**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nä en oo vieläkään varma niistä liikkeistä. :| outoa...ja se kätilö sanoi np-ultralla että istukka näyttää olevan takana. eli sekään ei pitäis vaimentaa. no...eikai siinä muu ku oottaa vaan. mulla 7.1 neuvola joten sillon viimeks selvii onko siellä enää ketään. :| mielummin tuntisin ennen sitä ne liikkeet. :heart: tänään toiseks viimenen tarha ja eskaripäivä lapsilla. sit alkaa loma. =) tänään pitäis askarrella ja semmosta.

eipä muuta....ai niin semmosta piti kysyä; Saatteko tarpeeks juotua päivässä?
kun mulla on aina ollu se ongelma mutta nyt kun on pahaolo niin se vedenjuonti on vielä vaikeempaa ku ennen. |O

GS ja hiljainen kaveri rv 16+1 :heart:

heippa vaan.

tulin vaan kertomaan et olen tänään menossa käymään neuvolassa, pelko persiissä että sydänäänet ei kuulu :ashamed: samalla mitataan verenpaine ja hemoglobiini. Mulla vaan on sellainen outo olo ollut jo pidemmän ajan.... toivottavasti sydänäänet kuuluis eikä olis aihetta huoleen enää näin joulun alla.

Ls ja poikanen 15+3

Huomenta kaikille! Tänne kuuluu aivan hyvää! Pian on onneksi joulu ja lomaa loppiaiseen saakka..aion ottaa sen esikoisen kanssa rentoutumisen ja herkkujen kannalta. Painokin oli ekas neuvolas muka noussut ja sitten seuraavas laskenut..mut eka punnittiin iltapäivällä ja toka aamulla. No joka tapauksessa olen syönyt kuin hevonen ja onneksi en ainakaan vielä näytä valaalta. :laugh:
Joku puhui aloe verasta..join kans joskus sitä juomaa, mutta mulla on sellainen käsitys et raskaanaoleville ei suositella sitä sisäisesti ollenkaan, koska se on luontaistuote josta ei ole tarpeeksi tutkittua tietoa sikiön kannalta..joten ainakin minä jättäisin ottamatta. Mut nyt täytyy taas mennä!! :wave:

Mun la:n saa korjata ekalle sivulle 15.6.2009 ja synnäri on Seks.

josema 14+2

Täällä kärvistellään vatsanväänteiden kourissa.. :kieh: Käväisin töissä, mutta työporukka passitti minut kotiin.. Eli joululoma taisi alkaa jo tänään. Nyt saa ottaa rennosti ensi vuoden puolelle asti!

Masuvauva on selkeästi välillä liikkeellä, tosin en näitä pieniä potkuja tunne kuin silloin kun olen itse paikallani (muistelen, että kakkosesta tunsin myös 13viikolta joitain liikkeitä ). Vatsa pullottaa jo kivasti =)

caicahculle onnittelut vielä ikääntymisestä! Ja kyssäriisi, synnytys ei kolmannen(kaan) kanssa pelota. Kakkosen synnytys oli oikein mukava kokemus ja synnytykseen osallistunut kätilö oli aivan huippu! Hän ei ottanut turhan isoa roolia, vaan oli hiljaa ja antoi minun synnyttää vauvani aivan rauhassa. Synnytysasentoa hän kyllä ehdotti, mikä oli ihan hyvä juttu. Se kätilö taas, joka oli vuorossa kun tulimme sairaalaan oli sen oloinen, että olen aika varma että olisin heittänyt häntä synnytyksen aikana vesipullollani päähän.. H-hetkeä odottaessa tämä kävi tarkistamassa välillä mitä "kuuluu", ja jokaikisen supistuksen aikana hän kehui ja höpötteli kovin ("taas vauva on lähempänä", "hyvin menee, aijai.." jne.) kukaan ei olisi saanut puhua supistuksen aikana mitään... Mies onneksi ymmärsi olla hiljaa ;)

Polisynnytys olisi kyllä kiva kokea. Täällä suhtaudutaan polisynnytykseen aika nuivasti eikä sitä suositella.. Kakkosen kanssa olisin halunnut toimia näin, mutta kun en sitä vaatinut, ei siitä sitten tullut mitään. Polisynnytys olisi kyllä ehdottomasti toimiva juttu seuraavan vauvan kohdalla, mikäli kaikki menisi yhtä hyvin kuin edellisellä kerralla. Olisi ihana päästä oikeasti lepäämään synnytyksen jälkeen (en osaa nukkua sairaalassa) ja nauttia vauvasta oman perheen kanssa! Pitääkin vielä kysellä tätä vaihtoehtoa neuvolasta..

