Kestovaipoista ja niiden vaikeudesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miljoonakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja kestoilija:
Kestoilusta ei kyllä tuu mitään tuolla asenteella. Pakko siinä on vähän ottaa selvää. :)

No tätä mä just meinaan että tää on tää ongelma. Kun mä en halua pohtia ja tutkia vaippoja mutta tahdon vaan saada ne käyttöön. :D Mun mielenkiinto ei riitä ainakaan näin alkuvaiheessa siihen että opiskelisin ensin jonkin asian.
Mä luulen et se olis hyvä bisbes kun joku keksis sellasen valmispaketin missä olis vaipat valmiina ja that's it.

Kai mun paras tyytyä vaan ihan tavallisiin kertiksiin.

minusta tuntuu, että ne, jotka sanoaa pienen ajan kokeilun jälkeen, et kestot on hankalia, huonoja jne. ovat lähteneet näin liikkeelle. Ottaneet jonku markettien vaipan, kokeilleet sillä ja kun ei ole pelittänyt, on heitetty hanskat tiskiin. Jokaisen uuden asian aloittaminen vaatii hieman asiaan perhetymistä! Niin kestotkin.

Meillä (alkujaan hyvin kestovaippavastaisella perheellä) kestojen käyttö lähti eräästä yhden hetken ajatuksesta, joka minulle tuli juuri ennen kuin olin illalla nukahtamassa ;) Hankittiin aio-vaippoja, siis niitä, jotka ovat kuin kertakäyttövaippoja, mutta pestäviä sellaisia. Ajatuksena oli, et käyttö olisi helppoa, kuten kertistenkin. Aikamme käytettiin nuita, kunnes pikku hiljaa kiinnostuin enemmän asiasta, otin selvää, aloin kutoa villahousuja, ostin ja tein sisävaippoja ja koukkuun jäin :)

Nyt mä vähän sain uskoa tulevaan kun poimin sanan sieltä ja toisen täältä :D Se riittää mulle alkuun että on olemassa valmiita vaippoja ja siitä varmaan pääsee alkuun kun edes saan käsityksen minkä muotonen se härpäke on :D
Kiitos kovasti kaikille jotka olette viitsineet opastaa näinkin vastahankaista tapausta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Nyt mä vähän sain uskoa tulevaan kun poimin sanan sieltä ja toisen täältä :D Se riittää mulle alkuun että on olemassa valmiita vaippoja ja siitä varmaan pääsee alkuun kun edes saan käsityksen minkä muotonen se härpäke on :D
Kiitos kovasti kaikille jotka olette viitsineet opastaa näinkin vastahankaista tapausta :ashamed:

muista, ette osta 20 kappaletta sitä tiettyä vaippaa, a´18e, ennen kuin tiedät, että se on varmasti sellainen, mistä sinä tykkäät ja mikä tulevalle vauvallekin sopii.

JES! Nyt mul on kuori kasassa :D
Ja sisälle froteepötkylä.
( tää varmaan näyttää ihan kamalalta mut mun alotettava jostain ja mielellään sellasesta minkä nimen on kuullut ja tiedän mistä sitä saa :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Hyvä päätös! AIO on helppo, mutta kuivuu hitaasti. Oliskohan sellaisia rumpukuivaukseen sopivia all in one:ja? PUL-taskuvaipat on helppoja, ihan oikeesti.

Joku on kuulemma sellainenkin, mutta koska mä en kannata mitään tiettyä merkkiä saati muista niitä, niin...

En siis muista että mikä!

Alkuperäinen kirjoittaja kestot kokeillut laidata laitaan:
Lyhyesti: kestot eivät ole ikinä helppoja.

peesin tätä ja suosittelen ottamaan yhteyttä oman alueesi kestovaippalainaamoon:

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=46&t=87950

[Mutta kun mä en kertakaikkiaan saa mitään tolkkua noista sivustoista. Mä haluan kestot mutta mä tahdon ne yhtä helposti kuin kertisvaipat. Miksen mä saa niitä niin?

Täällä tuleva kestoilija äiti. Kaikista helpommalla pääset ku ostat one size taskuvaippoja (käy lapselle koko vaippaiän. itse ostin raskauskeiju.comista, ovat siellä hyviä ja edullisia), ja muutaman vaipan vastasyntyneelle (one size vaipat voivat olla liian isoja, riippuen vauvan koosta. suositus one sizelle on alkaen 4 kilosta).

One size vaipat on kaikista järkevimpiä (mun mielestä), ei tartte olla sataa eri kokoa vaippaa vaan 1 käy

Kannattaa tilata isompi erä kerralla säästät näin rahaa. Ei muuta kuin netistä tilailemaan!

Nyt on Kestovaippaviikko ja monilla kauppiailla on hyviä tarjouksia. Ne löytyy Kestovaippaviikon omilta sivuilta (kestovaippoja) ja kestovaippainfolta.
Minä aion käyttää nuita hyödyksi:)

Yhteistyössä