Kestoiluasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elovena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elovena

Vieras
En tiedä, mihin purkaisin tuntemuksiani...infon sivuilla on aina hiljaista ja siellä käytetään sellaista kapulakieltä, ettei sitä ymmärrä isä erkkikään...

Olen pari vuotta koittanut päästä kestoilusta jyvälle ja asia jaksaa vielä kiinnostaa. Ihmettelen itsekin, miksi en jo luovuta...

Ensinnäkin tahtoisin kumota parit väittämät.
Sen, että kestoilu on vaivatonta tai yhtä työlästä kuin kertistelykin. Se ei kyllä pidä paikkaansa! Kyllä kestojen kanssa saa enemmän läträtä ja näpertää, siitä ei kyllä pääse mihinkään.
Mutta minun kohdalla -niinkuin varmaan monen muunkin kestointoisen kohdalla- se ilo, minkä kestoilusta saa ja se elämänsisältö, mitä se parhaimmillaan voi tuoda, peittää tuon "ylimääräisen vaivan". Vaivattomaksi touhuksi sitä ei kuitenkaan voi mennä sanomaan! =)

Sitten sanotaan, että vain kokeilemalla oppii.
No näinhän se varmaan on, mutta tähän "itseopiskeluun" taitaa tuhraantua koko lasten vaippaikä ja saa pian huomata, että ollaan yhtä pihalla kaikesta, eikä meillä enää olekaan vaipatettavaa! Tämä ottaa niin päähän.
Miksi ei olla halukkaita auttamaan?? Olen sata kertaa kysellyt neuvoja, millon milläkin palstalla ja nämä "kestonerot" hokevat vain sitä, että kokeilemalla sitä vaan oppii...kyllä kyllä.
Minulla ei ainakaan ole varaa, eikä aikaakaan, hankkia kokoajan erilaisia, mitä ihmeellisempiä hienoja uutuuksia, jotta voisin saada hypistellä käsissäni kaikkea sitä vaippamatskua, jota on olemassa ja päästä kokeilemaan joka materiaalia, jotta "oppisin kokeilemalla".
Jos kysyn joltain, että mikä olisi joku hyvä yhdistelmä, mikä voisi toimia!?
Tajuan toki, että joka lapsella toimii vähän erijutut, mutta kai tähänkin voisi antaa jotain suuntaa, että pääsisi alkuun??
Tai ehkä minulle luetellaan kamala rimpsu kaikenlaisia ihmeellisiä sanoja, joista en ymmärrä yhtään mitään, saati sitten mihin mikäkin kuuluu siellä vaipassa...

Jotenkin vaan en enää jaksa tätä, ettei kukaan voi neuvoa "kädestä pitäen".
Kestoilu kuitenkin edelleen ON lähellä sydäntäni ja haluaisin sen oppia!

Anteeksi jupinani, itkettää kun en osaa...

Mun kestovaippaneuvot ovat seuraavat. Osta muotoonommeltuja sisävaippoja, siis niitä missä on tarrat esim igu vaipat on hyviä. Muita halvempiakin vaihtoehtoja on, joita voi kokeilla. Nauhavaipat on ihan edullisia, mutta vaativat harson ja harjoittelua ennenkuin pelaavat. Päälle joku kuori ( en muista enää mitä oon käyttäny, kun on pari vuotta aikaa) tai villahousut. ne täytyy ennen käyttöä huovuttaa esim mäntysuovan kanssa varsinkin haaroista ( hinkkausta ja vuorotellen kylmää ja kuumaa vettä) , tämän jälkeen villanhoitoaine. Ja toimii... Tietysti vaihtoväli on pienempi kestoilla kuin kertiksillä. Lisäimuja voi taitella ihan tavallisesta kangaskaupan flanellista.

