Kestoliivinsuojista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huuto.netin linkki vaikuttaa samanlaisilta kuin mitä itse käytin kun maitoa ei enää tullut kovin paljoa, oli silloin tosi hyviä ja tuo kuivaliinakangas tuntuu miellyttävältä ihoa vasten. En kyllä tiedä miten hyvin imevät runsaan maitovuodon.

Ovatko noi jassåån linkin suojat niitä mitä marketeissakin myydään, ovat ihan samannäköisiä? Mulla tuntuivat jotkut tuollaiset sisäpinnaltaan puuvillaiset aina ihan kosteilta rintaa vasten. jotenkin inhottavia, olisi pitänyt varmaan vaihtaa tosi tiheään tahtiin.

Mulla on ollu semmosia missä sisäpinta on trikoinen ja toisella puolella pitsi. En tiiä merkkiä, mutta ne on lähteneet eteenpäin. ...kertonee sen, toimiko ne vai ei. :D

Toissa päivänä ostin semmosia, joissa on sisäpinnalla joku froteekangas ja ulkopuolella samaa matskua kuin kestovaipoissa. Nyt tosin ei enää hirveesti heru ylimääräsiä, jonkun verran kuitenkin. Ne on pitäneet ihan ok, mut kyl, jos siihen mitään on (pienikin pisara) valunut, se vaihtaa tarvii, jos ottaa pois esim. imetyksen ajaksi. Pikkasen märän (semmosen, jossa on hyvin vähän vasta maitoa) kertakäyttösen voin hyvin laittaa vielä ainakin hetkeksi takasin, mutta tommosta kestoversiota en. Sit, kun se meinaan on ollu hetken pois iholta, se tuntuu kylmältä ja märältä...

[QUOTE="vieras";24262077]Mulla oli Royalkestojen liivareita ja oli hyviä! Kertakäyttöiset on ihan hirveitä, en ymmärrä miten joku voi niitä käyttää.[/QUOTE]

Ainun kertakäyttöset on minusta parhaita. :) Muista en tykkää mäkään (tarttuu kiinni).

Mulla oli tsi-suojia. Bambupuuvilla sekoitetta jos en ihan väärin muista ja pul-kangas ulkopintana. Kertaakaan ei läpi vuotanut. :)
Ja pitää muistaa jos pul-kangas on kosteudensulkukankaana suojissa, että pestessä ei saa käyttää huuhtelu/valkaisuaineita.

Mulla sellaiset, joissa silkkivuori ja villakuori. En tiedä oliko Ruskovillaa vai ihan joku no-name. Ostin esikoisen synnyttyä joten tästä on jo vuosia aikaa... On toimineet näillä sisaruksillakin hyvin, pitävät talvellakin viiman mikä oli tärkeää talvivauvan kanssa. Eivät koppuroidu niinkuin käy noille äitiyspakkauksessa tulleille suojille.

Imetyksen ajaksi otan suojan lepäävästä rinnasta ja laitan maidonkerääjän. Maitoa tulee aina koko kuppi piripintaan toisesta, toisesta puolet vähemmän. Reissussa kun en kehtaa kerääjää käyttää, valitsen syötettäväksi sen enemmän heruvan rinnan niin selviää vähemmällä roiskeella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24262013:
Mut jos jollakin on kokemusta niistä silikonisista liivinsuojista (Lilypads tms.), niistä voisin olla kiinnostunut. :)

Mulla on Lily padzit. Oli tosi hyvät ihan alussa, kun maito ei ollut vielä noussut ja rinnanpäät arat. Ei tarttuneet kiinni ja rikkonet rinnanpäitä. Sitten kun maito nousi niin falskasivat kyllä sivusta kun oikein alkoi vuotamaan. Nyt on kertakäyttöiset ja kestot vuoroin käytössä. Myllymuksujen Maijat-suojia on. Pakko on vaihtaa tosiaan heti kun vähän kastuu.

Mulla on useita erilaisia tsi-liivinsuojia käytössä ollut nyt vuoden ja suosikki materiaalit ovat vaihtuneet usein, riippuen juuri maidon määrästä jne. Mutta itse tykkään ehkäpä eniten sellaisista missä on pul kangas uloimpana ja sisimpänä rintaa vasten coolmax. Aina pitäneet maidon sisässään ja coolmax tuntunut kosteanakin kuivalta ihoa vasten.

Mulla on jotain bambuisia, jotka on muuten ihan hyviä olleet, mutta huono puoli on , että ne näkyy läpi paidasta. Siis jos on esim ohut toppi eikä rintsikoissa toppausta. Mutta väljän puseron kanssa ok. Ostin Ruohonjuuresta joskus yli vuosi sitten.

[QUOTE="vieras";24262209]Mulla on useita erilaisia tsi-liivinsuojia käytössä ollut nyt vuoden ja suosikki materiaalit ovat vaihtuneet usein, riippuen juuri maidon määrästä jne. Mutta itse tykkään ehkäpä eniten sellaisista missä on pul kangas uloimpana ja sisimpänä rintaa vasten coolmax. Aina pitäneet maidon sisässään ja coolmax tuntunut kosteanakin kuivalta ihoa vasten.[/QUOTE]

Siis kerrohan lisää, sillä tämä kuulostaa pätevältä. Minä vaihdan kertiksiä tiuhaan, mutta silti välillä maidon noustessa suojat ja liivitkin ovat litimärät. Mistä olet ostanut ja mhin hintaan? Montako paria muuten omistatte kestosuojia?

Miulla ol itsi-versioita joita tein tosi ison pinon jämäkankaista. suosikki oli joustofoteeta/velouria ihoa vasten, sit 1-2 kerrosta imua ja ulospäin pul. Vastaavia saa ainakin Tirsokkaalta, myös sillä coolmax-pinnalla. En osaa sanoa montako paria on riittävästi,mutta päälle 70 kpl oli ainakin liikaa:D Omani heitin käytön jälkeen pesupussiin ja sit pussin koneeseen kun tuli sopivaa pyykkiä.

Jos heti ekalla yrityksellä ei toimi,niin kannattaa muistaa että imuteho paranee pesujen myötä!

Siis mä olen valitettavasti ihan ulalla näissä käsityöjutuissa, joten vinkatkaapa joku nettikauppa noille pul- ja coolmax-jutuille. Hyvä ja halpa tottakai :)

Yhteistyössä