keskiraskauden väsymys & pöhnäinen olo.. kokemuksta kellään, kauanko voi kestää ja saisiko tätä mitenkään helpotettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
olen nyt viikolla 25 ja & muutama päivä sitten aloin kärsiä yllättäen aivan jumalattomasta väsymyksestä. olo on kuin kännissä tai lääkepöhnässä, päässä ei liiku mikkään.. hyvä kun tajuaa edes miten kahvinkeitintä käytytetään
:O ! koko ajan saa miettiä että "hetkinen.. mitäs mie olen nyt tekemässä?"
mies käy töissä ja kolmevuotias esikoiseni joutuu kestämään äitä, joka on tavallistakin enemmän sekaisin.. mie olen siis normaalistikkin höntti & hajamielinen, mutta nyt tuntuu, kuin pääkoppa olisi täynnä tahmeaa hunajaa.
olen ottanut tirsoja mahdollisuuksien mukaan ja ne helpottavat vähän.
kokista & batteryä menee litratolkulla, ilman mainittavaa helpotusta.
ja..äh, mitä hittoa miun piti kirjoittaa ?!! :headwall: niin hempat on alhaalla, neuvolasta käskivat ottaa yhden rautatabletin sijasta kaksi mutta eipähän noistakaan tunnu apua olevan. suoraan sanoen pelottaa olla näin pihalla :ashamed: tuo taustalla soiva doorsin " the end" sopii kyllä tämän hetkisiin fiiliksiin kuin nenä päähän..!

en voi muuta sanoa, kuin vahva kahvi suklaa ja nokoset "halaus" . itsellä tuollainen zombeilu kesti viikolta kymmenen jonnekkin puoleen väliin, onneksi ei ollut kuin koira hoidettavana...! ja mies sai tosiaan hoitaa kokkaamisen, kun riisin keittäminenkin oli ylivoimainen tehtävä. onnistuin myös eksymään tutulla lenkkipolulla..

Nukuks sä kunnolla? Nukkuuks 3v päiväunia? Koita itekin levätä samalla.
Mä oon aina keväisin törkeen väsynyt ja lisäksi univammainen enkä saa nukahdettua/nukuttua ja nyt raskaana ihan kamalaa kun ei voi syödä edes nukahtamislääkkeitä.

Äläkä juo ihan oikeesti sitä Batterya. Kokista sit jos on pakko.

Mulla kanssa oli hb alhaalla ja olin kuoleman väsynyt; saatoin nukahtaa istualteen ihan tuosta noin vaanja jos erehdyin makuuasentoon käymään niin vintti pimeni samantien. Eikä asiaa helpottanut kesähelteet ja todella vilkas 1v jonka perässä sai juosta.
Kahvia, cokista ym. en juonut, nukuin kun 1v nukkui ja yritin levätä muuten mahd. paljon. Muutamia viikkoja se pahin väsymys kesti, sitten se hieman helpotti.

Jos olet koruihmisiä, niin esim. kuparia sisältävää magneettikorua, esim. ranneketta kannattaa kokeilla. Kupari on monen muun ominaisuuden lisäksi mukana rauta-aineenvaihdunnassa (http://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/ravitsemustieteen_perusteet/04_kivennais_kupari.shtml) ja magneetti vilkastuttaa verenkiertoa, plus että se saa punasolut irtaataantumaan toisistaan (punasolut sisältää rautaa ja magneetti reagoi raudan kanssa), jolloin niihin pystyy sitoutumaan myös enemmän happea.

