Keskonen ja vauvauinti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix3"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix3"

Vieras
Eli meidän vauva syntyi keskosena. Nyt kyllä on jo kotona ja arki rullaa hyvin. Olisi kiva aloittaa vauvauinti, mutta tulipa mieleen, että pitääköhän keskosen kanssa odottaa pidempään? Normi vauvathan aloittavat 3kk iässä..

Normi vauvat VOIVAT aloittaa 3kk iässä. Monille se on kyllä vielä vähän aikaista, esim. 4-5kk on ihan yhtä hyvä aika aloittaa.

Muistaakseni aloitukseen on myös painoraja lämmönsäätelyn takia, kokeilepa googlettaa.

Mä olen ymmärtänyt, että ikää tärkeämpi on koko (paino) sillä liian pieni vauva ei pidä vedessä kyllin hyvin lämpöään. Eli kasvun, ei iän mukaan uimaan!

Meillä lapsi syntyi rv25. Kun hällä oli kehitysikää 4kk aloitettiin vauvauinti (kalenteri-ikää n.7kk) Silloin vasta oli painoakin se 3,5kg, joka vaadittiin.
Me kysyimme luvan lääkäriltä kehitysseurannassa ja tietyin ehdoin saimme luvan. Fyssari oli jopa tyytyväinen, että uintiin lähdimme. Pitää muistaa infektioriski!

Joo kyllä se painoraja on normaalisti ihan kaikille 5kg (googletin itse, kun jäi vaivaamaan). Esim. meillä ollaan oltu vasta 5.1kg 3kk neuvolassa, vaikka syntymäpaino 3kg.

Yhteistyössä