***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen ollut niin väsy... |O ! edelleenkin, mutta nyt ajattelin tulla vähän muistamaan..

Eli, HIRRRRRMU paljon Onnea kaikille plussanneille, siellä oli monta tuttua...oli, MyAngels, Tapsu, (kauhia kun on pää laho..äsken muistin kaikkien nickit, ja nyt tuntuu että kaikki unohtu...anteeksi :ashamed: ) Mutta Anyway, kaikille hirmu paljon vauvaliimaa ja ONNEA!!!

Väsyttää...meille tuli lauantaina vieraita etelästä ja lähtivät tänään, ja mie oon ihan kauhian väsyny...en oo nukkunu päikkäreitä 5 päivään, ja sen seurauksena KAIKKI illat on menny itkiessä...kaikki mättää kun on ihan sairaan väsyny...
maanantaina aloitti uudet hoitolapsetkin (ovat 3,5h-6h/pv) ihan jees ni kerkee levähtääkin... :)

pahoinvointi on tullut takaisin aamupahoinvointina, ja se pistää mut kerran aamulla oksulle jonka jälkeen päivä jatkuuu normisti, onneksi...
Makee ei vieläkään oikein maistu, mikä on toisaalta vain hyvä... :D

mitähän muuta vielä mietin...ai niin sain antibioottikuurin pissatulehdukseen(josta en edes itse tiennyt.) lääläri vain soitti ja sanoi että sellainen oli löytynyt ja resepti odottaa tk:ssa, no söin antibioottikuurin jonka seurauksena sain hiivan, hoidin hiivan , jonka seurauksena sain hiivalääkkeestä ripulin...juoksin 3yötä vessassa, kun kaikki tuli pihalle (eipähän tarvi suolihuuhtelua :laugh: )

Neuvolassa käväsin 12.2. ja kaikki oli hyvin, sydän sykki :heart: (harjoittelija sai sykkeeksi 130/min , mutta epäilen että laski väärin, mulla on niin tyttöolo...)

johan siinä nyt tulikin...ajattelin vaan jotain kertoa ettette luule että olen kupsahtanut tai jotain.. :laugh:

Nyt syömään, alkaa olla nälkä...

Ajatuksin AE ja muruinen 15+6 :heart:

Heipähei!

Ninni:Tsemppiä sinne :hug: Pirullisia nuo sappivaivat.....

Tuutilulla:kiva kun kävit moikkaamassa :wave:

Miikkis,kerkee se onksu vielä tulla...viim.huomenna :D

MyAngels :heart: :heart: :heart: Ihanaa kerrassaan,nyt vaan täyttä eteen. Kyllä nyt se kauan toivottu nyytti tulee,olen aivan varma =)

AE:Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa,koitahan saada levättyä :hug:

No niin,meikä kävi sit lääkärissä ja saikkua tupsahti kaks viikkoa,mikä tarkoittaa sitten sitä,etten enää palaa töihin. Soppari oli määräaikainen ja päättyy kuun lopussa ja jatkoa ei nyt tietenkään tule. Ihan ok. Käyn leipätilaukset tekemässä vielä ens viikolla ja sit se on adios. Alkaa ihana kisailu kelan kanssa,et kuka maksaa ja mitä maksaa sen viimesen kk |O

Kohdunsuu oli ihan ok,että siinä ei mitään... verenpaineet ok,hemppa noussut yli 120,en muista tarkaa lukemaa ja painoa on taas tullut roimasti lisää,nyt jo melkein 10 kiloa lähtöön verrattuna... :ashamed: :o Pissa muuten puhas mutta taas ne leukosyytit yhdellä plussalla,mutta tällä kertaa täti totes vaan että valkovuoto tod,näk.sen tekee.

Mielenkiintoisia juttuja lääkäri kerto...
mm. kivuttomiin suppareihin voipi auttaa runsas veden juonti. Kesäisin on kuulemma osastot täynnä supistelevia naisia,kun kuumassa pukkaa nestehukkaa...se vesi laimentaa veressä sitä hormonia mikä aiheuttaa suppareita.
Ja sitten että vauvan syke kulkee käsikädessä äidin sykkeen kanssa...eli jos äipällä on korkee syke,niin vauvallakin olis....
Eikä oo mikää terveyskeskus lekuri vaan ihan erikoistunut :D

Mutta täällä sitä nyt lonkkaa vedetään,seuraava neuvola 14 päivä...et onhan tässä aikaa paksuuntua :p

Repa ja kutvonen rv 28+1

Onnea MyAngels :hug: Ja kaikkea hyvää odotukseenne!

