Keskenmenonko oireita? * eritevaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 7

Vieras
Ihan kiinnostaisi tietää onko jollain kokemusta... vessassa käydessäni huomasin että alapäästä valui ihan jäätävän kokoinen valkovuotolima, siis isompi kuin ennen synnytystä tuleva limatulppa :O Koostumukseltaan muistutti ovislimaa. Muuten kirkasta, mutta liman lopussa ihan vähän kirkasta verta. Pyyhkimällä verta ei tullut lisää. Eilen oli pikkuhousuissa ihan vähän rusehtavaa vuotoa, mutta niin vähän että melkein piti tihrustaa. Mutta mistä ihmeestä vois yhtäkkiä tulla noin älyttömän runsas valkovuoto?

Rv on nyt 7, pahoinvointia oli vain yhtenä päivänä ja nyt ei mitään pariin päivään :/ esikoisesta voin todella pahoin. Kipuja minulla ei ole.

Miten teidän keskenmenot on alkaneet? :/

Raskaus on mullakin aiheuttanut aina tosi runsaan valkovuodon, se on ihan normaalia. Mutta tuosta verestä, niin se joko saattaa olla enne keskenmenosta, tai sitten ei, koska pieni verinen vuotokin voi olla ihan normaalia.

Jos vuoto runsastuu, tulee kipuja ja hyytymiä niin sitten se on aika varmasti keskenmeno.

Mulla keskenmeno päinvastoin alkoi valkovuodon yhtäkkisellä loppumisella. Sitä ennen se oli runsasta. Parin päivän päästä pari minikokoista pisaraa ruskeata verta ja siitä kahden päivän päästä kirkasta, limansekaista verta, seuraavana päivänä vatsakrampit ja reilusti verta ja raskausmateriaalia. Keskenmeno siis rv 9.

Runsas valkovuoto kuuluu raskausoireisiin. En siitä stressaisi. Mulla ruskeaa vuotoa on tullut kaikissa kolmessa raskaudessa about viikolla 7. Ekassa kiihtyi nopeasti kunnon vuodoksi ja meni siis kesken. Tokassa ei merkinnyt mitään, tuli pari kolem päivää hyvin niukkaa ruskehtavaa vuotoa, niin ettei ede sidettä olisi juuri tarvinnut. ei mennyt kesken, eli synnytin lapsen siitä 8 kk päästä terveenä. Viimeisessä oli myös samoilla viikoilla ihan hitusen vuotoa, mutta en huolestunut koska viikon kuluttua näkyi terve sikiö varhaisultrassa. Alkio kyllä menehtyi sitten myöhemmin viikolla 9 arviolta, huomattiin vasta kuukautta myöhemmin kun alkoi taas rusehtava vuoto (keskeytynyt km ja jouduin kaavintaan, kun vuoto oli niin niukkaa).
Eli komsiikomsaa: et voi tietää mitä se merkitsee. Mulla toi vaaraton vuoto on AINA ollut kivutonta, keskenmenon on sitten tunnistanut pahenevista kivuista.

Odottaisin sinuna pari päivää ja jos tilanne ei muutu niin antaisin olla ja nauttisin raskaudesta. Tekemällä aina aamuvirtsasta saman raskuastestin voi tarkkailla nouseeko hcg edelleen, eli vahvistuukoi viiva. Jos testiviiva alkaa vaalenemaan, on se merkki keskeytymisestä. Kävisin kuitenkiin ehkä alkuraskauden ultrassa, jos vuoto vielä jatkuu. Julkisella eivät tuppaa tekmään noiden viikkojen keskenmenoille yhtään mitään (jos siis tulee spontaanisti ulos), ellet sitten mene ihan paniikkiin. Eli mulle on ainakin sanottu että ota särkylääkettä ja tee raskaustesti viikon kuluttua.

Mutta siis, en usko että km on kysessääjos sinulla ei ole kipuja. Vuodot on alkuraskaudessa tosi yleisiä. Noin pieni vuoto voi olla vaan jostain limakalvoilta tms. peräisin. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mäkimeirami;29436239:
Runsas valkovuoto kuuluu raskausoireisiin. En siitä stressaisi. Mulla ruskeaa vuotoa on tullut kaikissa kolmessa raskaudessa about viikolla 7. Ekassa kiihtyi nopeasti kunnon vuodoksi ja meni siis kesken. Tokassa ei merkinnyt mitään, tuli pari kolem päivää hyvin niukkaa ruskehtavaa vuotoa, niin ettei ede sidettä olisi juuri tarvinnut. ei mennyt kesken, eli synnytin lapsen siitä 8 kk päästä terveenä. Viimeisessä oli myös samoilla viikoilla ihan hitusen vuotoa, mutta en huolestunut koska viikon kuluttua näkyi terve sikiö varhaisultrassa. Alkio kyllä menehtyi sitten myöhemmin viikolla 9 arviolta, huomattiin vasta kuukautta myöhemmin kun alkoi taas rusehtava vuoto (keskeytynyt km ja jouduin kaavintaan, kun vuoto oli niin niukkaa).
Eli komsiikomsaa: et voi tietää mitä se merkitsee. Mulla toi vaaraton vuoto on AINA ollut kivutonta, keskenmenon on sitten tunnistanut pahenevista kivuista.

Odottaisin sinuna pari päivää ja jos tilanne ei muutu niin antaisin olla ja nauttisin raskaudesta. Tekemällä aina aamuvirtsasta saman raskuastestin voi tarkkailla nouseeko hcg edelleen, eli vahvistuukoi viiva. Jos testiviiva alkaa vaalenemaan, on se merkki keskeytymisestä. Kävisin kuitenkiin ehkä alkuraskauden ultrassa, jos vuoto vielä jatkuu. Julkisella eivät tuppaa tekmään noiden viikkojen keskenmenoille yhtään mitään (jos siis tulee spontaanisti ulos), ellet sitten mene ihan paniikkiin. Eli mulle on ainakin sanottu että ota särkylääkettä ja tee raskaustesti viikon kuluttua.

Mutta siis, en usko että km on kysessääjos sinulla ei ole kipuja. Vuodot on alkuraskaudessa tosi yleisiä. Noin pieni vuoto voi olla vaan jostain limakalvoilta tms. peräisin. Tsemppiä!

kiitos sinulle :) Kyllähän minäkin tiedän että jos nyt menee kesken niin sille ei voi mitään. Kaupassa mietin ostanko digin ja katson onko viikkonäyttö noussut, mutta nääh, mitä sitä rahoja tuhlaamaan. Kun asialle ei mitään voi. Mutta tietysti asia pyörii nyt mielessä koko ajan, eikä sillekkään mitään voi. Ja tulee liikaa mietittyä kaikessa edellistä raskautta, jolloin ei ollut mitään runsasta valkovuotoa ollenkaan.... VAIKKA tiedän että raskaudet voi olla ihan erilaisia :P

Kiitos kokemuksista, verinen vuoto ei ole ainakaan vielä alkanut. Kipujakaan ei ole, mitä nyt jännityksestä korkeintaan vatsaa juilii.

Yhteistyössä