Keskeytyneestä keskenmenosta.. Kaavinta tehty 2kk sitten, mutta alkio tulikin eilen ulos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?! Olen ihan äimän käkenä tässä tapahtuneesta.

Minulla todettiin huhtikuun lopulla keskeytynyt keskenmeno rv 12 alussa. Alkuraskauden ultrassa rv. 8 nähtiin syke mutta np ultrassa sykettä ei enää näkynyt. Tehtiin kaavinta ja toivuin siitä todella nopeasti. Jälkitarkastuksessa ei todettu mitään poikkeavaa.

Kaavinnasta 5 viiikon päästä tuli ekat kuukautiset, ne olivat kyllä todella niukat, pari päivää lähinnä tuhruvuotoa. Seuraavat menkat tulivat ajallaan ja olivat todella runsaat. Vuoto oli tulvivaa ja mielestäni melkein enemmänkin kuin keskenmenovuotoa... Verta tuli paineella isojen hyytymien kera! Kävin gynellä tarkastuksessa verenvuodon takia, ultrattiin mutta ei näkynyt mitään ihmeellistä eikä lääkäri osannut selittää mitenkään tuota runsasta vuotoa.

No nyt sitten taas alkoi pari päivää sitten menkat ihan ajallaan ja eilen sitten tunsin kun jokin möntti hulahti housuun.. Ja se kuollut alkiohan se oli :-( oli ihan hirveä tunne nähdä se ylipäätään mutta nyt mietityttää miten ihmeessä se n. 2,5-3cm mittainen alkio on voinut jäädä noissa ultrissa näkemättä eikä kaavinnassakaan ole lääkärit ihmetelleet missä se alkio oikein on, kun oli kuitenkin kyse suht pitkällä olleesta raskaudesta!?

Asia mietityttää todella ja lääkäriin pääsen vasta parin viikon päästä. Ollaan huomenna aamulla lähdössä 2 viikoksi lomareissulle. Onko täällä ketään jolla kokemusta tai tietoa vastaavasta?

Kuullostaa tosi oudolle. Tosin joskus sikiö jää näkemättä kun ei ultrata oikeasta kulmasta. Itsellä kävi näin,onneksi tuli toinen ultraaja joka sit löysi alkion. oli pienestä kiinni et alkio näkyi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
oletkos aivan varma että kyseessä oli alkio? ettei vaan hyytymää olis ollut? noilla viikoilla ei kuitenkaan vielä voi lapseksi tunnistaa.

Siis rv 8 tai 9 ultrassa näkyi syke ja keskenmeno todettiin siis vasta np-ultrassa! En tiedä sitten millä rv tarkalleen kehitys pysähtynyt. Jos on loppunut jossain 10-11 rv kohdalla niin kyllä se koko voisi täsmätäkin? Mutta se mötikkä oli siis sellainen vajaan tuuman mittainen, vähän kuin "keitetty lihapala" ja sellainen hiukan katkaravun näköinen. Mietin itsekin, että jos on vaan jotain limakalvoa mutta kykkä se näytti ihan ihmisen alulta jotenkin. Pääpuolella oli kaksi mustaa pistettä (silmät). Tekee niin pahaa ajatellakin...

En usko että tässä välissä oon tullut raskaaksi just noiden menkkojen ja todella runsaan vuodon takia. Alkuviikosta tehty raskaustesti oli negatiivinen.

Täytyy koittaa saanko ketään tuolta klinikalta kiinni, pahus kun on viikonloppu ja ollaan matkaan lähdössä. Selviää tää asia sitten vasta parin viikon päästä.

Öö... Jos km on todettu huhtikuun lopulla, kaavinta tod.näk tehty melkein heti sen jälkeen niin siitä kaavinnasta on kyllä jo aika paljon enemmän kuin 2kk aikaa.
Enkä kyllä usko tähän muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Öö... Jos km on todettu huhtikuun lopulla, kaavinta tod.näk tehty melkein heti sen jälkeen niin siitä kaavinnasta on kyllä jo aika paljon enemmän kuin 2kk aikaa.
Enkä kyllä usko tähän muutenkaan.

Siis miksi et usko? Kaavinta tehtiin 23.4. päivä np-ultran jälkeen, ja onhan siitä tosiaan jo yli 3kk aikaa! Oon niin järkyttynyt ettei ajatus meinaa juosta kunnolla. Ja kyllähän se ajallisesti voisi se olla mahdollistakin, että välissä oon tullut uudestaan raskaaksi mutta toisaalta sitten kävin sen runsaan verenvuodon takia ultrassa kuukausi sitten eikä siellä mitään raskautta todettu.

Alkuperäinen kirjoittaja KM rv 12:
Kaavinnassahan ensin tehdään imu, sen jälkeen sitten vielä kaavitaan loput mahdolliset pois. Aika erikoista, että sinne olisi voinut alkio jäädä.

No minunkin mielestäni kuulostaa todella omituiselta, kaavinnan tehneen lääkärin mukaan toimenpide sujui hyvin ja kaikki saatiin ulos. Outoa, etteivät ne ole ihmetelleet puuttuvaa alkiota!? Aion kyllä selvittää asian juurta jaksain vielä, ensin vaan pitäisi pystyä nauttimaan lomareissusta jotenkin..

Mulle on tehty aikoinaan kaavinta keskenmenon vuoksi, pari päivää sen jälkeen mulle nousi kova kuume ja tulehdusarvot olivat lähes 300 koska kohtuun oli jäänyt "raskausmateriaalia". Mä en usko että sulla vois kuollut alkio olla kohdussa kuukausitolkulla ilman mitään oiretta...

No en itsekään oikein usko, että kolme kuukautta se olisi voinut jossain killua. Mutta se ihmetyttää, että jos on uusi raskaus ollut kyseessä niin miksi ei ole näkynyt kuukausi sitten kun ultrattiin? Raskaustestikin oli selkeästi negaa kun alkuviikosta testasin.

Ihan mysteeri koko juttu eikä näköjään kenelläkään ole vastaavaa sattunut. Ihan hirveä fiilis ja vuoden sisään kaksi keskenmenoa kokeneena olisin toivonut säästyväni tältä kokemukselta :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan mysteeri koko juttu eikä näköjään kenelläkään ole vastaavaa sattunut. Ihan hirveä fiilis ja vuoden sisään kaksi keskenmenoa kokeneena olisin toivonut säästyväni tältä kokemukselta :(

tämä oli siis ap:n viesti.

Yhteistyössä