuttelun puolelle ja samalla mahakin pullahti kamalaksi röllykäksi.

Tänään taas No more trouble zones vaihteluksi. Sujui paljon helpommin kuin viime viikolla. Käsivoimissa on selkeää edistymistä. Vetäisin eilen vanhat farkut jalkaan, kun menin pihahommiin. Kuvittelin etten tarvitse niihin vyötä, mutta hups, vyötärössä on 10 cm tyhjää tilaa!!! Kaksi kuukautta sitten ne eivät olleet väljät. Aivan mahtava fiilis. :)

aloitin maaliskuun ensimmäinen päivä shredin, nyt huomenna olis tarkoitus saada level 3 loppuun.
Itse tein tuota 3-4 kertaa viikossa, ja selvästi on kiinteämpi takapuoli ja mahakin melkein jo slimi.

Herkutteluksi meni tämäkin päivä synttärijuhlien takia (tämänkertainen tekosyy), mutta sinnillä vedin juuri läpi rippedin week 2:n viidennen päivän. Hieman lievittää omatuntoa, että sain edes jotain aikaiseksi.

Pakko tulla vielä pyörähtämään täällä :D
Melkein kuukausi tuli jumpattua ennen positiivista raskaustestiä, nyt rv 8+5 ja voi luoja mikä röllykkä vatsa taas on :D
Kesäkunnossa ei siis olla tänäkään vuonna ;)
Tsemppiä jumppaajille!!

Eilen suoritin Shredin viimeisen päivän ja ikävä todeta, että mitään silmiin pistävää muutosta se ei minussa saanut aikaiseksi. Ehkä sentti tai kaksi saattoi vyötäröltä lähteä, mutta sekin on hyvin epämääräinen ehkä. Kädet ja olkapäät on ehkä lihaksekkaammat, jos oikein ettimällä etsii. Vaaka näyttää 700g enempi kuin lähtötilanteessa.

Mikähän meni vikaan mun osalta? Painot oli alusta lähtien 3kg ja yritin tehdä raskaammalla tavalla, tiettyjä hyppyjä en tehnyt jalkojen ollessa kipeimmillään, mutta eihän se voi noin paljoa vaikuttaa? Syönyt olen kyllä herkkujakin, pitääkö net kaikki karsia pois? Syön tavallista kotiruokaa, aamu alkaa usein puurolla ja ilta päättyy salaattiin. Harmittaa kun muut sai hyviä tuloksia, niin itse ei onnistu saamaan edes pientä tulosta aikaiseksi.

Toivottavasti muilla menee paremmin.

Paino ei varmaan lähde, jos on tehnyt painojen kanssa ja lihasta tulee vähän lisää. Lisäksi ennen vaakailua ja mittailua kannattaa pitää ainakin yksi välipäivä liikunnasta, että saa oikean tuloksen.

Meikku83, Onnea!!!! Anna mahan röllyköityä rauhassa. Ihana syy siihen. :)

Rouva V, sinulle on todennäköisesti tullut lihasta enemmän. Jillian muuten kertoo jonkun jumpan alussa (ne alkuneuvot eivät kaikki näy Youtuben kautta), että ei kannata käyttää liian isoja painoja. Hän suosittelee 0,5-1,5 kg:n painoja, koska haluamme pitkät ja hoikat lihakset, ei isoja muskeleita, noin vapaasti suomennettuna. Onko kuntosi parantunut, saisitko siitä hyvää fiilistä?

Multa jäi eilen jumppa väliin. Tosin tein aamulla pitkän kävelylenkin. Illalla, kun piti jumpata, iski sellainen migreeni, ettei ollut mitään toivoa tehdä muuta kuin maata pimeässä huoneessa ja toivoa nukahtamista. Tänään sitten taas paremmalla onnella.

Tsemppiä kaikille viikonloppua varten! Meilläkin grilli kuumenee tänään, mutta kasviksia menee sinne suurimmaksi osaksi.

Minä ostin eilen vaa'an ja sen mukaan painoa on tullut noin kilo shredin aikana. Jos se kaikki olis lihasta niin ei siinä mitään, mutta katsotaan nyt. Huomenna kuitenkin 30/30 ja mittailen sitten tuloksia.

Meikulle vielä onnittelut vauvasta :)

Rouva V Lihakset eivät varsinaisesti kasva näin "kevyellä" treenillä, mutta keräävät nestettä kyllä. Pidä 1-2 välipäivää kuntoilusta ja ota sitten uudet mitat ja käy puntarilla.
Herkuttelu nostaa kalorit nopeasti yli kulutuksen, jos syöt muuten normaalisti. Itse syöttelen kiloklubiin kaloreita ja vasta, kun pidin päivittäisen vajeen tiukasti 400-600 kalorin puolella, alkoi paino pudota ja jatkaa laskuaan edelleen. Mut esim. yks pulla tuo jo 200-300 kaloria, suklaasta nyt puhumattakaan. Liikunta ei yksin pudota painoa, jos vetää herkkuja yli kaloritarpeen tai oman kulutuksensa verran.

Itsellä olis yks kerta rippedin kolmatta viikkoa jäljellä. Nyt on tullut 2-3 lepopäivää viikkoon, kun ei ole ollut oikein fiilistä tahkota samaa jumppaa päivästä toiseen. Eilen tein ton kolmosviikon perään vielä kakkosviikon treenin ilman alkulämmittelyä, eli tunnin treeni yhteensä. Kyllä vapisutti :D

Eilen jäi sali väliin, tänään tulin vasta tunti sitten kotiin, kun olin tekemässä rästihommia koulua varten. Huomenna salille aamusta ja illalla jos mies käy jossain, niin jumppa. Laskin että ensi viikolla ainakin 3x ehtii tekemään. Silti jää vielä pari päivää Shred:in 3 leveliä tahkottavaksi.
Onko Level3 Shredissä vieläkin rankempi? Nimittäin naama punoittaa jo nyt aika epäterveesti vissiin vielä puoli tuntia jumpan jälkeen :D

Näin ketjun ulkopuolisena olen minäkin tykästynyt kotijumppiin. En jumppaa läheskään joka päivä, koska on muitakin liikuntaharrastuksia, mutta sellaiset 3 - 5 kertaa viikossa jumppaan Youtuben opastuksella. Tänään tein ensin 22 min pitkän BeFit Go -jumpan ja päälle 7 min XHit alavatsajumpan. Joskus teen Fitness Blenderiä, joskus Blogilatesia, Happy and Fit Pilatesia, GymRaa (en niitä ärsyttäviä voice overeita kuitenkaan), mitä milloinkin. Ja jos aika on kortilla tai laiskottaa, valitse lyhyen HIIT-tyyppisen jumpan tai Core / Plank-jumpan ja vedän täysillä. Parempi se reilu kymmenen minuuttia kuin ei mitään! Noiden core- ja lankkujumppien ansiosta selkä on ihan nätti ja olkapäissä voimaa :).

Yhteistyössä