Stoppis, kiva kuulla sinusta ja että remppa teillä edistyy hyvää kyytiä =) Meillä kävi tänään sisäkaton ruiskuttaja ja se on nyt valmis. Keittiö tulee 4vkon sisällä, jipii! Äkkiä uuteen omaan kotiin..oon aika kypsä näihin väliaikais-asumisjärjestelyihin.

Repa pääseekin jo totuttelemaan äippälomailuun. Hyvä että kaikki oli tarkistuksessa ok ja kutvonen vielä malttaa kypsyä ennen ulkomaailmaan tuloa =)

Arskaenergy, paljon voimia väsyn kanssa :hug: kiva että jaksoit laitella kuulumisia!

(.) Mä sain mieheltä räkätaudin ja nyt on taas treenit jäissä, tunnin kävin kävelemässä koirien kanssa että edes jotain liikuntaa sai harrastettua. Huomenna perhevalmennus ja sitten perjantaina alkaakin HIIHTOLOMA B) Suuntaamme masukin kanssa himokseen ihailemaan muiden laskemista, itse en enää uskalla laudalle nousta ettei satu vahinkoa.

Huomenta kaikille!

Tässä on mun eilinen masu kuva, kun oli puhetta. Eilen siis starttasi rv 32 eli on vielä aikaa kasvaa ;) Mutta rehellisiä mielipiteitä, eikö olekin aika alhaalla? Siis ennen tuntui ettei pysty hengittämään, mutta pari päivää sitten se yön aikana "valahti"...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1635942.jpg

repa: Mulla neuvolassa mainittiin tuosta juomisesta, mutta juuri sen takia, kun neuvolatäti ihmetteli ettei mua ole supistellut eikä turvota. Olen aina juonut tosi paljon vettä päivän aikana, ihan aineenvaihdunnan ja ihon takia, joten jotain hyötyä siitäkin tavasta?!

aurinkoenergiaa eikö ole jännä, että voi olla niin varma fiilis siitä kumpi on tulossa? Mä olen ollut ihan alusta asti varma, että tyttö tulee ja niinhän ultrat on näyttäneetkin. Naurattaa töissä, kun kaikki koko ajan sanoo, että "ihan selvä poika maha, kun takaa ei ollenkaan näe, että olisit raskaana". Mitä siihen sitten muuta, kun että "ai olet sitä mieltä?"

myangels :heart: onnea paljon, ihanaa, nyt vaan nauttimaan, kyllä tämä pieni pääsee varmasti ihastelemaan maailmaa äitin ja isin kanssa :heart: =)
oon yrittäny ite kanssa ajatella nyt noin että kyllä tämä pieni nyt jo ansaitsee sen että hän otetaan täysillä mukaan meidän elämään ja nautitaan joka hetkestä =)

tinillä kans ihania uutisia, hyvä että kaikki oli kunnossa :heart:

äiteellä ihanan muhkea masu =)

malttamaton ihana masu sullakin, vaavi on varmaan kääntynyt jotenkin eri päin jos mahan muoto on yhtäkkiä muuttunu, toivottavasti ei ihan vielä laskeudu ihan alas, sitten on vaikee kävellä ym. loppusuora alkaa sullakin häämöttään =)

AE kiva kun jaksoit jotain raapustella, ja voimia väsymykseen, onko sun hb mitattu, jos johtuis siitä?

