Helou naiset, ihanaiset!
Täällä on ihan huippu porukkaa, kun kaikki auttaa, tsemppaa, tukee ja kaikkee! Ootte ihania! <3
Mä sitten lähdin synnärille illalla, en edes viitsinyt enää soitella, vaan menin vain. Ottivat kyllä heti sisään, oli nimittäin vaihtunut kätilö...

Heti pääsin käyrille 45minuutiksi, annoin pissanäytteet kahteen purkkiin, otettiin verenpainetta ainakin 10x.. Kätilö kyseli hyvin tarkasti ja kirjasi kaiken ylös. Tuli jopa vessaan mukaan kun halusi nähdä siteen!
Vauva oli kuulemma liian villi - sykkeet pysyi korkealla koko ajan. Supistuksia piirtyi käyrälle tasaisesti 3-5min välein. Mun verenpaineet oli pilvissä... ne oli 130/95!!! Normipaineet on nimittäin n.95/60!!!! No sitä sitten seurailtiin kovasti, ja vihdoin alapaine laski 82, joten se kirjattiin. Mä tietenkin paniikissa siinä, että onko nyt raskausmyrkytyskin... ikinä ei oo ollut ennen.
Lääkäri oli aivan ihana nainen, kuunteli, kyseli ja tutki erityisen huolellisesti. Verinen vuoto tuli (tulee muuten edelleen, niukempana vain!) kohdunsuulta, mutta lääkäri ei tiennyt mikä sen aiheuttaa. Tarkisti kohdunsuun tilan sekä käsin että ultralla, ja kanavaa on vielä reilusti jäljellä, joten ainakaan vielä ei ole supistukset mitään tehneet.

Sitten ultrasi vauvan... ensimmäisen kerran tyyppi näytti kasvonsa mulle, oih ja voih kun näytti suloiselta! <3 Availi suutaan, hieroi silmiään, potki sammakonkintuillaan.

Kaikki virtaukset oli ok, istukka ok, lapsivettä normaalisti. Virkeä kaveri oli, ja painoarvio JO 2,4kg!! Jee jee!! Kysyin että onko viikkoihin nähden iso, niin edelleen laskettu aika näyttää 3.6. niin kuin edellisessäkin ultrassa, eli olisi 5pvää pidemmällä, mutta sitä ei kuulemma enää vaihdeta, siis sitä laskettua aikaa... Eli ihan keskikokoisena kasvaa radista huolimatta.
Tänään on sitten tuomio aloitanko insuliinin vai en. Olen ollut super tiukka syömisten kanssa, ja olenkin saanut arvot kuriin. Yhtään ei voi lipsua, ja sokeria en siedä ollenkaan, sen jälkeen tulee korkeat arvot & huono-olo...
Ai niin, lääkäri sanoi, että herkästi näytille vaan, jos olo on tukala, on kipuja/supistuksia/vuoto jatkuu tai muuttuu eriväriseksi. Kätilöt sanoo aina ihan erilailla... Ne vaan käskee pysymään kotona ja lepäämään! :/ Seurailen nyt tätä vuotoa, en osaa olla kovin huolissani, kun viime yönä paikat on tutkittu eikä nyt supistelekaan kuin harvakseltaan. Olo kuitenkin älyttömän väsynyt, kun olen nukkunut vaan 2-4h viimeisten kolmen yön aikana.
Mutta siis säikähdyksellä selvittiin!
Aurinkoisia ajatuksia kaikille!
-julianna40 rv 34 (35?)