Voisin aikani kuluksi pistää tähän niitä asioita, jotka vaivaavat mieltäni ja toivon, että joku niihin vastaisi SELKEÄLLÄ SUOMENKIELELLÄ:

1. Minkälainen vaippa on "tuplaläppä"? En ole ikinä nähnyt selkeää kuvaa missään. Onko läpät kiinteitä vai irtonaisia??
2. Täytyykö itsetekemäni hahtuvavillikset AINA ensin pestä villanpesuaineella ja lanoliinittaa, ennenkuin voin ottaa ne käyttöön?
3. Miksi kaikki omistamani kestovaipat valskaavat lapsen haaruksista?
4. Kuinka voin oppia tuntemaan kaikki materiaalit, joita vaipoissa käytetään? Pitääkö perustaa oma kangasliike, jotta pääsee kaikkea hypistelemään ja kaikki tuntemaan?? Netissä olevien kuvien perusteella en kyllä opi kankaita tuntemaan, valitettavasti.
5. Mitkä materiaalit ovat luonnonmukaisia ja mitkä keinotekoisia? Onko pakko käyttää myös keinotekoisia, jos haluaa, ettei vaipat valskaa??
6. Tahtoisin käyttää vaippakuorina pelkkiä hahtuvia, en vain tiedä millanen paketti siellä sisällä toimisi!?
7. Täytyykö vastasyntyneen hahtuvat olla valkoisesta hahtuvasta neulottuja? Jostain kuulin tällaista.
8. Osaan ainoastaan yhden harsotaitos-systeemin ja se on tämä mikä lie origami, orgami...ähh. Joku sellanen. Tahtoisin oppia muitakin, en vain niin selkeitä kuvia ole vielä mistään löytänyt, että olisin niistä oppinut. Lisäksi tahtoisin tietää, mikä taitos sopii mihinkin ikävaiheeseen jne.?
9. Jos lapsella on pitkälahkeiset villikset jalassa, eikö sen päälle enää laiteta muuta? Riittääkö se todella, talvellakin?? Siis toki laittaisin jonkun toppapuvun jos ulos lähdetään, mutta talvisin pidän lapsilla sisälläkin tyyliin pitkät kalsarit+pitkäthousut.
10. Eikö pitkälahkeiset villikset todellakaan kutise lapsen jalassa?

Jos joku jaksaa vastailla, lupaan kirjoittaa kaikki vastaukset ylös ja liimata seinään!!!

Unohda villikset, niistä sulla tuntuu olevan eniten aukkoja.
Sisävaippa ja pul-kuori, siinä helpoin paketti.
Ei tarvi lisäillä imuja saatika täytellä taskuja.
Eikä huolehtia semmosesta hoidosta jota villikset tarvii.

Minä tein aluksi niin, että googletin nuo kaikki sanahirviöt ja etsin sitä kautta tietoa, mitä mikäkin sisävaippa ja igu tarkoittaa. Sitten menin babyidean kirpputorille ja ostin sieltä vaippoja, mitä kokeilin. Ostin Fuzzi bunz-taskuvaippoja ja sitten muutaman bamboozle-sisävaipan ja popolinin kuoret. Myöhemmin päätin kokeilla myös villakuoria ja sittemmin olen tykästynyt käyttämään juuri näitä edellämainittuja. Fuzziin ja muihinkin taskuvaippohin voit tehdä itse sisälle käytetystä pyyhkeestä semmosia imuja tai sitten suosittelen ostamaan noita sisävaippoja (joita merkkejä on pilvin pimein) ja siihen villakuoret päälle. Itse ei pitänyt noista muovikuorista tai mitä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kestoillut olen:
Mun kestovaippaneuvot ovat seuraavat. Osta muotoonommeltuja sisävaippoja, siis niitä missä on tarrat esim igu vaipat on hyviä. Muita halvempiakin vaihtoehtoja on, joita voi kokeilla. Nauhavaipat on ihan edullisia, mutta vaativat harson ja harjoittelua ennenkuin pelaavat. Päälle joku kuori ( en muista enää mitä oon käyttäny, kun on pari vuotta aikaa) tai villahousut. ne täytyy ennen käyttöä huovuttaa esim mäntysuovan kanssa varsinkin haaroista ( hinkkausta ja vuorotellen kylmää ja kuumaa vettä) , tämän jälkeen villanhoitoaine. Ja toimii... Tietysti vaihtoväli on pienempi kestoilla kuin kertiksillä. Lisäimuja voi taitella ihan tavallisesta kangaskaupan flanellista.

Kiitos sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Unohda villikset, niistä sulla tuntuu olevan eniten aukkoja.
Sisävaippa ja pul-kuori, siinä helpoin paketti.
Ei tarvi lisäillä imuja saatika täytellä taskuja.
Eikä huolehtia semmosesta hoidosta jota villikset tarvii.

