Keskenmenon kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

qiina

Uusi jäsen
04.04.2005
22
0
1
Kuinka kovaksi teillä on yltynyt kipu keskenmenossa, oletteko pärjänneet kivun kanssa kotona vai onko sen vuoksi pitänyt hakeutua sairaalaan? Itse olen potenut keskenmenoa koko viikon, mutta vuoto ei ole vieläkään kuin tiputtelua, ja kivut ovat melko lieviä. Vähän pelottaa, mitä on tulossa... Viikkoja olisi tänään 13+2.

Minulla oli kohdunulkoinen joten on vähän eri asia, mut vastaanpa kuiteskin. Kivut oli todella kovat, välillä loppu ja taas jatku parin päivän päästä. Onneksi minut leikattii, joten ei tarvinut kestää lääkkeellistä tyhjennystä. Oli henkiseti kovin raskasta muutenkin, olisi ollut kamalaa odotella että kaikki on tullut pois ;(

Voimia sinulle!

mulla tuulimuna keskeytyi silleen että eka 4pv vain tiputteli,ei kipuja..viidentenä päivänä sitten kamalat kivut alkoi,ja älyttömän runsas vuoto joka kesti 3-4tuntia ja sitten kivut loppu,samoin vuoto muuttu niukaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
mulla tuulimuna keskeytyi silleen että eka 4pv vain tiputteli,ei kipuja..viidentenä päivänä sitten kamalat kivut alkoi,ja älyttömän runsas vuoto joka kesti 3-4tuntia ja sitten kivut loppu,samoin vuoto muuttu niukaksi.

piti lisätä vielä että viikkoja mulla oli 14+1

Mulla oli todella kipeä vatsa. Ei pystynyt nousemaan istuma asennosta seisomaan. ja istumaan ei kunnolla päässyt. kuume nousi todella korkealle. samalla oli kohtu tulehduskin.

Mullakin km tuli aika aikaisilla viikoilla, 7+ jotain. Kipujen puolesta oli kun keskimääräistä vähän vaikeammat menkkakivut, mutta mulla ei koskaan ole normaalisti ollu menkkakipuja, vain pillereitä syödessäni, ehkä liittyy siihen?

Aistin km:n perjantai-iltana, lauantai aamuna lähti verenvuodosta käyntiin. Sunnuntaina palasi takas verenvuotoon jota kesti sitten viikon, mutta kipuja ei ollu kun lauantaina ja sunnuntaina.

Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
kantsis mennä sairaalaan ei kuullosta ihan normaalilta.. ei kuullosta kyllä oikeen keskenmenoltakaan...

Menenkin sairaalaan, mutta vasta lauantaina. Keskenmeno on todettu ultralla ja vuoto on käynnissä, mutta vielä niukkaa.

Kiitos kaikille kokemusten kertomisesta. :)

Mulla on ollu neljä keskenmenoa. Eka oli "helppo" eli kivut kotona pari tuntia (voimakkaat menkkakivut) ja kaikki tuli ulos. Kävin seuraavana päivänä ultrassa tarkistamassa. Toinen alkoi vähäisellä vuodolla rv 10, ultrassa todettiin sikiö kuolleeksi ja lääkkeellinen tyhjennys osittain kotona, osittain sairaalassa. Kivut siedettävät. Kolmas "syntyi" kotona rv 13 ja kivut olivat hurjat! Myöhemmin vielä sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys, ei juurikaan kipuja, muttei paljon mitään tullut uloskaan. Vuoto jatkui edelleen, joten kohtu ei ollut vieläkään tyhjä ja parin vkon päästä uudelleen sairaalaan ja kaavintaan. Neljäs alkoi vähäisellä vuodolla rv 10 ja todettiin kuolleeksi. Lääketyhjennys sairaalassa. Kovat kivut. Kipupiikkikään ei niitä poistanut.

Tiedätkö että on kyseessä keskenmeno? Onko ultrattu? Suosittelen pelkästään tulehdusriskin vuoksi lääkäriin/sairaalaan menoa.

Voimia!!!

Saitko lääkityksen jo kotiin lähtiessäsi? Sain yhdellä kerralla sellaset lääkkeet, joiden vaikutus alkoi kotona n. 1,5 vrk:n päästä. Voimakkaat menkkakivut. Sit seuraavana päivänä sairaalaan (oli sovittu etukäteeen kuten sulla) ja siellä lääkitys jatkui.

Kolme km kokenut. Kotona olen pärjännyt. Itse sain vuodon runsaammaksi liikunnalla, enkä ole tarvinnut muita toimenpiteitä kohdun tyhjentämiseksi. Eihän se kovin ihanalta tunnu, mutta eipä ne siellä sairaalassa ne olosuhteet sen kummoisemmat ole.

kesken meni viikolla seitsemän, ultrassa todettiin vasta 3 viikon päästä. vuoto alkoi ja järkyttävät kivut mukana, 6 päivää sairaalassa jonka aikana 2 kertaa cytotec ja kipulääkkeet lihakseen.

Yhteistyössä