keskeytynyt synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti81

Vieras

onko muita joiden synnytys on alkanut hyvin ja eteni normaalisti,mutta sitten jostain syystä jumahti.
saitteko mitään selvyyttä miksi pysähtyi?

minulla oli kaikki niinkuin piti,mutta ei silti vaan avautunut. syytä eí siihen koskaan saa selville.

itselläni kohdunsuu avautui 5cm ja kesti 17tuntia.
sitten jouduin sektioon.

kysymykseni on tämä että miten kävi toisessa synnytyksessä?
menikö taas sektioon vai syntyikö alakautta?
yrititkö jälleen alakautta vai päädyitkö suoraan leikkaukseen?

kovasti yritetään toista tehdä. ja mieleen aina välillä tulee, ettämitenkähän tällä kertaa käy synnytyksessä :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 22:58 äiti81 kirjoitti:
onko muita joiden synnytys on alkanut hyvin ja eteni normaalisti,mutta sitten jostain syystä jumahti.
saitteko mitään selvyyttä miksi pysähtyi?

minulla oli kaikki niinkuin piti,mutta ei silti vaan avautunut. syytä eí siihen koskaan saa selville.

itselläni kohdunsuu avautui 5cm ja kesti 17tuntia.
sitten jouduin sektioon.

kysymykseni on tämä että miten kävi toisessa synnytyksessä?
menikö taas sektioon vai syntyikö alakautta?
yrititkö jälleen alakautta vai päädyitkö suoraan leikkaukseen?

kovasti yritetään toista tehdä. ja mieleen aina välillä tulee, ettämitenkähän tällä kertaa käy synnytyksessä :/

Itselle ei näin käynyt mutta _kahdelle_ kaverille kyllä! Toisella toinenkin synnytys jämähti samaan senttimäärän ja mollemmat siis sektiolla tulivat. Tällä toisell ihmisellä ensimmäinen siis myös sektioitiin, toista lasta ei olekaan vielä.

Sama homma kuin ap:llä, paitsi että päästiin neljään senttiin ja kesti kolme vuor0kautta eli tarkalleen sanoen 72 tuntia!

Nyt toista odottaessa röntgen sen sanoi, että pienet vauvat mahtuu tulemaan, mutta ei lähes nelikiloiset.

Nyt olen 40+4 ja lääkrit väittäävät/veikkaavat lasta pieneksi, vaikka mies on kaksimetrinen ja mie lyhyt. Lisäksi miul on raskausdiabetes, tosin hyvin kurissa. Kohdunkorkeus on ollut yläkäyrällä koko raskauden ajan.

Viimeksi päästettiin 15 päivää yli, eikä linja näytä muuttuneen. Sektioon päädyttiin vasta lapsen sydänäänten romahdettua.

Alkaahan tuo vähän jo käsi potilasvalituslappua hamuamaan, jos ei kohta ala tulla tulosta...

Anteeksi hei, tämä ei tainnut olla kovin kannustava viesti. Mutta kyseleppä asiaa tuossa ens kuun alussa uudelleen (vaikka privana) niin tiedetään ainakin, miten miun kohdalla kävi tällä kerta. Ja varmaan eroja eri puolella maata käytännöissä.

Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin enkä sitten avautunut 4 cm enempää ja vauva syntyi sektiolla. Seuraava käynnistyi itsekseen ja syntyi alakautta, samoin seuraava. Tämä neljäs myös käynnistettiin, kohdunsuu kyllä avautui täysin mutta vauva ei laskeutunut, ja taas mentiin sektioon.

Linnea75!

Eivätkö ole luvanneet käynnistellä ihanassa Ekks:ssa? Itselläni sektio takana (suuri lapsi), nyt raskausdiabetes. Kuulemma ehkä käynnistellään hyvissä ajoin.. Jänskättää kun on tuo eka leikattu.

Tsemppiä sulle

Yhteistyössä