No villikset ovat minulle ne kaikista rakkaimmat näissä kuvioissa, nimenomaan niitä tahtoisin oppia sujuvasti käyttämään! Rakastan neulomista. Tällä hetkellä käytän tuota sisävaippa+pul-yhdistelmää ja aina valskaa haaruksista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tein aluksi niin, että googletin nuo kaikki sanahirviöt ja etsin sitä kautta tietoa, mitä mikäkin sisävaippa ja igu tarkoittaa. Sitten menin babyidean kirpputorille ja ostin sieltä vaippoja, mitä kokeilin. Ostin Fuzzi bunz-taskuvaippoja ja sitten muutaman bamboozle-sisävaipan ja popolinin kuoret. Myöhemmin päätin kokeilla myös villakuoria ja sittemmin olen tykästynyt käyttämään juuri näitä edellämainittuja. Fuzziin ja muihinkin taskuvaippohin voit tehdä itse sisälle käytetystä pyyhkeestä semmosia imuja tai sitten suosittelen ostamaan noita sisävaippoja (joita merkkejä on pilvin pimein) ja siihen villakuoret päälle. Itse ei pitänyt noista muovikuorista tai mitä onkin.

Kiitos tästäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja elovena:
Voisin aikani kuluksi pistää tähän niitä asioita, jotka vaivaavat mieltäni ja toivon, että joku niihin vastaisi SELKEÄLLÄ SUOMENKIELELLÄ:

1. Minkälainen vaippa on "tuplaläppä"? En ole ikinä nähnyt selkeää kuvaa missään. Onko läpät kiinteitä vai irtonaisia??
2. Täytyykö itsetekemäni hahtuvavillikset AINA ensin pestä villanpesuaineella ja lanoliinittaa, ennenkuin voin ottaa ne käyttöön?
4. Kuinka voin oppia tuntemaan kaikki materiaalit, joita vaipoissa käytetään? Pitääkö perustaa oma kangasliike, jotta pääsee kaikkea hypistelemään ja kaikki tuntemaan?? Netissä olevien kuvien perusteella en kyllä opi kankaita tuntemaan, valitettavasti.
5. Mitkä materiaalit ovat luonnonmukaisia ja mitkä keinotekoisia? Onko pakko käyttää myös keinotekoisia, jos haluaa, ettei vaipat valskaa??
6. Tahtoisin käyttää vaippakuorina pelkkiä hahtuvia, en vain tiedä millanen paketti siellä sisällä toimisi!?
7. Täytyykö vastasyntyneen hahtuvat olla valkoisesta hahtuvasta neulottuja? Jostain kuulin tällaista.
8. Osaan ainoastaan yhden harsotaitos-systeemin ja se on tämä mikä lie origami, orgami...ähh. Joku sellanen. Tahtoisin oppia muitakin, en vain niin selkeitä kuvia ole vielä mistään löytänyt, että olisin niistä oppinut. Lisäksi tahtoisin tietää, mikä taitos sopii mihinkin ikävaiheeseen jne.?
9. Jos lapsella on pitkälahkeiset villikset jalassa, eikö sen päälle enää laiteta muuta? Riittääkö se todella, talvellakin?? Siis toki laittaisin jonkun toppapuvun jos ulos lähdetään, mutta talvisin pidän lapsilla sisälläkin tyyliin pitkät kalsarit+pitkäthousut.

Jos joku jaksaa vastailla, lupaan kirjoittaa kaikki vastaukset ylös ja liimata seinään!!!

1. tuplaläppä on sisävaippa, jossa edestä ja takaa lähtee läppä (siis kiinni toisesta päästä) ja jotka voi sitten taitella mieleisellään tavalla (pojille eteen ja tytöille keskelle).

2. tietääkseni villahousut pitää käsitellä mainitsemallasi tavalla ennenkuin pitävät. Muutenkin käytetyt villahousut ovat parhaimmat ja uutena ostetut vaativat monet pitokerrat ja pesut ennekuin pito on hyvä.

3. vaippa ei istu, on liian suuri tai pieni tai sitten imukyky ei ole riittävä.'

