Keskeytetyn yhdynnän jälkeen raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma79

Vieras
Heip!
Voinko olla raskaana, kun ovulaation aikoihin olen ollut keskeytetyssä yhdynnässä kolme kertaa? Nyt on menossa ensimmäinen luomukierto pillereiden lopetuksen jälkeen. Pillerit lopetin päänsäryn, seksihaluttomuuden takia. Ovulaatio oireet olivat voimakkaat (tärähtelykipu kävellessä munasarjojen kohdalta, kirkas lima, koko vatsan alueen kipu, ajoittain viiltävä) ja kestivät n. 5 päivää tuntemukset vaihdellen. Pillereiden kanssa ei ollut mitään kuukautiskiertotuntemuksia. Kaksi aikaisempaa raskautta ovat alkaneet helposti; toinen imetyksen aikana ja toinen ekasta kierrosta ehkäisylaastarin poisjättämisen jälkeen. Nyt edelleen tuikkimista alavatsalla, paineen tunnetta alavatsalla, kova vatsan turvotus, väsymys, saamattomuus, mutta liman tulo loppunut. Nyt kp n. 18.

Totta kai voit olla raskaana, jos olet ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä, vieläpä ovulaation aikaan. Miksi suotta edes keskeytitte yhdynnän?

Pillereiden kanssa ei ole kuukautiskiertotuntemuksia, kun ei ole kiertoakaan,

Eipä tuo keskeytetty yhdyntä tietenkään ehkäisyä olekaan..niin moni vaan sitä on ihan ehkäisykeinona käyttänyt vuosiakin ilman raskautumista. Meillä vaan sekstailtiin ovulaation aikaan nyt sen enempää miettimättä keskeyttääkö vai ei. Kuitenkin haaveissa täällä kolmonen, ja nyt olen alkanut tuntemuksiani ja "oireitani " kuuntelemaan, josko raskaus mahdollinen. Viim. menkat 26.9. eli kp19. Nyt ei siis mitään vuotoa, rinnat tuntuu raskailta ja turvottavilta, nännit arat, alavatsalla painon tunne, ummetusta, nippailuja alavatsassa. Ehkä nyt kuiteskin menkat tekee tuloaan, mutta pieni toivonkipinä on. Voisinkohan perjantaina jo testata. En muista tuntemuksistani ihan raskauden alussa aiemmista raskauksista mitään.

Meillä takana kohta vuoden verran aktiivista (väh. 7 krt/vko) seksielämää keskeytetyllä yhdynnällä. Ainakin meillä tuntuu toimivan. Jos raskautuisin, olisi ihanaa, mutta tositoimiin aletaan vasta vuodenvaihteen jälkeen.

Meilläkin toimi vuosia ainoana ehkäisynä ja tulen myös helposti raskaaksi. Kaksi lasta välissä saatu, molemmat saaneet alkunsa kerrasta kun ollaan loppuun asti viety (ja toisella kerralla olen myös esikoista imettänyt). Toki jos mies ei ole tarpeeksi ajoissa lopettanut (ns näkymätön siemensyöksy joka tulee ennen varsinaista sellaista) niin raskaus voi olla mahdollinen mutta muuten en usko että olisit raskaaksi tuosta kerrasta tullut, touhutipat eivät sisällä siittiöitä. Meillä yhdynnät tosin lopetetaan niin hyvissä ajoin ettei ole kyllä vaaraa että siittiöitä luikahtelisi "väärään" paikkaan :)

"Touhutipat eivät sisällä siittiöitä".

Tämä väite on väärin :}
Jos mies on esimerkiksi masturboinut joku aika ennen yhdyntää, niin touhutipat on täynnä siittiöitä.

No kokeilkaa ensi kierrossa ilman keskeytystä, niin luulisi tärppäävän. Tuntuu uskomattomalta kuumeilla hullun lailla, kun on kuitenkin "yritetty ehkäistä". Kohtahan voit ostaa jotain superherkkiä testejä ja ruveta tikuttelemaan (ja tukea samalla testivalmistajia).

Mä en myöskään oikein ymmärrä tuota keskeytettyä yhdyntää? Miksi sitä oikein käytetään, kun ei todellakaan ole luotettava ehkäisykeino. Toisekseen, miksi edes käyttää ko. "ehkäisyä", jos kerran on toiveissa raskaus? Onko se jotenkin kiihottavampi tapa harrastaa seksiä, vai mikä siinä kiehtoo? Mun mies ainakin tykkää päästää kunnolla sisälle, kortsulla tai ilman :).

...Niinpä ja laueta sisään. En itse osais kuvitella harjoittavani vuoden verran keskeytettyä yhdyntää joka päivä. Tulisin neuroottiseksi, kun koko ajan olis tunne, ett jotain jää uupumaan :) mutt kukin tavallaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
...Niinpä ja laueta sisään. En itse osais kuvitella harjoittavani vuoden verran keskeytettyä yhdyntää joka päivä. Tulisin neuroottiseksi, kun koko ajan olis tunne, ett jotain jää uupumaan :) mutt kukin tavallaan..

Mä en jaksaisi minkäänlaista seksiä joka päivä :)

Yhteistyössä