ninnille tsemppiä, toivottavasti asiat selviää pian ja tosiaan onneksi pieni on jo valmis tulemaan :hug:

stoppis kiva kun taas kävit rempan keskeltä =) toi pölyvaihe on kaikkein pahin, me muutettiin just sen keskelle kun ei hermo enää kestäny asua anoppilassa :D vajaa viikko siellä sillon oltiin :) mutta teillä alkaa olla jo voiton puolella

repa hyvä että pääsit lepäileen, rauhallista lomaa :D

mulla on pahoinvointi helpottanu, onneks ja eilen masussa muksittiin jo oikein mukavasti :heart: nyt vaan odotan innolla että masu alkais kunnolla kasvaan että näkyis selvästi mikä maha on =)
tänään viedään koululle tytön eskari ilmottautuminen, iso tyttö jo..
nyt täytys alkaa väsätä ruokaa ja siivoomaan :wave:

eliisa ja pikkuruinen 16+0 ( kauheeta vauhtia menee päivät )

Hellou!!!

Vitsit kun teillä on ihania masuja!!! Mä haluun kans!!!

MyAngels: Mahtavan suuret onnittelut!!!!! Onnellista odotusta!!!

Kun menisikin nää viikot nyt nopeasti. Eilen meinas taas tulla epätoivo... Ei vaan jaksa millään uskoa tätä nyt... Kummitelee vaan kaikki pahimmat asiat mielessä koko ajan. Kun pääsisi nyt nopeasti sinne viikolle 7+, niin pääsisi ultraan...

Eiköhän se tästä. Huomenna startaa talviloma, niin saa vähän muutakin ajateltavaa. Mitähän sitä tekis? Ei oo vielä suunnitelmia. Laskettelemaan piti mennä mutta nyt en kyllä taida uskaltaa...

T: J ja pikkuinen 4+4

Eliisa80: ei oikein voi asennon vaihdoksesta olla kyse tuossa valahtamisessa, kun asento masussa on niin selkeä. Vauva on ollut pää alaspäin niin pitkään kun muistan ja varmistettu ultrissa ja lääkärissä. Aluksi potkut tuntui ylös ja nyt kun on kasvanut niin isoksi niin jopa kokematon tuntee, että vasemmalla keskellä mahaa tuntuu peppu (se myös näkyy) ja jalat tulee siitä oikeaan kylkeen sitten (myös jalkapohjia pystyy koittamaan käsin), joten ei jää muuta vaihtoehtoa, kun et vauva on pysynyt paikoillaan ja pää on oikealla alhaalla ja siellä paikkeilla tuntuu pienien nyrkkien viuhdonta. Sydänääniäkin kun kuuntelee niin tietää suoraan mihin laittaa anturan. Ihanaa että sullakin liikkeet tuntuu niin hyvin! Mulla alkoi tuntumaan 15+3 ja jotenkin se aina tuo varmuutta, että siellä masussa oikeasti on joku!

malttamaton jänskä juttu sitten, jospa se sieltä kaivautuu lähtökuoppiin jo hyvissä ajoin =) mutta toisaaltahan se on mukavakin juttu,ainakin yleensä hengittäminen ja syöminen helpottuu kun pieni lähtee laskeutumaan
niin ja tosta kun ihmiset näkee muka mahan muodosta kumpi on tulossa, mulla ainakin oli molemmista ihan samanlailla tossa edessä vaan mahaa, mullakin muuten tyttötunne, mahtaakohan pitää paikkansa =)
mut nyt yritän ihan oikeesti lähtee tekeen jotain järkevää =)

Malttamaton,kiva massu :heart: Minäkin mielestäni juon paljon,koko ajan vesilasi vieressä,mutta suppareita tulloo silti :o Turvotusta ei kyllä oo...vielä :whistle:

Eliisalle onnittelut pahoinvoinnin helpottumisesta =)

Hyvää lomaa Juliettalle =) Toi alku kulkee piinaavan hitaasti,mutta sitten se onkin menoa...koita jaksaa :heart:

Tää nukku huonosti yönsä ja nyt pää on kuin jalat,niinkuin sanonta kuuluu :D Onneks ei tarvi töihin mennä. Kutvonen yritti porautua mun kyljestä läpi koko alku yön ja kun sit vihdoin nukahdin,niin mies tulee 4 maissa keikkareissulta,eikä mitenkään liian hiljaa |O Nyt se tyytyväisenä uinuu tuolla :kieh:

Ja masukilla edelleen jumppa täydessä vauhdissa...saanut jostain energialatauksen :D