Kivaa joulunodotusta! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
heippa vaan.

tulin vaan kertomaan et olen tänään menossa käymään neuvolassa, pelko persiissä että sydänäänet ei kuulu :ashamed: samalla mitataan verenpaine ja hemoglobiini. Mulla vaan on sellainen outo olo ollut jo pidemmän ajan.... toivottavasti sydänäänet kuuluis eikä olis aihetta huoleen enää näin joulun alla.

Ls ja poikanen 15+3

Mikähän tilanne? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
heippa vaan.

Ls ja poikanen 15+3

Mikähän tilanne? :/

Tulehan Levoton Strutsi kertomaan onko kaikki ok :hug:

bad virgin ja naapero 16+4

Heippa!
Täällä aikoi joululoma, sitä jo odoteltukki muutama kuukaus :D

Levoton Strutsi: Toivotaa et kaikki on pienellä hyvin.. :hug: Tuuhan kertomaa neuvola kuulumiset!

Mapitus : Kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

Liikeistä sen verran et oon ollu kans tuntevinani jotaa pientä liikettä aina silloin tällöin masusta :heart: Voi ku en vaa pian siitä voimistuis, nii mieski pääsee nauttimaa liikkeistä:)

Ja arvatkaas mitä? Miehelle tuli sitte kertauskutsu ja se on toukokuun puolessa välissä sinne menos!! :/ Täytyy vaa toivoa ettei pieni päätä syntyä jo sil aikaa, ku viikkoja on silloin jotaa 38 pintaa :kieh: vaikka epäilen kyllä vahvasti, ku esikoinenki synty "vasta" 40+3.

Minttu ja pikkusin 16+0 :heart:

No niin :wave:

Neuvolassa käyty ja hetken etsimisen jälkeen sydänäänet saatiin kuuluville :heart: En tiedä mistä olo johtuu, muistelen olleeni viime odotuksessa huomattavasti rauhallisempi.
Terveydenhoitaja sai sillä laitteella myös istukan virtaukset kuulumaan, eli ilmeisesti istukka on etuseinämässä minkä takia en liikkeitä vielä tunne. Kuin aina silloin tällöin ilmavaivan tapaisia muljahduksia tuntuu jommalla kummalla sivulla. En ole vain uskonut niitä liikkeiksi.

Kohtu on korkealla, sf mittakin otettiin :D ja se oli 15 cm. yläkäyrälle asetuin jo nyt. se on minulle ihan normaalia. Verenpaine ja hemppakin olivat kunnossa, joskin alapaine oli jonkin verran kohonnut viimekertaisesta. Nuo 3 mukana olevaa "stressitekijää" saattoivat vaikuttaa asiaan ;)
Painoa on tähän mennessä tullut yhteensä 3,5 kiloa...

Mutta nyt huokaisen ja alan odottamaan joulua ja tuntuvia potkuja :xmas:

Ls ja poikanen 15+3 edelleen :heart:

LS :hug: , hyvä, että kaikki oli hyvin!! :heart:

Supisteleeko muilla jo? Siis onko tuntunu? En uskaltanu äsken sanoa miehelle, mut kun vähän rivakammin nousin sohvalta, niin tän raskauden eka, pitempi ja kipeä supistus tuli... :/ Ja nyt on muutamana päivänä kovotellu alamahaa. Ei nuo kovottelut mitään tietysti haittaa, mutta tuota supistusta kyllä vähän säikähdin, kun esikoisen aikaan oli ongelmia niiden kans, kun ennen aikaisesti alko tulee avaavat supparit... Jospa ei tällä kertaa nyt alkais ihan vielä... :/

kukkeli luuruu!!!

