Keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkukakkonen toiveissa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkukakkonen toiveissa..

Vieras
Neuvoja kaivataan.. Raskaus menossa 5+5, sunnuntaina vasta tein testinkin, oli vahva plussa, harmittaa niin kun oli isännälle todella mieluisa isänpäivälahja.. Eilen illalla tuli kirkkaan punaista vuotoa ihan runsaanlaisesti, mutta loppui miltei heti eikä yön aikana ollut tullut mitään. Nyt pientä ruskeaa tuhrua enää. Mitä teen? Odottelenko neuvolan soittoaikaa vai pitäisikö ottaa jo suoraan yhteyttä polille. Tilanne on nimittäin vielä se että olen Rh-, vai onko vielä edes tässä vaiheessa mahdollista saada immunisaatiota?

Sä olet niin alussa vielä, että tilanteellehan ei voi juuri nyt tehdä yhtään mitään. Muuta kuin sen, että koitat levätä. Jos siis kysessä vasta uhkaava keskenmeno, niin tilanne saattaa rauhoittua.

Varmuuttakaan tilanteeseen et välttämättä vielä saa. Vasta viikon päästä ultralla on mahdollista todeta sikiön sydänäänet, sitä ennen ei voi tietää onko sikiö elossa vaiko ei, vaikka se ultrakuvassa näkyisikin.

Verenvuotohan on suhteellisen yleistä alkuraskaudessa. Mikäli verenvuoto on ollut "vain" verta, kirkasta sellaista, voi olla hyvinkin mahdollista, että kyseessä on vain esimerkiksi haavauma jossakin. Keskenmeno on todennäköisempi silloin, mikäli verenvuoto on enempi kuukautisvuodon kaltaista, siis mukana hyytymiä jne.

Tämmösiä asioita mulle selvitettiin, kun itse sain keskenmenon viikoilla 6+2. Kaikki raskausoireet loppuivat kuin seinään verenvuodon myötä, joten tiesin, miten asiassa oli käynyt, mutta kävin silti vielä tilanteen varmistamassa yksityisessä ultrassa muutamaa päivää myöhemmin.

Sinun kohdallasi kuitenkin toivon, että pieni matkalainen saisi jatkaa kyytiään pienessä pesässään <3

..että ei ole paljon tehtävissä, rauhallisesti olen yrittänyt ottaa ja ei tee mielikään kyllä äkkinäisiä liikkeitä tehdä, repäisee tuolta alamahasta ihan mukavasti.. Tuo miinus verisyys vaan vielä mietityttää, kun esikko on Rh+ kuin myös mies, eli mahdollisuus on.. Onkohan näin aikaisin vielä vaan edes riskiä tuolle "veren vaihtumiselle"? Se rokote pitää vaan antaa sitten 72h sisällä..

..vuoto oli eilen illalla kyllä ihan verta, yksi ihan pieni "möntti" oli mitä nyt huomasin, mutta muuten kirkasta, ei niin kuin yleensä menkoissa..

Onko ollut kipuja?
Jos ei niin kuulostaa kyllä joltain muulta. Minulla oli kuopusta odottaessa tuollaista vuotoa, kesti yhden illan runsaana ja verisenä ja pari viikkoa ruskeana tuhruna. Terve poika syntyi kuitenkin.
Mene parin viikon päästä ultraan, minulla näkyi syke viimeksi jo rv6+3

Ei ole ollut kipuja, mitä nyt äkkinäisiä liikkeitä tehdessä vihlaisee, mut muistan edellisestä raskaudesta että oli ihan samaa.. Siksi ihmettelenkin tätä ja kun tuo vuoto loppui noin lyhyeen..

Neuvolantädin mukaan ei vielä syytä huoleen tuon Rh- asian puolesta ja vuotokin on normaalia jossain määrin, kipujakaan kun ei ole niin voi olla että toukka on vielä matkassa mukana :) Pitkä aika nyt sitten vaan odotella tietoa.. Eka neuvola yli 2 vkon päästä ja ei se sielläkään selviä.. Mitä mahtaisi maksaa yksityinen ultra, tehdäänkö aina sisäisesti näin alkuvaiheessa? Ja koska sinne kannattaisi mennä..?

ultra maksaa paikasta ja ultraajasta riippuen 50-150 euroa yleensä kelakorvausten kanssa. kannattaa soittaa ja kysyä erikseen vaikkka useempaan paikkaan. vaihtelu on kova. ultra tehdään alussa sisäkautta. tosin itselle tehtiin päältä ja sisältä kun ultraaja ei löytäny aluks mitään sisäkautta.

Yhteistyössä