Repa ja kutvonen rv 28+2

Terkkuja kättärin kontrollista. Kirppusella sydän lyö ihan niin kuin pitääkin ja koko vastaa viikkoja. 7+3 sanoi lääkäri, oman arvion mukaan päivää nuorempi. Mies oli mukana ja meinasi yövuoron jälkeen pyörtyä odotushuoneeseen jännityksestä ja väsymyksestä. Sai nyt sitten vaavin kuvan mukaan kotiin :). Nyt ollaan pidemmällä kuin viime raskaudessa joka keskeytyi viikko aiemmin. Vaikka riittäähän tässä vielä jännäämistä :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Moikka :wave:

Siilura, voi miten ihania ultrakuulumisia :heart: Varmasti kaikki sujuu hyvin, mulle lääkäri sanoi ultrassa 7+2 että kun tässä vaiheessa löydetään kaiku ja vastaa viikkoja niin riskit on enää olemattoman pienet. Jaksamista jännäämiseen ;) :hug:

Repa Pääasia että pääset lepäämään ja kunnolla eikä tartte enää työasiaoista stressata. Mulla kanssa kesällä tulossa sama tilanne kun määräaikaisuus loppuu. Ajattele vaan sitä suurempaa ihanaa parin viikon päästä :heart:

malttamaton että sun masu on söpö :D

Aurinkoenergiasta oli kiva kuulla! Niinhän nuo sanoo että pahoinvointi voi tulla takas ;)

(.) Ihan pimeetä tää olojuttu... Aamulla olin huolissani siitä pahasta olosta ja miehellenikin asiasta tilitin ja sitte tuli teet ylös ja olin superhappy! No sitten ei taas koko tänä päivänä mitään, ei pienintäkään kolotusta ja äsken taas tulo paha olo ja oon taas happy.. Ota tästä selvää :headwall: :laugh:
Miten voi ollakin että mielialat vaihtelee näin? Yhtenä hetkenä itken silmät päästä ja kohta hymyilen kun Naantalin aurinko :whistle:

Masuista, niin en malta odottaa tosissaan sitä että edes pikkukumpu tulisi. Olen sellainen että ei tartte ku nähdä esim. vaalea leipä ja heti näkyy vyötäröllä, joten masua odotellessa :D
Ja tuosta tuntemuksesta että kumpi tulossa niin mies on täysin pojan kannalla ja mä tytön joten odotellaan...
Onko teillä muuten ollut mitään sellaista tiettyä merkkiä että kumpi tulee esim. maistuuko enemmän suolainen vai makea?

Siilura,onneks olkoon ihanista ultrakuulumisista :heart:

Miikkis: Mulla oli noiden potkujen kanssa vähän tollasta,että kun ei kuulunu,niin olin heti itku kurkussa ja sitten kun tuns pienen muksahduksen niin vois sitä riemua...kohta taas masiksessa,että miksei se potki :laugh:
Onneks tää nykyjään on sen verta isompi,että tuntuu ne heiveröisemmätkin liikkeet =)

Yritin tossa käydä vähän lenkillä,mutta aikamoista töpöttelyähän se on
:ashamed: Jos yhtään tahtia kiristää,niin alkaa supistelemaan...noooooh,ainakin sai raitista ilmaa :saint:

Repa ja kutvonen rv 28+2

Siilura Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Miikkis Toi olo juttu on aika tuttu juttu täälläkin silloin alussa...mieskin oli ihan ihmeissään kun meitsi oli ihan onessaan kun kaikki tökki mut voin sanoa et siinä rv16 paikkeilla siihen kyllästyy =) ja toivoo vaan et olo normalisoituu.

Repa Hyvä että sait lomaa ja pääset lepäämään ja nyt sitten kanssa muistatkin levätä =)

Aurinkoenergia Kiva kuulla siustakin ja toivottavasti rupee jo pikkuhiljaa helpottamaan,miulla pahinvointi loppu rv 16+ joten sullakin toivon mukaan jo kohta helpottaa.

