Keskenmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olin tietämättäni raskaana. Kun menkkojen piti alkaa, alkoi vuoto juu mutta mukana tuli jokin hmm lihanpalan näköinen jolla häntä perässä. Eilen siitä täällä kirjoitinkin.
Normaalisti menkat kestää viikon ja ovat erittäin runsaat. Tässä kesti runsasta 3pvä ja 2 niukkaa ja nyt vuoto loppui.
Ennen sen jutun ulostuloa tuli siis edellisenä päivänä kovat monta kymmentä minuuttia kestävät kivut.
Kävin lääkärissä, kohtu normaalin kokoinen ja vanhaa verta kuulemma hiukan oli kohdunsuulla. Kohtu kiinni.
Lääkäri sorkki sitä palaa hännällä ja sanoi että luultavimmin varhainen km. Menin myös verikokeeseen ja tänään tulos onko vielä istukkahormonia et pitääkö tehä jotain.
Pala oli pituudeltaan n. 1,5cm, kuin pala läskiä tai huokoista ihontapaista materiaalia ja napanuoran kaltainen häntä kiinni roikkui :O.

Lääkäri sanoi ettei näe alkiota että näyttää istukan alulta ja vasta solumuodostumalta josta sit joskus ois alkanu kehittyyn alkio. Mut kerkes tuleen ulos. No, olen googlannut ja ettiny mitä viikkoja tuo pala ois vastannu ja olen hiukan et hä? En nyt sit tiiä mikä se oli, oli vaalea ja huokoinen ja toiselta puolelta veripisteinen ja verestävä. Outoa.

Minua ei ultrattu.

Vuoto kun oli niin lyhyt, olen hiukan hämilläni et tuliko kakki pois jne, että oisko muilla kokemusta vastaavista? Tai tietoa.

Ja siis edelliset menkat tuli ajallaan ja runsaana ja nyt mun kohtu oli siis ihan normaalin kokinen eli eipä se raskaus pitkällä voinut ollakkaan.

jos lääkäri sen näki ja totesi mikä se vois olla niin sitten se on niin ku lääkäri sanoi.

mikäli menkat tulee nyt hetimiten uudestaan tai muutoin tulee kovia menkkamaisia kipuja tms. hakeudu terveyskeskuksen kautta, edellämainitsemillasi tiedoilla naistentautien polille.. siis saat tk lääkäriltä lähetteen tai jos kivut kestämättömät suoraan päivytyspoliklinikan kautta.

ja mistäkö tiedän.. miunulla on ollut keskeytynyt kesken meno ja joskus sitäkin ennen juuri samanlainen alkuvaiheen km, jossa ulos tuli *klöntti*..minun klönttini vastasi viikkoa 6+ jotain.. en muista.. vuosin toisn kuin seula kaksi viikkoa ja siitö kaksi viikkoa tuli ihan normi menkat..

keskytyneen keskenmenon aikana minulle tehtiin kaavinta että saatiin viikolla 8+ jotain kuollut alku ja kaikki muut systeemit pois..

Mä olin keväällä raskaan rv. 9 kun alkio todettiin ultrassa juuri kuolleeksi. Koko vastasi viikkoja ja alkiolla oli jo raajojen alutkin selkeästi nähtävillä. Olin lääkkeelisessä tyhjennyksessä, josta vuodin kaksi päivää ja pari tuhrusti. Melkein neljä viikkoa tyhjennyksen jälkeen pissareissulla paperiin tuli vastaava lihanpala, mutta sillä ei ollut häntää. Se oli pallomainen, vähän soikea ja pinta myös jotenkin säikeinen tai huokoinen, halkaisija melkein 2 cm. Kun tuo tuli, ei ollut mitään kipuja ja seuraavat kuukautiset alkoivat tuosta parin päivän kuluttua. Oletan, että tuo oli istukka, minulla oli edellisellä viikolla (3 vkoa tyhjennyksen jälkeen) istukkahormonia (hcg) vielä yli 80 yksikköä.

Aika isolta siis kuulostaa tuo sinun löydöksesi, jos raskaus olisi voinut olla vasta pari viikkoa vanha. Olisiko se voinut olla joku hyytymä? Tai olisitko voinut olla vähän aikaisemmin vähän pidempään raskaana ja tuo vanha istukka olisi tullut ulos vasta tuolloin?

Nuo kuukautisten aikaan tapahtuvat keskenmenot ova hyvin yleisiä, monet noteeraavat ne vain päivän parin myöhässä olevina kuukautisina. Se keskeytymisprosentti on aika hurja.

Jos ei mitään erityisempiä oireita tule, niin turha huolestua. Voimakas vuoto, kovat kivut tai kuumeilu jos tulee, niin kannattaa hakeutua lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiintoista:
Mä olin keväällä raskaan rv. 9 kun alkio todettiin ultrassa juuri kuolleeksi. Koko vastasi viikkoja ja alkiolla oli jo raajojen alutkin selkeästi nähtävillä. Olin lääkkeelisessä tyhjennyksessä, josta vuodin kaksi päivää ja pari tuhrusti. Melkein neljä viikkoa tyhjennyksen jälkeen pissareissulla paperiin tuli vastaava lihanpala, mutta sillä ei ollut häntää. Se oli pallomainen, vähän soikea ja pinta myös jotenkin säikeinen tai huokoinen, halkaisija melkein 2 cm. Kun tuo tuli, ei ollut mitään kipuja ja seuraavat kuukautiset alkoivat tuosta parin päivän kuluttua. Oletan, että tuo oli istukka, minulla oli edellisellä viikolla (3 vkoa tyhjennyksen jälkeen) istukkahormonia (hcg) vielä yli 80 yksikköä.

Aika isolta siis kuulostaa tuo sinun löydöksesi, jos raskaus olisi voinut olla vasta pari viikkoa vanha. Olisiko se voinut olla joku hyytymä? Tai olisitko voinut olla vähän aikaisemmin vähän pidempään raskaana ja tuo vanha istukka olisi tullut ulos vasta tuolloin?

Sepä siinä onkin outoa ettei se ollut hyytymä vaan vaalea lihanpalan tyyppinen ja nähtä perässä. Se oli vaalea huokoinen ja toki veresti kun hiukan verta päällä. Mieskin sanoi että ei tod ole hyytymä kun on kuin lihaa tai jotain. Lääkäri myös totesi ettei ole mikään hyytymä kun niin ns kiinteen tyyppistä. Mutta hajosi kyllä kun se sorkki sitä sitten.
Luulisi etten olisi ollut kuin aivan alussa koska kohtu oli normaalin kokoinen, jne.