keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leaf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leaf

Vieras
Te jotka olette kokeneet hyvin varhaisen keskenmenon ja ette edes tietäneet olevanne (mahdollisesti) raskaana, millaisia oireita teillä oli?

Kuinka runsasta ja millaista vuoto oli?
Havaitsitteko selkeää alkion ulostuloa (millaiselta se näytti..)? :(

Kävittekö lääkärissä varmistumassa asiasta vai loppuiko vuoto itsestään?

Kovat kivut, runsas vuoto. Ei mitään näkyvää rv 4+3.
Toinen km 5+6, kivut ja maltillinen vuoto. Siteeseen tuli kokonainen ja ehjä sikiöpussi jossa ei näkynyt alkiota koska ovat noilla viikoilla 1mm kokoisia.. Myöhemmin tästä kohtutulehdus..

mulla oli keskenmeno viikolla 6. pahoinvointia oli viikolta 5 lähtien. tuhruvuotoa tuli ensin, sitten hieman normaalia runsaammaat kuukautisvuodot. se sikiö on noilla viikoilla kai sentin kokoluokkaa, tuskin sitä huomaa. verihyytymiä kyllä tuli niinkuin nyt voi olla runsaassa kk vuodossakin. kävin lääkärissä, kohtu oli siinä vaiheessa jo tyhjä. periaatteessa ei kai tarvitsisi mennä

Voi kamalaa.. Todennäköisesti minulla on siis ollut keskenmeno. Minulla tuli siteeseen juurikin jokin pussinnäköinen "läpinäkyvä" noin 2cm kokoinen muodostuma. Alavatsakipua ja tihkuvuotoa oli noin vrk ennen tätä. Nyt vuotaa normaalin kuukautisvuodon tapaan, ei mitenkään runsaasti.
Mieliala on myös ollut aivan kummallinen ja olen ollut hirvittävän väsynyt viimeisen viikon ajan. Vatsa turvotti ja toimi monta viikkoa, nyt tuntuu taas normaalilta.

Onkohan mitään järkeä käydä lääkärissä näyttämässä, kun vuoto kuitenkin on hallinnassa? Eli onkohan keskenmeno tosiaan mahdollinen, kun en vuoda kuin pistetty sika??

No niin, tilanne nyt se että testi näytti negaa, mutta lääkäriaika on huomisaamuksi varattu kaiken varalta. Kertokaahan joku tietävämpi, miten iso alkiopussi voi olla noin viikon 7 paikkeilla? Ja voiko näin "oireeton" keskenmeno olla edes mahdollinen?

Entäs ns. tuulimunaraskaus? Onko täällä sellaisen kokeneita? Ymmärtääkseni tuulimunaraskauksissa tyhjä alkiopussi voi olla todella suuri (epänormaalin suuri)?

Tai onko jollakulla kokemuksia/tietoa siitä, että voiko kohdunlimakalvosta muuten vain irrota isoja, "läpinäkyviä" pussimaisia rakenteita??

Asia huolettaa kovasti, koska ikää alkaa tulla (yli 30v) ja raskautta meillä on mahdollista yrittää aikaisintaan vasta ensivuoden puolella, reumalääkityksestä johtuen.. :( Mutta huomenna toivottavasti lääkäri osaa asiaa valaista ja toki tarkastaa "paikkojen" kunnon. Olisi vain mukava kuulla jo etukäteen muiden kokemuksia asiasta.

Hyvä että varasit lääkärin. Jos kyseessä on keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus, on tärkeää seurata hCg-hormonin pitoisuutta nyt ja tulevina viikkoina. Näin voidaan varmistua siitä, että kaikki raskausmateriaali tulee ulos. Jos kyseessä kohdunulkoinen, joudutaan ehkä tekemään myös muita toimenpiteitä. Pyydä, että lääkäri ottaa sinulta raskaustestin, jossa näkyy hCg-taso tarkasti (siis ei vain nega tai pos) sitten pyydä että lääkäri ultraa kohdun ja munasarjat.

Itsellä kävi niin, että olin tehnyt raskaustestin, ja se näytti negaa. Menkat ei kuitenkaan alkaneet, mutten tehnyt uusia testejä. Sitten useamman päivän myöhässä menkat alkoivat, ja olivat runsaat. Menkat jatkuivat tiputteluvuotona tms, useamman viikon, melkein 3 viikkoa. Siinä vaiheessa menin lääkärille. Kuvittelin ongelmien johtuvan pillerien poisjätöstä (pillerit aiheuttaneet kaikenlaisia vuotohäiriöitä aiemminkin). Lääkäri kuitenkin teetti raskaustestin, ja se olikin positiivinen. Lääkäri ultrasi, ja mitään ei näkynyt, joten vaikutti keskenmenolta. Sain heti lähetteen päivystykseen, ja sairaalassa kävin aluksi muutaman päivän välein ja sitten viikon välein niin kauan, kunnes raskaushormoni laski nollaan. Sairaalassakin ultrattiin ja varmistettiin ettei ollut kohdunulkoinen. Kyseessä oli luultavasti siis keskenmeno (hyvin varhainen) tai ns. kemiallinen raskaus.

Olin tyytyväinen hoitoon, ja siihen, miten tarkasti hormonitasoa seurattiin. Näin uskalsimme sitten turvallisin mielin yrittää raskautta kun hormoni oli laskenut nollaan. Siihen asti ehkäisynä kondomi. Kaikki meni mun tapauksessa lopulta siis hyvin. Mutta tarkkana noissa kannattaa olla, ja ehdottomasti vaadittava hormonitason seuranta kunnes se on nollassa.

No niin, tilanne nyt se että testi näytti negaa, mutta lääkäriaika on huomisaamuksi varattu kaiken varalta. Kertokaahan joku tietävämpi, miten iso alkiopussi voi olla noin viikon 7 paikkeilla? Ja voiko näin "oireeton" keskenmeno olla edes mahdollinen?

Entäs ns. tuulimunaraskaus? Onko täällä sellaisen kokeneita? Ymmärtääkseni tuulimunaraskauksissa tyhjä alkiopussi voi olla todella suuri (epänormaalin suuri)?

Tai onko jollakulla kokemuksia/tietoa siitä, että voiko kohdunlimakalvosta muuten vain irrota isoja, "läpinäkyviä" pussimaisia rakenteita??

Asia huolettaa kovasti, koska ikää alkaa tulla (yli 30v) ja raskautta meillä on mahdollista yrittää aikaisintaan vasta ensivuoden puolella, reumalääkityksestä johtuen.. :( Mutta huomenna toivottavasti lääkäri osaa asiaa valaista ja toki tarkastaa "paikkojen" kunnon. Olisi vain mukava kuulla jo etukäteen muiden kokemuksia asiasta.

Yhteistyössä