meitin sairastavat lapset paranee vauhdilla. pikkukakkosen antibiootti kuuri loppuu huomenna ja tais tyksi määrätä tarpeeksi vahvat tropit. esikoinenkin sanoi eilen että korviin ei enää satu eli jos se tulehduskin alkais rauhoittua. riittäis kyllä mulle nää sairastelut jo... apteekkiin on uponnut nyt varmaan marras-joulukuun aikana 150e eli aika loven tekee ja kakkosen tyks lasku noin 100 e tulee varmaan ensivuoden puolella.

nyt alkaa se epätodellisin vaihe. alkuturvotus on kadonnut. painoo on tullut 0.5-1kg , mahaa ei näy ja oireita ei o eli ei olla vielä ees kerrottu mun eikä miehen vanhemmille. anoppi tulee viikonloppuna käymään (asuu kauempana riihimäellä) ja ajateltiin että jos hänelle "nokakkain kerrottaisiin " ja toisille (samalla paikkakunnalla asuville) sitte jouluksi kun poksahtelee opivasti viikotkin. eli jouluaattona olis 16. saa nähä miten suhtautuvat kun ei olla aikasemmista näin myöhään kerrottu vaan heti kun mahdollista. jollain tavalla jännittää enemmän. johtuiskohan siitä että luulevat kierukan vielä olevan paikallaan. (poistettu elokuussa). jännittää siis...

ensiviikolla olisi sitten se eka sokeri rasitus ja sekin jännittää ihan sikana. en halua vielä "narahtaa"

tinni, paranevat pojat ja ryyni 15+0 (poks!, oli ihan pakko)

No jo on herranen aika taas juttua tullu sivu kaupalla.. :D

Väsymys alkanu vaivaamaan ihan urakalla uudestaan |O Ei kiva.. Maha paisuu ku pullataikina :laugh:

Se ois kohta joulu eikä kiinnosta yhtään :ashamed: Pitäs aatoksi mennä miehen siskon luo syömään ja pukki kahtomaan.. Missäs muut viettää joulua? =)

Nyt lepäämään taas..

MiNiMaM ja masuasukki 15+5

Mut saa poistaa listalta. Meidän pieni Pätkis ei ollut jaksnut kasvaa. Tänään ultrassa ei löytynyt sykettä ja pienen koko vastasi viikkoja 10+3 (piti siis olla 12+2). Eli Pätkiksestä tuli meidän enkeli. :'(

Nyt odottelen kaavintaan aikaa. Tylysti ilmoitettiin, että on jonoa ja menee ensi viikkoon.

Barbapörrö :'(

BarbaPörrö :hug: :'( En usko tätä todeksi, vasta iloitsit, että muutama yö enää ultraan, ja että nyt uskaltaa henkästä, kun on päässy 13. raskausviikolle... Itku tuli sun puolesta... :hug:

Voi Barbapörrö... :hug: Nämä uutiset olisivat jo saaneet loppua... Voimia teille. :heart:

(.) Neuvolassa käyty ja kaikki oikein bueno. Voitteko kuvitella ettei minun paino ole noussut grammaakaan 5viikkoon? :o Viimeksi mitattu 5vko ja 4 päivää sitten ja täsmälleen sama... Tätsy sanoi että yllättävää kun hänkin huomaa jo vauvamasun ihan selvästi, olen siis ilmeisesti itse laihtunut sitä mukaan kun masuasukas nostaa painoa. Tyyntä myrskyn edellä sanon minä... :D Saanpahan nyt joulun mässäillä hyvällä omalla tunnolla! Vai eikö se sitä tarkoitakaan...? :saint:

Hemppa oli myös laskenut sopivasti ja kuulemma kertoo siitä, että loppuraskaus sujuu usein ongelmitta. Ihan uusi juttu. Se on siis muutenkin ollut todella hyvä. Kohtu kasvanut jo oikein hyvin ja kovasti potkittiin ultralaitetta eli kunnossa ollaan. =) Syke oli 155 ja samaa ollaan miehen kanssa mittailtu iltaisin, neuvola siis aamulla.