( . ) Kiitos kaikille maha ihailuista =)

NOista tuntemuksista ni miulla on jotenkin olo että saadaan tyttö ja poika...mut niinhän mie olin ihan varma tuosta kuopuksestakin että on tyttö mutta niin vaan poika pullahti maailmaan...mut en siis suostu miehen kanssa vetoa lyömään sukupuolista kun häviän aina kaikki vedot.

Miulla on kestosupistus ja järkky väsymys...oli 10kk kummityttö yö kylässä ja hää päätti sitten valvottaa kummia ihan urakalla |O koko päivän on ollu tollanen olo,tyttöä piti viel kannella melkein koko yö ja miehän en sais kannella...mut ei kehannu miestäkään pitää koko yötä hereillä kun lähti töihin ja tulee vasta huomen aamulla.mut lapsilla oli kivaa keskenään päivän leikeissä =)

Vauvat potkii jo ihan kunnolla,eilen saunassa ne potkut näki jo nahan kohoiluna kun pienet oikein innostu,A-vauva on paljon vilkkaampi kuin B-vauva tai sitten johtuu vaan siitä kun a-vauvan istukka takana ja toisella edessä...

En muuten sano enää kelleen et meille tulee tuplat jos joku onnittelee raskaudesta...olen saanut tälläisiä kommentteja: lisääntyykö pienet eläimet,meinaatteko pitää kummankin? täytättekö koko kylän?,hyvä että toiset sikiää noin helposti...itku on ollu joka kerta aika lähellä :(

Puol väli lähenee uhkaavasti ja viikko enää rakenne ultraan...

Äitee ja tuplat rv 19

siiluralle onnea ultrakuulumisista :heart:

julietta muutaman viikon kun pääsee eteenpäin niin kyllä se aika alkaa kulumaan nopsasti, jaksamista alun epävarmuuteen :hug: kyllä kaikki hyvin menee

mikäs nyt rupes supistaan, ei oo kivaa........... noni asennonvaihto autto

äitee miten kummassa tollasia kommentteja voi kukaan kehdata sanoa, :hug: älä välitä, tuplathan on vaan ihana asia, pönttöjä ihmisiä riittää

repa töpöttelehän nyt vaan rauhallisesti :D

miikkis kyseli eri oireista tyttöä ja poikaa odottaessa, mulla meni näin
tytön odotusaikana makuuhuoneessa oli aivan kuollutta, ei huvittanu yhtään koko aikana, makeeta teki mieli enemmän kun suolasta, ulkonäkö oli muistaakseni väsynyt ja kamala, rasvasta ruokaa en pystyny syömään ollenkaan

pojan odotusaikana makuuhuone-elämä säily ihan ennallaan ainakin mun puolelta, suolasta teki enemmän mieli ja roskaruokaan oli aivan järjetön himo, ulkonäkö oli ihan normaali

tässä odotuksessa taas kammarissa aivan elotonta, kumpaakaan ei kiinnosta, rasvasta ruokaa ei tee mieli mutta pystyn syömään, makeeta tekee mieli nyt kun huono olo on helpottanu ja ulkonäkö on aivan karmee

että näistä oloista olen sen päätelmän tehnyt ja siitä että näin ihan alkuraskaudessa unta että meille syntyi pieni tummatukkainen tyttö =) mutta varman tuloksen näkee sitten vasta

mutta nyt on pakko lähteä koluamaan taas kaapeille josko löytäs jotain syötävää

eliisa ja pikkuruinen 16+0

voikaahan hyvin

Miikkis: Kyselit noista poika/tyttöoireista. Mun mielestä ne ei oikeasti pidä paikkaansa, tai siis, tein netissä aluksi jotain testejä ja kaikki viittasi tyttöön ja itsellä oli myös ihan varma olo tytöstä, mutta...tytöstä sanotaan, että vie äitinsä kauneuden: mulla iho aivan loistavassa kunnossa, hiukset kiiltää ja kynnet kasvaa. Muiden mielestä hehkun, omasta mielestä en todellakaan. Masuviivasta: pojasta pitäisi tulla ja tytöstä ei, niin minulla on viiva, mutta todella haalea ja tuskin havaittavissa. Sitä sanotaan, että poikaa odottaessa esim säärikarvojen kasvu nopeutuu, niin tämä on pitänyt paikkaansa eli mulla tuskin kasvaa enää ollenkaan eli viittaisi tyttöön. Ja makean himo viittaisi tyttöön, mutta aluksi mun teki mieli salmiakkia, mikä kuulemma neuvolan mukaan johtui tuosta alhaisesta verenpaineesta ja nyt viime aikoina taas suklaa on maistunut. Koko raskauden on tehnyt mieli pitsaa tasaisesti ja hapanta eli piimää, omenoita, kirpeitä karkkeja. Mahan muodosta: aluksi oli kuulemma selvä tyttömaha, kun levisi sivuillekin mutta nyt kaikki koko ajan selittää, että selvä poika masu kun ei näy takaa...Eli ottaa selvää

