keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti jo yhdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti jo yhdelle

Vieras
mulla tilanne tämä: raskausviikkoja nyt 5 ja eilen illalla aloin vuotamaan ja hetken oli menkkapolttoja, ne kuitenkin loppuivat lyhyeen ja vuotoa ei oikein enää tullut nukkumaan mennessäni. aamulla kuitenkin vessassa käydessäni tuli aika paljonkin verta, tosin aika tummaa ja paksua. no nyt tällä hetkellä ei taaskaan tuu oikeastaa melkeen yhtään eikä myöskään ole kipuja.
onkohan nyt kyseessä sitten keskenmeno? jos on niin koska testin pitäis näyttää miinusta? entä pitäisikö johonkin soittaa ja käydä tarkistettavana? kiitos kaikille jotka viitsivät vastailla.

Verta voi tulla alkuraskaudesta muutenkin, mutta mene päivystykseen, jotta voidaan tarkistaa tilanne. Todennäköisesti saat lähetteen ultraan. Raskaushormonia on raskauden kestosta riippuen jopa viikkoja veressä ja se on ihan liian pitkä aika odottaa tietämättömänä. Keskenmenon vuoto voi olla myös tuollaista on-off tyylistä.
(olin itse 9+ viikolla keskenmenon tullessa ja raskaushormonit oli koholla yli 3 viikkoa ja tiputteluakin on piisannut.)

kanattaa käydä lääkärillä varsinkin jos vuoto jatkuu tuollaisena koska on/off vuodoissakin voi tulla yllättävän paljon v erta ulos ja se taas laskee hemoglobiinia ja voi aiheuttaa muita ongelmia.......

Käy (ellet ole jo käynyt :) ) tarkistusttamassa tilanne tk:ssa.
Itselläni oli eilen 5 raskausviikko, ja aamulla alkoi vuoto, runsas ja kipeäkin sellainen. Kävin kysymässä tk:ssa, ja tutkimuksen jälkeen lähettivät vielä sairaalalle ultraan. Ultrassa varmistui keskenmennyt raskaus.
Myös siksi olisi hyvä käydä katsastamassa tilanne, että mikäli kyseessä on nyt km, ettei kohtuun jää mitään ylimääräistä.

Kovasti vielä toivoa sinulle!

Yhteistyössä