Tunsin ekat pulpahdukset silloin puolitoista viikkoa sitten ja sen jälkeen en ole ihan varma, mutta tänään on kyllä semmoista "möyrimistä" ja "siipeilyä" tuntunut ettei epäilystäkään! :heart:

Napa tuntuu ratkeavan liitoksistaan, samoin kuin nivuset eli tällä viikolla ilmeisesti kova kasvupyrähdys. Issias vaivaa pahasti joka päivä, suurin syy siihen työmatka... Mutta kohta loppuu ajaminen, enää tammikuu töitä, jee B) Sit tää mamma alko omatoimiselle vaavalomalle!

Minimam Meillä tapana olla aatto minun vanhempien luona ja joulupäivänä sitten anoppilassa. En malta odottaa niitä herkkuja notkuvia ruokapöytiä :p Meille järjestely sopii oikein hyvin, sillä itsekin tykkään viettää joulua isommassa porukassa. Uusi Vuosi vietetään sitten ihan kahdestaan kotosalla.

Ihanaa joulua kaikille :xmas:

Ilmatar ja Armas 16+0 :heart:

Ilmatar kerros mullekin miten tuollainen onnistuu ettei paino nouse? :whistle: mulla se tuntuu vaan koko ajan nousevan, syön taikka en syö :snotty:
ehkä mun painonnousemattomuus aika koittaa sit vähän myöhemmin kun maha nousee ylös etten tunne nälkää ollenkaan ja tulen pienestäkin täyteen... sitä odotellessa =)

Tänään tuli käytyä lääkärineuvolassa,kaikki tosi hyvin!!JES!Vauvan syke löytyi,oli tasainen syke ja verenpainekin oli parempi kun viime kerralla =) Kyllä se on nyt vaan uskottava että siellä masussa kasvaa vauhdilla vauva... :heart:

Nyt sitten reilu viikko vielä,lapsivesipunktiota odotellessa...! :)

Masuha&Piskuinen 14+1

Kivaa, että muutama muisti minut vielä! Kiitos tarrasukista, niitä tarvitaan! =)

Barbapörrölle hali ja voimia. Kamalaa :hug: Voin suositella sulle kuumeilijoiden puolelta keskenmenopinoa, sieltä saa ihanaa tukea, kun itsellä on vaikeaa... Vielä se vauva tulee teillekin, ihan varmasti!

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! En ole lukenut kaikkia viestejä, mutta :hug: kaikille jotka vieläkin saaneet huonoja uutisia.

Ma olisi neuvola, en malta odottaa, että pääsisi kuuntelemaan taas sydänääniä. Masun seudulla ollut hiljaista viime aikoina. Toivottavasti siellä kaikki hyvin. Jotain "möyrintää olen tuntenut mutta en ole varma johtuuko vauvasta. Esikoista kun odottelee niin ei välttämättä tunnista kaikkia raskausjuttuja oikein. Masu on kasvanut mutta laitan siitä suurimmanosan herkkujen ja turvotuksen piikkiin, koska minulla jo tosi iso maha viikkoihin nähden :whistle: .

Ihanaa joulun odotusta kaikille!...lahjojakin vielä ostamatta ja joulu vaan puskee päälle.

rv 16+1

BarbaPörrö, laita mulle yv:iä, jos haluat, tiedän tasan tarkkaan, mitä käyt(te ) nyt läpi :hug:

:attn: Nostan tätä mun aikasempaa kysymystä, jos joku vastais...
Supisteleeko muilla jo? Siis onko tuntunu? En uskaltanu äsken sanoa miehelle, mut kun vähän rivakammin nousin sohvalta, niin tän raskauden eka, pitempi ja kipeä supistus tuli... :/ Ja nyt on muutamana päivänä kovotellu alamahaa. Ei nuo kovottelut mitään tietysti haittaa, mutta tuota supistusta kyllä vähän säikähdin, kun esikoisen aikaan oli ongelmia niiden kans, kun ennen aikaisesti alko tulee avaavat supparit... Jospa ei tällä kertaa nyt alkais ihan vielä... :/
Sisu ja matkustaja 16+0

Yhteistyössä