Arskaenergy
d015.gif
Moikka kamuseni!
g025.gif
Toivotaan että väsy helpottaa pian!
r010.gif

Repa: Aika mielenkiintoinen toi veden juonnin auttaminen kivuttomiin suppareihin. Täytyypä asia laittaa korvan taa, jotta sen muistaisin tarpeen tullen
b075.gif

Lepäilehän ja keräile voimia ystäväni!
e030.gif

Gatsu: Tosi kiva että pääsette omaan kotiin!
c180.gif
Pikaista paranemista
p010.gif
ja mukavaa hiihtolomaa!
r030.gif

malttamaton: Ihana masu sulla!
e030.gif

Eliisa80: Oih, ihanaa kun tunnet jo liikkeitä!
a044.gif
Mä aloin tuntemaan enkelimme liikkeet aikaisessa vaiheessa, rv 14+0 lähtien
g030.gif

Toivon että tässäkin raskaudessa tuntisin liikkeet aikaisessa vaiheessa - se vähentäisi näitä pelkoja...
g030.gif

Julietta: Yritä vain olla luottavainen, kaiken on nyt pakko mennä hyvin!
a044.gif

Hyvää talvilomaa!
e050.gif

Siilura: Onnittelut ihanasta ultrauutisesta
a085.gif
Mahtavaa!!

Miikkis: Aika samoilla linjoilla meen noiden uskomusten kanssa, kuten Eliisakin. Enkelipoikaamme odottaessani en saanut makeaa alas varmaan ekaan 15 viikkoon. Vain suolainen ja just roskaruoka maistu
e040.gif
g025.gif

Nyt on tehnyt enemmän makeaa mieli,
varsinkin suklaata
h025.gif

Rintojen kipeytymisestä myös meinataan että jo ennen plussausta tulleet kipeät rinnat povaavat poikaa, ja vasta myöhemmin kipeytyneet rinnat ovat oire tytöstä. No toikin vois pitää meitsillä paikkansa, koska rinnat on edelleen samanlaiset kuin ennen testin tekoakin. Ehkä hitusen arat jos kokeilemalla kokeilee...
Mitäs vielä...
a015.gif
No pahoinvoinnista meinaavat ainakin täällä päin, että tytön aikana olisi enemmän pahoinvointia kuin pojan aikana. Ja masuviivasta sen verran, että poikaa odottaessa masuviiva loppuu napaan, kun taas tytön aikana se nousisi navankin yläpuolelle. Näin mulla oli enkelipoikamme aikana. Ja samoten siskollani ja äitilläni ovat nämä kaikki oireet pitäneet paikkansa. Tiiä sitten pitävätkö ne muualla oikeesti paikkansa
a015.gif

Äitee2: Voi pee, mitä kommentteja oot saanut kuulla!!
a055.gif
Ei niin sais tehä!
a045.gif

Mä varmaan sanoisin takaisin, että taidat vaan olla kade!
a100.gif

Voimia kovasti!!
h053.gif

ON: Ensinnäkin, kiitos teille kaikille onnitteluista!
f045.gif
Tuntuu ihanalta
f050.gif

Murhetta murheen perään...
g050.gif

Mä oon täällä aivan että
e010.gif

Tulkoon lähelle ken uskaltaa...
o015.gif

Selvisi nimittäin, että täälläpäin riehuu parvorokko
a050.gif
Sehän on vaarallinen raskaana oleville
d015.gif