4. Kaikkia materiaaleja ei opikaan tuntemaan ainakaan tällainen maallikko, joka ekaa kertaa kestoilee eikä muutenkaan ole ompelun ja kankaiden kanssa tuttu. Eikä niitä tarvikaan oppia tuntemaan. Sen tiedän, että bambu imee hyvin ja siitä tykkäänkin.

5. ei mitään hajua

6. imua vaan tarpeeksi ja pienellä huomioida, että imu on myös reisien ympäri, pelkkä pötkö ei vielä riitä.

7. en tiedä

8. tilaa ruskovillalta ilmainen villavauva-esite tai pyydä joltain kestovaippalapusta, joka tulee äitiyspakkauksessa, näissä muistaakseni on useampi harsonsidonta ohje. Tai ota yhteyttä kestovaippamikäsenyton...no se, joka nyt markkinoi näitä...kysy neuvolasta ja soita sinne, niillä varmaan on jotain prujua. Meän neuvolassa taitaa olla muutenkin se kansio, että neuvolastakin saattavat sitten tietää.

9. kyllä minä ihan normaalisti pitkälahkeisten villisten kanssa laitan sukat ja housut ja sitten ulkovaatteet, eli pitkät villikset toimii niinku kalsareina ja sisällä en pidä sitten muuta kuin villahousut. Kesällä lyhytlahkeiset.

10. meän villahousut ei ainakaan kutia. Toki villa ei kaikille lapsille sovi. Yksilöllistä.

Mä oon tykästynyt PUL-taskuihin, sisälle harso pötköksi taiteltuna. Helppoa ja vaivatonta, kuivuvat nopeaan ja ovat "kuin kertavaippa".
Onko sun mahdollista tehdä ite vaippoja? Tai missä asut, voin vaikka ommella sulle yhden pul-taskun jos haluut. Tai laittaa kaavoja (tammikuun käsityölehti) minkä kokosta vaan tasttet, tossa lehdessä on siis ton pul-taskun kaavat.

Mä en näin kesällä ees laita villiksiä ulos kun mennään, ainoostaan nukkumaan mennessä yöunille. Ja joo, kannattaa ne villikset pestä ennen käyttöön ottoa ja lanoliinittaa.
Ootko kattonu jos jostain saisit halvalla käytetyn villaisen vaippakuoren, ei siis hahtuva pökiä vaan sellasen vaipan muotosen, tällsen http://www.kestovaippainfo.fi/uploaded/4444f74066402.jpg
vaikka ei toi uutenakaan ihan sika kallis oo, mut käytetty on aina halvempi.

joissakin ovat kiinteitä, eli on ommeltu jompaankumpaan päähän vaippaa (tai molempiin jos ovat tuplaläppiä), joissakin merkeissä taas ovat nepeillä irrotettavia. JOISSAKIN taas on sitten läppien lisäksi myös tasku lisäimulle.

kyllä.

minkä merkkisiä? ne voi olla liian kapeita tai liian isoja haarasta. tai kummarit löystyneitä, meillä se on yleensä vikana koska molemmille lapsille on sopinut tähän mennessä melkein mikä tahansa vaippa.

meillä on kestoiltu reilu 2v ja kahden lapsen kanssa. monenlaisia vaippoja on tullut vastaan ja aika harvasta osaan sanoa että mitä materiaaleja on käytetty. eli ainakaan minä en ole oppinut tunnistamaan kankaita toisistaan.

keinotekoisia taitavat olla vain PULit? en mene vannomaan. valskaaminen voi olla kiinni vaipan mallista enemmänkin kuin materiaalista.
jos pomminvarman paketin haluat, laita villisten sisään PUL-pintainen AIO tai taskuvaippa. sellainen meillä toimii yövaippana.

ei täydy.

http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html

meillä on käytetty molemmilla yleensä kesät ja talvet läpeensä pitkälahkeisia villisiä housuina. kesällä villa tuntuu viileältä, talvella lämmittää. Babyidean villikset on meidän suosikit.

ei. tai jos tuntuvat kutisevan, voi materiaalia vaihtaa vaikkapa merinovillaan (Loft). myös Huopanen, Aino, Fritidsgarn ja Easy käy villisten neulontaan. merinovillaa löytyy myös kankaana ja nuo Bbabyidean villikset onkin kankaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä oon tykästynyt PUL-taskuihin, sisälle harso pötköksi taiteltuna. Helppoa ja vaivatonta, kuivuvat nopeaan ja ovat "kuin kertavaippa".
Onko sun mahdollista tehdä ite vaippoja? Tai missä asut, voin vaikka ommella sulle yhden pul-taskun jos haluut. Tai laittaa kaavoja (tammikuun käsityölehti) minkä kokosta vaan tasttet, tossa lehdessä on siis ton pul-taskun kaavat.

