KESKENMENOKO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aniida

Aktiivinen jäsen
08.02.2007
1 293
0
36
olen rv 10+4.
Heräsin yöllä erittäion koviin kipuihin, maha kramppasi vasemmalta puolelta ja kipu säteili vasempaan reiteen. Kivut niin kovat että jouduin herättämään mieheni. Muutama pieru pääsi ja se helpotti hetkeksi. Kivut kuitenkin eirttäin kovat. Mies silitti selkää ja se että sain kropan rentoutumaan helpotti myös vähän, mutta ei vienyt kipua pois. Mies olisi halunut lähteä sairaalaan, mutta kinä en sillä mitään vuotoa ei ollut. Puoeln tunnin kivun jälkeen oksensin kaien mitä mahassa oli pois ja kipu hellitti. Loppu yön nukuin normaalisti. Minulla myös hiivatulehdus ja lääkitys päällä.-

aamulla maha hieman aran oloinen, varsinkin vasemmalta puolelta. äsken kävin katsomassa niin pikkuhousun suojaan oli tullut runsaasti hiivalääkettä ja se oli aivan keveän roosan punaista, ehkä normaalisti en olisi kiinnittänyt edes huomiota niin vaaleaan punertavaan sävyyn.

En saa neuvolasta ketään kiinni, soittoaika on vasta 12-13.

Tulin töihin nomraalisti. Mitä teen?

Hiivalääkkeistä tulee mullakin punertavaa valkovuotoa, missä ei ole itsessään verta joukossa. Kannattaa odotella neuvolan soittoaikaa, tai jos huoli painaa, niin mene yksityiselle ultraan, jos pääset. En tiedä, onko keskeytyneessä keskenmenossa yleensä kipuja, mulla ainakaan ei ollu.

Oletko syönyt jotain sopimatonta?
Mun miehellä oli kerran todella paha vatsakipu (erilainen kuin mahataudissa). Kipu hellitti vasta kun oksensi jonkin sulamattoman möykyn ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmelle äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
niin ja luulis että sitä vuotoa tulis jos olis menny kesken? miten nopsaan sitä vuotoa oikein tulee?

Mulla vuoto alkoi pikku hiljaa ja muuttui runsaammaksi.

Mulla taas keskeytyneessä km:ssa ei tullu vuotoja ollenkaan, ei vaan sydänääniä löytyny neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja luulis että sitä vuotoa tulis jos olis menny kesken? miten nopsaan sitä vuotoa oikein tulee?

Mulla taas keskeytyneessä km:ssa ei tullu vuotoja ollenkaan, ei vaan sydänääniä löytyny neuvolassa.

millä viikolla?

ja sitten mua kiinnostais että mitä mä nyt teen? en ole vielä valinnut synnytyssairaalaa, ultraan piti mennä hyvinkäälle mutta oon tällä hetkellä helsingissä. neuvolan täti ei vastaa ja sen puhelintunti on avsta 12-13. odotanko sinne, vai meenkö esim työterveyshoitajalle jonne pääsis heti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

saako kysyä että miten huomasit keskenmenon vai vasta neuvolassa kun sydänääniä ei kuulunu?

Ei tule keskeytyneessä keskenmenossa välttämättä ollenkaan vuotoa jos kohdunsuu kiinni..nyt äkkiä ultrattavaksi. Kuulostaa ikävä kyllä keskenemnolta. Itsellä kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana.

Minusta sun kannattaa mennä nyt ensin gynen puolelle, mutta veikkaanpa että sulla on jotain gastroenterologista vaivaa jonka ehkäpä raskaus on laukaissut.. tai sitten kaikki on ihan hyvin ja kroppa vaan 'kiukustui' kun raskaus on alkanut kunnolla ottaa valtaa kropassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Arja:
Soita naistentaudeille ja kysy neuvoa! Älä jää odottelemaan neuvolan puhelinaikaa.

mihin hittoon mä soitan? kun en tiedä mihin sairaalaan edes menen synnyttämään...viiimeksi oli Kättärillä...mutta nyt ultrataan hyvinkäällä

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Ei tule keskeytyneessä keskenmenossa välttämättä ollenkaan vuotoa jos kohdunsuu kiinni..nyt äkkiä ultrattavaksi. Kuulostaa ikävä kyllä keskenemnolta. Itsellä kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana.

