Keskenmenon jälkeen kauanko plussaa testissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sofie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sofie

Uusi jäsen
30.08.2007
17
0
1
Kauanko raskaustesti voi näyttää plussaa keskenmenon jälkeen?

Menkat alkoivat ajallaan. Kuvotuksen takia tein kuitenkin raskaustestin, joka näytti plussaa. Viimeisimmän testin tein viisi päivää menkkojen jälkeen, joka oli siis edelleen positiivinen. Koska testi alkaa näyttään negatiivista, jos raskaus on mennyt kesken?

Verikokeessa hcg oli 444, kahdeksan päivää menkkojen jälkeen. Lääkärin mukaan tulos oli heikko positiivinen, joko keskenmeno tai hyvin alkuraskaus. Itse taidan uskoa keskenmenoon. Eli koskakohan testi näyttää negaa?

Testi näyttää plussaa niin kaun kuin hcg on koholla, riippuen testin herkkyydestä.
Saitko lähetettä uusintatestiin parin pvn päähän, että näkisi onko hcg menossa kumpaan suuntaan, ylös vai alas?

Mäkin pyytäisin lähetteen uuteen verikokeeseen. Mulla on nyt kuukausi kaavinnasta ja yhä ollaan reilusti plussalla. Mulla tätä kyllä seurataankin viikoittain, kun on lähtenyt nousuun.

Mullakin oli muuten menkat, vaikka olin raskaana. Ne menkat oli tosin todella niukat, joten siksi tein testin, vaikkei yhtään tuntunut siltä, että olisin raskaana.

Yhteistyössä