Keskeytynyt keskenmeno ja voimistuva pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siidulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Siidulainen

Uusi jäsen
22.01.2012
5
0
1
Kävin tänään ensimmäisessä np-ultrassa, jossa todettiin keskenmeno. Löytyi alkio joka vastasi noin raskausviikkoa 6 (sykettä ei löytynyt) . Raskausviikkoja olisi pitänyt laskelmien mukaan olla nyt 11+0. Lääkäri ei antanut mitään toivoa, vaan laittoi lääkkeet mukaan mahdollisimman pikaista tyhjennystä varten.

Aloin tässä kuitenkin empimään (todennnäköisesti epätoivoinen yritys)... Sain vahvan raskaustestiin 20.1 eli alkion olisi pitänyt kuolla jo 2-3 viikkoa ennen testin tekoa. Pahoinvointi minulla alkoi vasta viime viikolla ja on lähinnä voimistunut, samoin muut raskausoireet kuten rintojen kasvu ja närästys.

Lueskelin keskustelupalstoja enkä löytänyt ketään jolla olisi lisääntynyt pahoinvointi keskenmenon jälkeen vaan useimmilla oli lieventynyt tai loppunut. Mitään pahempia kipujakaan minulla ei ole, hetkellisiä nippailuja ja vihlontoja lukuunottamatta.

Onko kellään kokemusta samanlaisesta tilanteesta ja mitä pitäisi tehdä? Haluaisin odottaa ja varmistaa, ettei kyseessä ole vaan laskuvirhe ja epäsäännölllisen kierron temppuilu. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei olisi voinut tulla vielä 20.1. vahvaa plussaa...

Milloin sinulla on ollut viim. kuukautiset? Jos sinulla on nyt rv 11 täynnä, niin kuukautiset on olleet
reilusti viime vuoden puolella. Ja neuvolassa olet käynyt ja saanut lähetteen np-ultraan?

Jos ekan plussan olet saanut 20.1, niin kyllä viikot on silloin lähempänä 6 kuin 11.
Nyt varmaan kannnattaa odottaa muutama päivä ja käydä jossain muualla ultrassa. Jos sinulla
on todella olleet kuukautiset viime vuoden puolella, niin silloin on todeeelllla pitkä kierto ja entistä parempi syy vielä odotella ennen mitään lääkkeiden ottoa.

Keskenmeno voi olla ilman kipujakin, mutta nuo nippailut kyllä liittyy ihan normisti alkuraskauteen.

Mulla on edelliset kuukautiset alkaneet marraskuun puolivälissä, mutta kierto on ollu 30-120 päivää ja raskaustesti oli ensimmäinen. Kävin ostamassa viikkonäytöllisen raskaustestin tänään. Tein 20. tammikuutakin sellaisen ja näytti silloin 2-3 viikkoa (hedelmöityksestä), mutta ajattelin johtuvan siitä, ettei ollut aamupissasta...

Onhan tuo todennäköisesti mennyt kesken, mutta jos viikkolaskuri näyttää nyt isompia viikkoja täytyy jarruttaa ja soittaa äitiyspolillle ja vaatia uuttaa ultraa myöhemmin. Toki jos näyttää samaa tai pienenpiä viikkoja, niin kai se on uskottava. :(

Lisäys: Tein tuon viikkonäytöllisen raskaustestin ja näytti nyt 3+ viikkoa hedelmöityksestä. Eli hcg pitoisuus on senkin perusteella kasvanut. Soitin naistenklinikalle. Kätilö sanoi, että sykkeen pitäisi aina näkyä ennen alkiota, että olisi varmasti menny kesken. Onko näin? Kovasti hoputti ottamaan lääkkeet mahdollisimman pian... En tiedä, pitäisikö kuitenkin odottaa pari viikkoa ja mennä yksityiselle ultrattavaksi.

Viimeksi muokattu:
Minulla hieman samanlainen tilanne kun sinulla. Viimeiset kuukautiset oli 30.11. ja plusssasin tammikuun alussa. Omien laskelmien mukaan viikoja pitäisi olla noin 9 (neuvola laskurilla 11 +2). Kävin nyt yksitysisellä ultrassa ja heikko syke sieltä löytyi sekä alkio. Lääkäri kehotti odottamaan viikon verran ja sitten menen uudelleen ultraan. Viikkoja oli ultran mukaan noin. 7. UUsi ultra on Naistenklinikalla.

Minulla akoi niukka ruskea vuoto. Kipuja ei ole ja vuotoa on ainoastaan aamulla kun herää ja meneen isolle tarpeelle vessaan. Pahoinvointi jatkuu lahinnä kuvottaa ja on vetämätön olo. Rintoja ei aristele, mutta ovat turvonneet ja painavat.

odottele viellä viikon ja mene uuteen ultraan.

Minulla nousi viikkonäyttöisellä testillä viikot, vaikka oli tuulimunasta kyse (ensin 1-2 vko:a, 2-3 vko:a ja tuulimunan toteamispäivänä, kun oli viikkoja 7+2, testi näytti 3+ vko:a hedelmöityksestä). Eli kyllä ne hormonit valitettavasti voi nousta, vaikkei kehitystä tapahtuisikaan.

Alkuperäisellä kirjoittajalla testi on näyttänyt jo 20. tammikuuta 2-3 vko:a hedelmöityksestä, joten eikö raskauden pitäisi olla jo aika pitkällä? Eli nyt hedelmöityksestä olisi jo 6-7 viikkoa, rv 8-9 menossa? Siksi voisi kuvitella, ettei viikkoja voi olla vasta 6.

Toivottavasti saat pian vastauksia, epävarmuudessa olo on niin raskasta. Ja kannattaa tiestysti kysyä ja varmistaa asiat omalta kohdaltaan, jokainen tapaus kun yksilöllinen.

Tsemppiä!

Raskaushormonin lisääntyminen voi tehdä piikin keskenmenon jälkeen. Näin mulle sanottiin gynen polilta. Olin raskaana, vuoto alkoi ja kesti voimakkaana viitisen päivää. Kävin hcg-arvon mittauksessa perjantaina ja lauantaina tuli raskausmateriaalia ulos, sunnuntaina myös. Kävin maanantaina jo aiemmin sovitusti vertailevassa hcg-arvon mittauksessa, ja arvo oli hiukan noussut. Se on kuulemma yleistä keskenmenon jälkeen, ja arvo lähtee kyllä tippumaan, yksilöllisesti kuinka nopeaa tahtia. Raskaustesteihin ei ole luottamista keskenmenojutuissa, koska se testi näyttää ainoastaan, onko hormonia pissassa vai ei, ja sitä on vielä keskenmenon jälkeenkin, voi olla viikkoja. Ja jos oikeesti olisi raskaana, niin se hormoni lähtee ihan potenssimaisiin nousuihin, tuplaantuu päivässä tyyliin. Et jos arvo on noussut 1000 yksikköä, se ei tarkoita, että raskaus olisi jatkunut. Näin se vaan on, ihan ammattilaisen mulle kertomana.

Mulla oli huono olo koko viikon, oksensinkin, ennenkuin raskausmateriaali tuli kokonaan ulos, oireet loppuivat siihen. Mitään ihmeellisiä kipuja ei minullakaan ollut, mutta kyllä kuitenkin aivan selkeä keskenmeno oli, eikä tarvitse tehdä muuta, kuin ottaa ko