keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaaan

Vieras
Hei kaikki, jotka olette joutuneet kokemaan keskenmenon!

Miten teillä se alkoi? Miten kauan kesti vuotoa? Miltä näytti sikiö kun tuli pois?

Mulla rv 7 ja 4. 5pv vuotoa, ultrassa tänään elävä sikiö, mutta äsken tuli veren seassa pieni verinen nuppineulanpään kokoinen "pallo"? Mikähän...

Ole huoletta! Itse olen saanut keskenmenon vastaavina päivinä, eikä sitä voinut olla huomaamatta kivuista ja aivan järjettömästä veren vuodosta johtuen. Verta tuli niin paljon, että piti vain olla vessassa koko ajan, koska jumbositeetkään eivät riittäneet. Sikiö oli kuivuneen aprikoosin näköinen ja kokoinen möltti.

Anteeksi tarkka selostukseni, mutta olen ihan varma, että sinulla on kaikki hyvin!!! Tsemppiä!!!

Siis sikiötä ei erota viellä noilla viikoilla. Se on niin pieni ja kohdussa on paljon muutakin materiaalia. Mutta tosiaan tuo kuivunut aprikoosi on aika hyvä kokoluokitus sille mitä tulee RUNSAAN veren kanssa ulos (minulla on ollut kolme km alkuraskaudessa). Kivut ovat aivan hirveät ja supistelu kestää monta tuntia. Joten km on jotain ihan muuta kuin menkkakivut ja -vuoto.

Toivottavasti kohdallasi on kyse "normaalista" vuodosta, jota tosi monella on raskauden aikana. Eikö sinulle sanottu ultrassa mitään vuodosta?

Ei osattu sanoa mistä johtuu. Voi kuulemma olla alkava keskenmeno, mutta toisaalta km-riski enää 2% kun elävä sikiö nähty. Mulla lähinnä menkkamaisia kipua ja - vuotoa. Eli km- kivut rajumpia? Kyllä ahdistaa.

Luulisin, että se pieni verinen pallo oli vain hyytynyttä verta. Mulla oli ysi viikon kohdalla kirkasta vuotoa aika reippaaastikin ja pelästyttiin tietysti myös tosi kovasti. Yksityisellä ultrassa näkyi myös elävä sikiö ja tässä sitä porskutellaan jo 23+2 viikolla :)
Mulla se vuoto johtui kohdun kalvojen yhdistymisestä. Vuodot alkuraskaudessa on kuulema yllättävän yleisiä, mutta itse en sitä silloin tiennyt. Terveyskeskuslääkärit puhuivat meillekkin alkavasta keskenmenosta, mutta yksityisellä ultrannut lääkäri ei ollut vuodosta moksiskaan.

mullakin oli silloin muuten menkkamaista kipua.

Tiedän tarkkaan, mikä hätä ja huoli sinulla on ja toivon sydämestäni, että huoli on turha. Lepäile ja yritä ottaa rauhallisesti.

Itsellä juuri samalla viikolla ollut keskenmeno.Sikiö tosiaankin isompi kuin mitä sinulta tullut.Kivut olivat omalla kohdallani aaltoilevia.Välillä koski vähemmän välillä enemmän.Vuotoa tuli kaksi viikkoa normaalin menkka vuodon verran mutta siis pidempään.
Uskon että sinun kohdallasi ei ole mitään hätää kun elävä sikiökin on havaittu.

En siis tosiaankaan tarkoittanut, että itse sikiö olisi aprikoosin kokoinen, vaan juuri, että se "möltti" joka tuli ulos, oli aprikoosin kokoinen ja näköinen kaiken kaikkiaan. Itse sain keskenmenon seuraavana päivänä, kun edellisenä oli nähty elävä sikiö ja nähty syke....

Mutta uskon siis edelleen, että ap kyse ei ole keskenmenosta vaan jostain pienestä verenhyytymästä, onnea odotukseen!

No, niin siinä sitten kävi, ettei meidän pikkuinen jaksanut.. Sain siis keskenmenon viikko sitten, ja kyllä sen tosiaankin huomasi.

Kysyisinkin nyt, että kuinka kauan menee keskenmenon jälkeen ennenkuin kuukautiset tulevat? Millon voisi aloittaa uuden yrityksen? Lääkäri sanoi että yhdet menkat väliin, mutten millään jaksaisi odottaa... Vuoto näyttäs loppuvan nyt..

Hei,
Pahoittelut keskenmenon johdosta. Surullista ja raskasta:o(. En voi omasta kokemuksesta puhua, mutta ystävälläni kuukautiset tulivat km:n jälkeen kai suht normaalisti, eli n. 2-3 viikon päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Ja uusi raskaus alkoi heti seuraavasta kierrosta. Toivon sinulle kovasti onnea matkaan ja jaksamista surullisen asian käsittelyssä.

Mulla meni noin viisi viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä (eli silloin alkoi vuoto) kun menkat alkoivat. Ja uusi raskaus alkoi sitten siitä seuraavasta kierrosta. Oltaisiin voitu jatkaa yritystä saman tein, mutta jotenkin tunsin, että halusin käsitellä sitä menetystä ensin. Toki menetyksen käsittely jatkui vaikka uusi raskaus alkoikin. Mulla tosin asiaan vaikutti se, että olin saanut kaksi keskenmenoa varhaisilla viikoilla peräkkäin.

Lisää kokemuksia kannattaa etsiä tuolta Kermit-ketjusta haaveilupuolelta. Samoin onnea matkaan ja voimia menetyksen käsittelyyn!

Minulle sanottiin neuvolassa että kahdet kuukautiset olis hyvä antaa tulla, että jos antaa vain yhdet, niin riski keskenmenoon on hiukan isompi, koska kohtu/limakalvot eivät ole ehkä ehtineet täysin toipua.

Haaveilupuolella on ketju nimeltä Kermit. Siellä kirjoittelee useita km kokeneita joten sieltä saattaa löytyä apua ja vastauksia kysymyksiisi.

Voimia surun keskelle!!!!

Mulla keskeytyi rv4+6 ja ihan hirveet vatsakivut ja verta tulee tulee tulee.... :...( Näin alussahan ei pitäisi kai olla niin kovat kivut mutta mulla kyllä on..

Yhteistyössä