Kestovaipat, miten alkuun? Neuvoja kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meillä on pian 4kk vanha tyttö ja haluaisin nyt aloittaa kestovaippailun. Mitä pitää hankkia? Millä pääsee alkuun?
Googlella löysin paljon kaikkea tietoa, joten linkkejä en välttämättä kaipaa, vaan selkeää neuvoa mitä pitää ostaa? Huutonetistä lähinnä ajattelin katsella aluksi, hyvä vai huono idea?
Konkreettisia ja käytännöllisiä neuvoja ja vinkkejä kaipaan!

Mä ite tykkäsin pienen vauvan kanssa käyttää sisävaippaa ja villahousuja. Oli varmimmat pienellä. Myöhemmin käytin oikeastaan vaan ulkopinnaltaan pul-kangasta olevia taskuvaippoja.
Kannattaa ehkä ostaa useamman laisia ja mallisia niin löydätte teille sopivat. :)

Meillä aloitettiin 5-kuisena ja taskuvaipoilla. Aikani pyörin netissä ja etsin tietoa, ja pää oli aika pyörällä kun sitä tietoa on vähän liikaakin, joten päätin hankkia muutaman fuzzin ja aloittaa siitä ja noita fuzzeja käytetään edelleenkin ja olen muitakin merkkejä kokeillut, mutta kaikki ihan taskuvaippoja, ne ovat niin helppoja. Helppous oli mun kriteereistä se tärkein.

Meilläpäin on aina joskus kestovaippahulinat. Siis niinkuin tori, jossa on kaikenlaisia vaippoja ja asialle vihkiytyneitä ihmisiä. Katsele, jos löytäisit semmoset jostain läheltä. Mä olen huono neuvomaan, kun on vaipat saatu kaverilta enkä edes tiedä mikä minkäkin nimi on.Mutta hyvin on homma sujunut. Meillä on semmoset neppareilla kiinnitettävät sisävaipat ja siihen päälle muovinen tarroilla kiinnitettävä kuori.

Tutustu näihin sivustoihin. Ja harkitse vaippalainaamon pakettia, niin pääset edullisesti tutustumaan ensin malleihin ja mistä itse pidät...

http://www.kestovaippayhdistys.fi/index.php

Ja täällä sitten kaikkea mahdollista tietoa lisäksi.

http://www.kestovaippainfo.fi/

Vaippavuokraus kuulosti tosi hyvältä, oli yhdessä linkissä! Kiitos siitä tiedosta! En tiennyt sellaisesta.
Mutta:
Meidän tyttö on nyt 5600gr eli mikö koko? Miten ne koot menee kestovaipoissa?

Sampsukalta voi vuokrata kanssa vaippoja jos ei lainaamoa löydy lähettyviltä.

Taskuvaipoista olen tykännyt eniten, Cuddlet on hyviä ja sisävaippa +villahousut tai kuoret.

M kokoisia ostaisin, S on jo varmaan pieni. Noissa Cuddleissa on se hyvä puoli että ovat yhdenkoon vaippoja.

Yhteistyössä