Kävin tänään labrassa ja viikon päästä selviää tulos, eli oonko sen joskus sairastanut, sen kun voi sairastaa oireettomanakin. Jos sen on sairastanut, niin ei sitten ole hätäpäivää!
a075.gif

Rv 16-28 on suurin riski vauvan saada se rokko, ja silloin vauvalle tulee mm. anemia ja turvotusta. Voidaan jopa joutua verensiirtoon...Mutta vauvan voi pelastaa, onneksi! Ennen tuota rv 16 on pienempi mahis vauvan saada se rokko, mutta jos vauva saa sen, niinpä keskenmeno on se yleisin lopputulos
a025.gif

Mä oon nyt siihen labravastaukseen asti saikulla, koska töissä on riski saada tartunta. Jos labravastauksesta selviää että en ole rokkoa sairastanut, on kuulemma sitten käytävä 2 viikon välein 2kk:n ajan labrassa tarkastuttamassa onko rokko minussa, ja lisäksi ultraan on mentävä viikon välein. Mä oon nyt vähän surkeana täällä kun pelottaa niin kovasti...
a050.gif
d030.gif

Vuotoa tuli taas eilen, oikein lorahtamalla sellaista veristä valkovuotoa. Että enemmän punaista kuin valkoista. Mutta en ole onneksi jaksanut asiasta alkaa kovin panikoimaan kun tuo rokkoasia on niin mielessä ja tämä pahoinvointi on jotain todella ihanaa
a015.gif
ja eilen lensikin ensimmäinen yrjö
a032.gif

Väsy on järkyttävä, ja alaselkä vähän arka. Jano on pikkuisen hellittänyt. Mitäs muuta... Raudanmaku on melkoinen suussa...Olen niin onnellinen näistä oireista!
e050.gif

Hyvää vointia kaikille!
a065.gif

Hyvvee talvilomaa Gatsulle :wave:

Äitee: No jo nyt on kumma,kyllä mulla rispekti nousee heti kun kuulen että äippä oottaa tuplia,se on jotenkin vaativa ja kallisarvoinen taakka kantaa. Ei sitä kelle tahansa suoda. Outoa porukkaa sun tielles on sattunut,oot vaan rinta rottingilla ja maha pystyssä,kadeja kaikki tyynni :D

MyAngels: Kauas se rokko sinusta....puuuh :whistle: Se nyt vielä puuttuis,eli ei voi olla niin huonoa tuuria,minä päätin nyt näin ja se pitää :D Niin ja onnea yrjöstä :laugh:

Olin tuhma tänään ja siivosin miehen kanssa :ashamed: Siihen meni koko päivä,et sen verta rauhallisesti otin...mut täytyy sanoo että otti kyllä koville... Pakko se kuitenkin nyt oli,mies ei yksin ,anteeks vaan hänelle,saa kunnolla siivottua ja tää paikka oli sikolätti. Nyt ei tarvi sitten enää huolehtia,sen varran saaa miekkonen imoroitua ja luututtua,kun nurkat on käyty läpi:D

Käytiin siinä keskenkaiken neuvolassa äänet kuuntelemassa,kun kaveri oli tosi rauhallinen koko päivän ja näin hiljanen se ei oo ollu aikoihin. No äänet löyty ja täti sano että et sit suursiivoile,mihin meikä,että en toki :whistle: :ashamed: Nyt se sit tovi sitten alko mua potkimaan,eli melko kauan jakso olla hissukseen :| No pääasia et nyt on taas hereillä =)
Täti anto myös tollasen liikelaskentalapun,missä oikein sarakkeet kellonajalle päivämäärälle ja liikeiden määrälle ja teksti että ota lappu mukaan synnytykseen :o
Onko kukaan muu saanu tollasta,kuinka usein tuota pitäs harjottaa,vain kun on hiljainen päivä? Mitä ne sillä lapulla tekee synnärillä :o :o En tajunnu tentata tätiä siinä hetkessä....