Mä en näin kesällä ees laita villiksiä ulos kun mennään, ainoostaan nukkumaan mennessä yöunille. Ja joo, kannattaa ne villikset pestä ennen käyttöön ottoa ja lanoliinittaa.
Ootko kattonu jos jostain saisit halvalla käytetyn villaisen vaippakuoren, ei siis hahtuva pökiä vaan sellasen vaipan muotosen, tällsen http://www.kestovaippainfo.fi/uploaded/4444f74066402.jpg

Minulla on mahis tehdä vaippoja, se olisikin unelmani! Rakastan myös ompelua, en vain tiedä mistä hankkisin vaippoihin kankaat...
Unelmani olisi, että voisin hyödyntää kaikki mahdolliset vanhat vaatteet, pyyhkeet summuut vaippakäyttöön ja että voisin tehdä vaippani itse...en vain tiedä pelittääkö tällanen superekomeininki käytännössä ollenkaan hyvin, siis toimivatko sellaset vaipat, jotka on kyhätty vähän siitä ja tuosta vai PITÄÄKÖ VAIPAT OLLA AINA UUTTA, HIENOA, HUIPPULAATUSTA MATSKUA?
Netistähän niitä saa juu, en vain tiedä, mitä kangasta laitetaan mihinkin.

Tuollaista villakuorta haluan myös koklata! Ostan kun tulee saumoja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:

joissakin ovat kiinteitä, eli on ommeltu jompaankumpaan päähän vaippaa (tai molempiin jos ovat tuplaläppiä), joissakin merkeissä taas ovat nepeillä irrotettavia. JOISSAKIN taas on sitten läppien lisäksi myös tasku lisäimulle.

kyllä.
minkä merkkisiä? ne voi olla liian kapeita tai liian isoja haarasta. tai kummarit löystyneitä, meillä se on yleensä vikana koska molemmille lapsille on sopinut tähän mennessä melkein mikä tahansa vaippa.

meillä on kestoiltu reilu 2v ja kahden lapsen kanssa. monenlaisia vaippoja on tullut vastaan ja aika harvasta osaan sanoa että mitä materiaaleja on käytetty. eli ainakaan minä en ole oppinut tunnistamaan kankaita toisistaan.

keinotekoisia taitavat olla vain PULit? en mene vannomaan. valskaaminen voi olla kiinni vaipan mallista enemmänkin kuin materiaalista.
jos pomminvarman paketin haluat, laita villisten sisään PUL-pintainen AIO tai taskuvaippa. sellainen meillä toimii yövaippana.

ei täydy.

http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html

meillä on käytetty molemmilla yleensä kesät ja talvet läpeensä pitkälahkeisia villisiä housuina. kesällä villa tuntuu viileältä, talvella lämmittää. Babyidean villikset on meidän suosikit.

ei. tai jos tuntuvat kutisevan, voi materiaalia vaihtaa vaikkapa merinovillaan (Loft). myös Huopanen, Aino, Fritidsgarn ja Easy käy villisten neulontaan. merinovillaa löytyy myös kankaana ja nuo Bbabyidean villikset onkin kankaisia.

Suurkiitos tuosta taittelulinkistä :hug: erittäin hyödyllinen.Itse olen vain tuon origamin oppinut.

Minulla on mahis tehdä vaippoja, se olisikin unelmani! Rakastan myös ompelua, en vain tiedä mistä hankkisin vaippoihin kankaat...
Unelmani olisi, että voisin hyödyntää kaikki mahdolliset vanhat vaatteet, pyyhkeet summuut vaippakäyttöön ja että voisin tehdä vaippani itse...en vain tiedä pelittääkö tällanen superekomeininki käytännössä ollenkaan hyvin, siis toimivatko sellaset vaipat, jotka on kyhätty vähän siitä ja tuosta vai PITÄÄKÖ VAIPAT OLLA AINA UUTTA, HIENOA, HUIPPULAATUSTA MATSKUA?