Että minä inhoan yli kaiken näitä pirujen maalailuja!
AP:lle sen verran, että yritä ottaa rauhallisesti, ja odota että saat neuvolasta jonkun kiinni. Joskus ja joillakin rajutkin kivut kuuluvat normaaliin raskauteen, kuten itselläni. Joskus voi olla hyvinkin rajua vuotoa ilman keskenmenoa. Nämä "kuulostaa ikävä kyllä keskenmenolta" -läpät on melko voimakasta henkistä lyömistä. Jos on itsellä ollut keskenmeno niin luulisi osaavan olla hienotunteinen.

Meillä tuli kans keskeytyny keskenmeno nyt huhtikuussa rv 18+. Ja samallai, kun harmaalla vieraalla, sydänääniä ei enää löytyny neuvolassa. Mitään vuotoja eikä kipuja ei ollu, ainut poikkeava oire mulla oli 1.5viikkoa jatkunu päänsärky. Mutta suosittelen, että soitat sinne äippäpolille / synnärille, ja sanot, että haluat ultraan.
:hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

no luulisin, että kaikki on kunnossa. Mulla oli kipuja ja samanlainen pieni hailakka vuoto keskimmäisestä tytöstä. Luulin, että oli tulossa keskenmeno, mutta sitten laskin, että jos en olis raskaana, niin just silloin mul olis menkat alkan...eli ne oli semmoiset haamukivut ja vuoto tuli kohdun ulkopuolelta.....kysymyksessä voi olla siis semmoinen ektopia kohdun ulkosuulla, eli jos meet gynellekin, niin voi vähän vuotaa...

mun vatsa reagoi tosi voimakkaasti kaikkiin suolisto ongelmiin. kivut vastaa ihan synnytys supistuskipua. se helpottuu kun ilma tulee ulos tai käy ihan pöntöllä asti.
mulla tän raskauden alussa oli monesti pientä punertavaa vuotoa ja meninkin sentakia aluku-ultraan yksityiselle. sanoi että on normaalia että hiivatulehduksenaikana tulee pientä vuotoa,kun raskaudenkin aikaan on noi limakalvot niin herkkiä. pelkästään se että olet laittanut sen tabun emättimeen on voinut rikkoa vähän limakalvoa ja tulee juuri tuollaista pientä vuotoa. en usko että noi kivut liittyy tähän vuotoon yhtään. ei ne kivut loppuisi noin kun seinään jos olisi km. voit odottaa rauhassa sinne soittoaikaan jos haluat,ja käydä vaikka kuunteluttamassa sydänäänet jos ne kuuluisi jo nyt. tai jos oikein mielenrauhan tahdot niin ultraan,mutta se maksaa. mun mielestä kyllä voit olla täysin huoletta.

Alkuperäinen kirjoittaja eero:
Onko koskaan ultrattu että siis onko alkio/sikiö kohdussa? Ettei vaan ole munajohtimessa?

Kohdun ulkoisessa raskaudessa kipu on jatkuvaa, ja niin voimakasta, että ei pysty olee kotona, vaan on saatava apua. Ainakin mulla oli näin!

soitin ensiapuun ja ne kehotti käymään lääkärillä. kävin vielä samaaan syssyyn työterveyshoitajalla joka kehotti odottamaan ja katsomaan tilannetta koska vuotojakaan ei ole tullut ja kivut olivat vain hetkellisiä. nyt mä sitten vaan odottelen että se neuvolan täti vastais, oon niin sekasin. ja menin vielä lukemaan ton ketjun keskeytyneistä keskenmenoista... :'(

Yhteistyössä