No tässähän tätä taas... Hyvät illanjatkot :wave:

Repa ja kutvonen rv 28+3

Hellou! Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä!! :heart:

Tänään ollut kamala päivä... Vessareissulla oli hieman vaaleanpunaista paperissa!!! :'( Toivon nyt sydämestäni ettei se ole mitään kamalaa!!! Miikkiksen ehdotuksesta otan viikonlopun rauhallisesti ja vietän sen vaakatasossa. Maanantaina soitan neuvolaan ja pyydän josko pääsisin Hcg-verikokeisiin, jotta näkyis kasvaako se vai ei...
Tää on niin typerää ku kaikki tämmöset tulee aina viikonloppua vasten...

Oisko typerää mennä jo tässä vaiheessa ultraan? Kun viikkoja on vain 4+5 tai vähän alle??

Taisin lukea vau-kirjasta että "alkeellinen sydän" alkaa jumputtaa viikolla 5+jotain. Näkyykö se ultrassa kun aina puhutaan että sydän näkyy vasta 6+ jotain????

T: Huolestunut J

Julietta: Muistelisin että silloin km:n johtaneessa raskaudessa varasin aikaa ultraan,niin sanoivat ettei kande tulla ennen rv 6 et näkyis edes jotain,eli on ehkä hiukan aikanen sydänäänten kuunteluun toi aika...

Muttamutta,mullakin tuli vuotoa tässä raskaudessa alussa... jos tuli vain vähän paperiin,niin mitään ei oo vielä menetetty,kuulostais ihan normaalilta... Mutta tiedän mikä paniikki siitä nousee,joten soita tätille,ainakin se osaa sanoo mielipiteensä ja ehkä rauhoittaa sinua :hug: Toi on niin ikävää toi alku,kun mistään ei oo varmuutta :ashamed:
Tsemppiä nyt ja uskotaan siihen että kaikki on hyvin :heart: Ja meet sit ultraan heti kun on jotain mahd.nähä,niin saat rauhan...

Kiitti Repa! Mä aattelin kans että kannattaa mennä sitten kun siellä varmasti ois jotain nähtävillä. Mutta ne verikokeet haluan kuitenkin.

Tosiaan sitä verta tuli ihan vaan tuhrua, mutta pelästytti kuitenkin ja kovasti!!! Se oli siis ennenku lähin töihin ja arvatkaapa oliko töissä koko ajan semmonen tunne että nyt sitä lorahti ja paljon... Onneksi oli vaan valkoista... Taisin käydä 3 tunnin aikana 3 tai 4 kertaa tarkistamassa... Onneksi on tää loma nyt niin ei tartte töissä stressata...

Jos mä nyt saisin jatkaa tän raskauden loppuun asti niin ihmettelen kyllä miten jaksan käydä töissä!! Nyt jo on työpäivän jälkeen selkä ihan paskana. Mulla on semmonen työ että istua ei tartte vaan jalkojen päällä koko ajan + kaikkee hyppimistä ja pomppimista. Olispa jo kesä....

gatsulle hauskaa lomaa :wave:

myangels samat sanat kun repalla, eli pois tollaset rokot heti, inhottava tauti, mutta tuntuu olevan kovasti likkeellä, toivottavasti oot sairastanu sen jo joskus
juu ja onnea kans ykästä :D
on noi liikkeet juu ihania, mut sitten taas kun niitä ei hetkeen tunnu niin paniikki vaan yltyy, eilen oli tosi hiljanen päivä mutta onneks tänä aamuna kävi jo melkonen mukellus taas :heart:

repa siellä nyt rauhottuu :D eikä siivoile enempää, vaikka tiedän että vaikeeta onkin vaan istuskella =)

julietta mulla tuli kans, oisko ollu 5+1 ja 2 tuhrua joka säikäytti kovasti mutta loppu sit
ja on kyllä hyvinkin yleistä, siis monella odottajalla on, mutta toivotaan että on vaaratonta ja tosiaan siinä hcg mittauksessa voit tietty käydä niin saisit vähän mielenrauhaa

me käytiin taas eilen lääkärissä kun poika on huutanu joka yö ja korvatulehdushan siellä edelleen oli vaikka viikko sitten vasta edellinen kuuri loppu, no nyt sai vahvemman kuurin ja ainakin viime yö meni rauhallisemmin, toivottavasti nyt paranee...

mutta hauskaa viikonloppua kaikille

eliisa ja pikkuruinen 16+2

Yhteistyössä