Kesämökki, pitäiskö myydä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mökkihöperö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mökkihöperö"

Vieras
Mä olen aina ajatellut, että oon mökki-ihminen ja etenkin lapsuuteen mökkeily kuului erottamattomasti. No meillä on nykyään mun lapsuusmaisemissa hieno kesämökkipaikka, mutta oonpa miettinyt, että onko tossa mitään järkee. Siis kuitenkin siellä yleensä on 1-2 viikkoa kesästä putkeen + sitten joitakin viikonloppuja. Paikan arvo on kuitenkin 200-300 tuhatta euroa. Jos sen myis niin vois jo koroilla aika paljon tehdä ulkomaanreissua tai vuokrata mökkiä jos semmonen olo tulis...

Mut onkohan nyt huono aika myydä? Ainakin kämppien hinnat on vähän alhaalla. Ja koska kesämökki pistäis myydä? Keväällä kenties?

Meillä myös mökki ja kieltämättä välillä miettii noita samoja juttuja. Jos saisi myytyä, voisi elää kaikinpuolin velattomana.
Käsittääkseni juuri kevät on parasta aikaa myydä mökki. Ihmiset haluavat juhannukseksi omaan.

Tällä hetkellä olisi fiksumpaa miettiä mökin vuokraamista.. niillä vuokratuloilla voit sitten matkustella ym kivaa. :)
Eikä se verotus nyt niin hirrveää ole ;) ai nou.. jotkut hullut tykkää mökkeillä kovasti talvellakin. Mutta silloin tarvii olla sähköt ainakin mökissä, jos haluaa hyvät vuokratulot. Siisti kompotoiva vessakin maksaa itsensä takaisin ajallaan.

Kiinteä omaisuus on yleisesti ottaen parempi kuin rahhoo tilillä. Mut se on toki vain yks mielipide..

Mistään ei saa tällä hetkellä sellaista korkoa, että sillä matkustelisi pitkin ja poikin maailmaa.

300.000€ saa kunnon tuottoa vain osakkeista ja ko pääomalle saa helposti osinkotuottoa 15.000-20.000€ vuodessa: sillä jo matkustelee jonkin verran.

Mökillä voi tehdä muutakin.... Me vuokraamme omaamme, kun siihen ei tällä hetkellä riitä omaa kiinnostusta. Vuokratuloilla käy muutaman reissun ulkomailla vuosittain:) Silti se on ja pysyy siellä odottamassa, kun mieli joskus muuttuu.