Keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja greippimehu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

greippimehu

Vieras
1,5 vuoden yrityksen jälkeen saimme ihanan yllätyksen, plussan raskaustestiin. Raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon viikolla 6, todettiin viikolla 7+.

Keskenmeno alkoi vasta muutama päivä sitten ja tänään ultrassa näkyi, että kaikki ei ole vielä tullut ulos ja limakalvot ovat edelleen paksut. Unohdin murheissani kysyä lääkäriltä minkälaista vuodon pitäisi olla kun osa on selvästi tullut jo ulos, mutta jonkin verran vielä jäljellä.. Vuoto ei tällä hetkellä ole mitenkään suurta ja siksi murehdinkin, että noinkohan tulee itsestään kaikki ulos. Lääkäri kyllä sanoi, että todennäköisesti tulee ulos kun on lähtenyt alun alkaenkin itsestään tulemaan.... silti mietityttää. Kenelläkään tietoa???

Toinen asia mikä mietityttää liittyy maagiseen greippimehuun.. milloin siis tätä kannattaa alkaa juomaan keskenmenon jälkeen? Vasta kun vuoto on loppunut vai kannattaako aloittaa jo nyt heti? Tätä greippimehukonstia emme ole aiemmin kokeilleet, mutta päätin lähteä kokeilemaan kun niin paljon netistä löytyy positiivista tietoa siitä. Päätin myös aloittaa lisäksi vehnänalkioöljykapselikuurin..

Keskenmeno tietysti edelleen painaa mieltä, mutta yritän lähteä positiivisella mielellä jo suunnittelemaan uutta raskautta. Me emme odota keskenmenon väliin yksiäkään kuukautisia vaan aloitamme yrittämisen heti kun vuoto loppuu.. kuitenkin tämänkin raskauden alkuun saamiseen meni tuo 1,5 vuotta joten aika epätodennäköistähän on, että raskautuisin heti uudelleen.

Olisi kiva kuulla teidän tarinoita/mielipiteitä, kiitos.

Pahoittelut menetyksestä!
Itse katselisin vuotoa vielä reilu viikon ja vaikka testailisin sitten testillä onko hormonipitoisuus lähtenyt laskemaan, tämän voi selvittää myös ihan terveyskeskuksen veritestillä jos mietityttää. Mulla ei keskenmenossa tullut juuri kuukautisvuotoa enempää rv 6. Seuraile tilannetta.

Oletteko hoidoissa, kun raskaaksi tuleminen on kestänyt teillä noin kauan? Esim jos ongelmia ovulaation kanssa, niin lääkkeet voisivat auttaa. Ehkä tutkimuksiin hakeutuminen ainakin on ajankohtaista, jos raskautta ei parin kuukauden sisällä ala kuulua.
Itse en usko greippimehu tai muihin konsteihin, nimim. neljännellä inseminaatiolla + ovulaation induktiolla toisen lapsensa saanut. Sanotaan myös, että keskenmenon jälkeen kohtu olisi vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle.

Hakeutukaa lapsettomuushoitoihin,Yleensä niihin hakeudutaan jo vuoden yrittämisen jälkeen,jonot sinne 6kk,joten vielä ehtisitte yrittää luomuna ja vaikka perua jonotukset jos raskaudut.Greippimehua juomalla ei tulla rakaaksi,se on ollut vain sattumaa..

Eikös greippimehun juominen perustu sen sisältämään foolihappoon? Siitä tuskin on haittaa, vaikka alkaisit nyt jo juoda. Vehnänalkioöljystä en tiedä sanoa mitään.

Onko sulla kontrolliultraa tms tulossa? Kannattaa tarkkailla tilannetta, jotta ei pääse ainakaan kohtutulehdus iskemään.

Syöthän ap foolihappoa? Esim. Multivita raskaus ja imetys -tableteissa on foolihappoa, jota suositellaan syötäväksi jo kun raskautta yritetään ja koko raskauden ajan.

Itse odotin km:n jälkeen 5vkoa ja kävin terkassa raskaustestissä varmistamassa, että HCG oli tippunut. Sitten odotettiin vielä yhdet menkat, mutta meillä ei ollutkaan yritystä noin pitkään takana vaan raskauduttiin kerrasta.

Vuoden yrittämisen jälkeen voi menna kunnalliselle puolelle tutkimuksiin, suosittelisin hakeutumaan sinne.

Paljon kiitoksia vastauksistannei! Emme ole hakeutuneet hoitoihin. Mietimme sitä, mutta päätimme ensin tehdä elämäntaparemontin. Aloitimme säännöllisen lenkkeilyn ja jätimme ruokavaliosta sokerit ja vaaleat jauhot pois. 3kk päästä tästä muutoksesta pärähti tuo plussa testiin. Luulen siis pitkälti, että tämä elämäntapamuutos vaikutti suuresti myös raskautumiseen ja parantaa mahdollisuuksia uudelle raskautumiselle.

Ihmettelin myös paljon sitä kun kolmella eri lääkärillä kävimme raskauden aikana ja kaikille kerroimme 1,5 vuoden yrittämisestä ja olivat kuin se olisi aivan normaalia. Kukaan ei siis kommentoinut asiaan oikein mitenkään tai sanoneet, että olisi pitänyt hakeutua hoitoihin tms. Tämän päiväinen lääkäri sanoa vaan, että uutta yritystä heti vuodon loputtua ja positiivista oli, että kuitenkin raskauduin ilman mitään hoitoja.

Olemme vielä "suht" nuoria, 24-25 vuotiaita ja kummatkin perusterveitä. Suunnittelimme tuossa, että nyt vuodon loputtua alamme heti yrittämään uudelleen ja jos puolen vuoden sisällä ei uusi raskaus ala - hakeudumme lääkäriin.

Foolihappoa olen syönyt jo 1 vuoden ajan.. tällä hetkellä syön Lady Vita Mama vitamiinitabletteja.

Lissu - Kontrolliultra on viikon päästä.

Yhteistyössä