Eipä sillä materiaalilla muuten oo väliä kuhan vaan imee. Eli vanhat pyyhkeet on oikeen hyviä.
Netistä saa tilattua kankaita jos uutta haluaa. Bambu on ainakin hyvää sisävaipoissa, meillä nykysellään ainoo pelittävä yövaippa on bambua (ja hamppu imuja). Oon tehny sen sisävaipan tolla pul-taskun kaavalla.

Kannattaa rekisteröityä ja tulla tonne kestoilu kerhoon, sielä on paljon asiasta tietäviä ihmisiä. Itsekin edelleen iloissti pihalla kaikista kankaista ja mitä laitetaan mihinkin.

No nyt tuli taas yksi mutka matkaan!
Huomasin harmikseni juuri, että vaikka olen luullut peseväni vaippojani oikeanlaisella pulverilla, olenkin pessyt sellaisella, jossa on zeoliittia...voihan #####!
Onko vaipat nyt pilalla?? Varmaan nuo vuoto-ongelmatkin sitten johtuneet tästä...??

Minä olen tehnyt itse muutaman vaipan. Päällyskankaan olen ostanut uutena kangaskaupasta (kun halusin itse valita sievän kankaan). Valitsin sellaista kelta-pinkki-sydän-nallekuvioista tavallista collegekangasta :-) Vaipan sisään olen laittanut suikaleita vanhoista pyyhkeistä. Vaipan sisäpinnalle olen laittanut fleeceä tai flanellia. Minusta nämä itsetehdyt ovat toimineet ihan samalla teholla kuin ostetutkin, "oikeista kankaista" ommellut vaipat. Kaavoina käytin Ottobren 74/80 cm kaavaa.

Vinkki: kannattaa pestä kankaat ennen leikkaamista ja ompelemista, niin vaippa ei kutistu ja kurtisti niin herkästi.

No nyt tuli taas yksi mutka matkaan!
Huomasin harmikseni juuri, että vaikka olen luullut peseväni vaippojani oikeanlaisella pulverilla, olenkin pessyt sellaisella, jossa on zeoliittia...voihan #####!
Onko vaipat nyt pilalla?? Varmaan nuo vuoto-ongelmatkin sitten johtuneet tästä...??

ei ole, ite käytän jauhemaista arielia.
pesen vaipat noin kerran viikossa 90 asteessa ja silloin vain laitan nestemäistä ja on tää tapa ainakin meidän pojan pitäny kuivana.
psst. meillä vuoto-ongelmat loppui kun älysin laittaa tarpeeksi imuja , pelkät harsot+pul-kuori ei riitä 1-vuotiaalla.
kokeiles taskuvaippaa kunnon imulla ja villikset päälle.

ei todellakaan tarvitse olla uutta tavaraa. Itse asiassa vanhaat kankaat, joita on jo pesty useasti ovat imukykyisempiä kuin vastaavat uudet kankaat.
Itse olen tehnyt enimmäkseen taskuja pulista ja fleesestä, mutta olen myös muutaman sisävaipankin väkertänyt ja niihin olen käyttänyt uutta hamppua, bambua ja vanhoja froteepyyhkeitä, t-paitoja, flanelipaitoja.
varsinkin vanhat froteepyyhkeet ovat tosi imukykyisiä.

Täytyy sanoa että minullekin on täyttä hepreaa kun jotkut luettelee kaikenlaisia eri merkkejä. On minullakin muutama ostosisävaippa mutta en minä muista mitä merkkiä ne ovat.

ja jos oikeasti haluat kokeilla monia erilaisia vaippoja niin halvalla pääsee kun otat selvää onko paikkakunnallasi (tai lähipaikkakunnalla ) kestovaippayhdistyksen vaippalainaamoa. Sieltä saa muutamalla eurolla vuokrattua viikoksi pariksi paketillisen erilaisia vaippoja, joita voi sitten testailla rauhassa.

Uusimmat

Yhteistyössä