Energiajuomat pois ja kokis minimiin. Kunnon ruokaa ja ulkoilua sekä sitten tietenkin lepoa. Jos ei noilla peruasioiden parantamisella mene ohi niin mene neuvolaan tai lääkäriin.

neuvolassa käskettiin vain ottaa tupla-annos rautatabletteja, eipä auta. kylmä suihkukaan ei piristä eikä nukkuminen. olen himoinnut viime päivät saarioisen äitien pinaattilätyjä, tomaatteja & lehtipihvejä joten vitamiineja miun pitäisi saada.. mutta silti vain väsyttää & olo on kuin huumattu. mies pelkää lähteä töihin & jättää meidät tytön kanssa kaksin, mutta pakkohan tässä on jotenkin sinnitellä! ei mies voi jäädä nyt kotiin, kun laskuja vaan kasaantuu..
ja.. miulta karkas taas ajatus !!! :headwall: välillä mie mietin, onko miuhun iskenyt jokin sairaus kun sydänkin alkaa yhtäkkiä laukata tuhatta ja sataa tai muljahtelee muuten vain omituisesti... en tosiaan tiedä, pitäisikö tässä murehtia eteisistukkaa & verenvuotoa vai sitä, että haluaisin vaan nukkua sata vuotta saadakseni olon normaaliksi :(

hyvähän teidän on tuomita miun kokiksen kittaus, jos teistäkin tuntuisi tältä vetäisitte varmasti tekin mitä tahansa missä on kofeiilinia..!

Viimeksi muokattu:
taidan könytä taas viileään suihkuun.. jos se selvittäisi päätä sen verran, että selvitään tytön kanssa kirjastolle & takas. ruuasta saa tänään vastata mäkki, en usko että selviäisin kauppareissusta tai kokkaamisesta tässä tilassa..! :mad:

Onko sun sokerit katsottu? Mulla korkea verensokeri tekee juurikin tuollaisen olon.

Ja "kokista & batterya menee litratolkulla"- kohtaan toteaisin että onko ihme jos sydän laukkaa tuhatta ja sataa, ja pää on sumea...daaaaaa! :headwall: (koskaan kuullut kofeiinista, sen vaikutuksista, saati kofeiininsaannin suositusrajoista raskausaikana?). Niin ja lisäksi noissa on hitosti myös sitä sokeria :whistle:

Viimeksi muokattu:
Onko sun sokerit katsottu? Mulla korkea verensokeri tekee juurikin tuollaisen olon.

Ja "kokista & batterya menee litratolkulla"- kohtaan toteaisin että onko ihme jos sydän laukkaa tuhatta ja sataa, ja pää on sumea...daaaaaa! :headwall: (koskaan kuullut kofeiinista, sen vaikutuksista, saati kofeiininsaannin suositusrajoista raskausaikana?). Niin ja lisäksi noissa on hitosti myös sitä sokeria :whistle:

nuo hemmetin rytmihäiriöt alkoivat jo kuukausi sitten, kofeiiinikuurin aloitin vasta toissapäivänä siinä toivossa että edes toinen silmä pysyisi auki.. tai muistaisin taas miten kahvinkeitin toimii..

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25857658:
nuo hemmetin rytmihäiriöt alkoivat jo kuukausi sitten, kofeiiinikuurin aloitin vasta toissapäivänä siinä toivossa että edes toinen silmä pysyisi auki.. tai muistaisin taas miten kahvinkeitin toimii..
Mitä lääkäri niistä rytmihäiriöistä sanoi? Juurihan olit äitiyspolilla.

Ja unohda nyt ainakin ne cokikset ja batteryt. Kokeile vihreää teetä.

Niin ja onko sulle tehty sokerirasitus & katsottu verestä pitkäaikaissokeri ja mitä muuta ne nyt katsookaan?

Kokeileppa syyä magnesiumia! Mulla se auttanut tuohon sydämen tykytykseen raskausaikana. M'ä en pysty juomaan raskaana kahvia tai kofeiinipitoista juomaa ollenkaan ku heti vaikuttaa tuohon tykytykseen ja tulee vielä väsyneempi/tokkurampi olo! Toivotaan et menis ohi. Ne rauta-arvot pitäs saada nousemaan. Kokeile eri rautaa. Itse käytän nestemäistä, ne nostaa nopeampaa ja paremmin. Täällä nyt 29 viikko menos ja useampi ootus takana, ja joka raskaudessa on olut tällaista välillä, mut onneksi ei koko aikaa.
Voimia!

Yhteistyössä