Jälkisuppareista: mulla oli jo esikoisesta suht kipeitä, ja tokastakin kyllä, mut mun mielestä kestivät lyhyemmän aikaa ja tulivat pahiten imettäessä. Buranaa sai sairaalassa, ja se oli ihan terpeeks tehokas niihin.
päänsärkyä on ollu täällä kans ajoittain, joulun jälkeen kesti nelisen päivää eikä meinannu millään helpottaa, nyt on pysyny onneks poissa.
Imetyksestä: esikoista imetin keskola-ajan, mut melkein kotiuduttua lopetin kun pelkäsin että jos ei maito riitäkkään. Kuopuksen kohdalla uskalsin luottaa siihen että se oikeesti riittää, ja imetys jatkuikin vuoden ja pari viikkoa, eli kunnes olin rv 5 tän raskauden kanssa. Tätä pikkuista toivon imettäväni vielä pidempään jos vaan mahdollista

en siksi, että olisin siten parempi äiti vaan siksi, että alkuun se on yksinkertaisesti helpoin tapa ruokkia vauva, ja toisekseen se läheisyys on imettäessä mun mielestä sellaista jota muulloin ei voi kokea. Vauva saa siinä lohtua, läheisyyttä ja kontaktia äidin kanssa

en väitä ettei pullonkin kanssa saisi, mutta molemmat kokeneena haluan omalla kohdallani imettää koska koen sen mulle ja vauvalle tärkeeksi. Yötkin on helppoja kun ei tarvii nousta lämmittelemään pulloa--me nukutaan perhepedissä vauva vieressä, ei tarvii kuin ottaa kainaloon ja tissi suuhun ja unet jatkuu. Neidin siirsin puolivuotiaana omaan sänkyyn opettelemaan siellä nukkumista, ja vasta sillon koin väsymistä öisien heräilyjen takia kun joutu nousta ylös. Nyt nukkuu jo kunnon unia omassasängyssään mut edelleen jos on kipee tai levoton niin otan viereen ja siihen rauhottuu nukumaan.
Mulla on alkanu ne ah niin ihanat
aamuyön unettomuudet taas joista oon raskausaikana ennenki kärsiny. Herään puol viis enkä saa enää unta, sit tulee nälkä, sit jano, sit pissattaa..tänään unet jatkui vasta puol seiskan aikaan, ja jäi sit lyhyiks. Ei vaan yksinkertasesti enää sit väsytä tarpeeks että sais nukuttua..tänäänki puol kuus nousin sit syömään jogurtin
Jospa sitä kohta lähtis ulkoilemaan kunhan neiti herää päikyiltään..pieni reippailu raittiissa ilmassa tekee varmasti hyvää
Harhis ja Hippiäinen 17+4