X
"xXx"
Vieras
Vielä synnytyssalissa pelkäsin, kun vauvan sydänäänet romahti. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Mulla ennen esikoista yksi "tavallinen" km rv 10+. En usko että pelotta selviän seuraavaakaan raskautta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Taustana täysiaikainen synnytys, 5 km, täysiaikainen synnytys, 3 km ja nyt rv38+0. Km:t rv 6-13.
Toista lasta en uskonut saavani syliin saakka ennenkuin tyttö oli yli puolivuotias. Hoidin kyllä, hyväilin ja suukottelin kuin viimeistä päivää, koska pelkäsin koko ajan, että tyttö otetaan pois. Vasta jossain puolivuotiaana uskalsin rakastua tyttöön.
Tätä kannossa olevaa olen uskaltanut odottaa jo kymmenisen viikkoa. Onnitteluja en kyllä osaa ottaa vieläkään vastaan, onnitelkoon ihmiset meitä sitten, kun lapsi on sylissä. Jälkimmäiset kolme keskenmenoa olivat henkisesti helpompia, kun tavallaan jo tiesimme, että minun kroppani tuuppaa ilman pientä apua kaikki ulos. Ja sama lääkitys tähänkin vaadittiin kuin edelliseen, jotta lapsi pysyi alkiovaiheen yli sisälläni.
Hmm. Minulla takana 5 perättäistä keskenmenoa. Viimeisimmässä aloin olla toiveikas viikolla 15, kun kaikki oli sujunut hyvin. Rv 18 todettiin vauvan kuolleen. Seuraavalla kerralla uskon, että kaikki menee hyvin kunhan saan lapsen syliin.
Km oli viikolla 11. Seuraavassa raskaudessa pelkäsin keskenmenoa alusta lähtien. Lainasin kaveriltani doplerin ja kuuntelin vauvojen sykkeitä joka aamu ja ilta. Se helpotti kovasti siihen asti, että potkut alkoivat tuntua. Rv 20 jälkeen pelkäsin kohtukuolemaa ja 25 jälkeen ennenaikaista syntymää. Niin sitten pojat syntyivätkin viikolla 28. Elossa onneksi. En uskalla tehdä enempää lapsia, kun raskaus- ja keskosaika olivat niin pelottavia ja stressaavia.
Muistatko, että millä viikoilla löysit sykkeet?
Mulla on doppleri ja lupasin antaa sen lainaksi, kun itse tunnen liikkeet kuitenkin jo päivittäin. Mutta en tarkasti muista, että milloin aloin kuulemaan sykkeet...