Kestovaippa-asiaa vaippojen säilytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonna

Vieras
Miten olette säilyttäneet vaippanne ennen pesua? Itse huuhtelen pissa- ja kakkavaipat kunnolla ja laitan ne kuivumaan konepesua odottelemaan. Ongelmaksi on muodostunut pissavaippojen voimakas haju. Olen kokeillu myös laittaa likoamaan veteen, jossa on vähän ruokasoodaa, mutta tämäkään ei ole hajuongelmaa poistanut. Jotku käyttävät kuulemma etikkaa. Meille kyllä liikkeessä sanottiin, että ei saisi liotella vedessä, vaan pitäisi laittaa ilmavaan paikkaan. Hajuhaitta on vaan melkoinen, kun koko kylppäri haisee pistävälle pissalle.

Samasta syystä säilytän nykyään kannellisessa ämpärissä. En oikeastaan liota niitä siellä, laitan pohjalle noin desin vettä ja lorauksen etikkaa, sitten huuhdon vaipat aina hyvin ja laitan ne ihan märkinä ämpäriin. Pesen parin päivän välein. Kyllä ne muuten alkaa haista, testattu on. Ja jotenkin se ärsytti, että aina oli kuivumassa likaisia vaippoja, sitten kuivumassa puhtaita, sitten taas likaisia... Kannellinen ämpäri oli lopulta siistein valinta.

Ja jos ne vaipat haisee oikein pistävälle, niin pitää pestä 90 asteessa. Se pitää tehdä aika ajoin vaipoille. Googlaa keittopesu, saat lisää infoa.

Mä säilytän kanssa kannellisessa astiassa jossa hiukan vettä ja etikkaa. Tai sitten toinen vaihtoehto on tipauttaa pari tippaa teepuuöljyä johonkin kankaanpalaseen (mä tipautan sideharsovaippaan) sinne astiaan vaippojen mukaan.

Luonnonmateriaalia olevan korin nimeen vannoo jotkut- muoviämpärikään kun ei oikein hengitä :) niin se haju voimistuu.
Ja tiuhaan pesen.

Ei ne pestyinä enää haise, vaan sillon ku oottaa pesua. Mä pesen sillon tällön 90 asteessa kyllä. Pesun jälkeen on siis ihan tuoksuttomia, mut ongelma on se säilytys enne pesua. Pitää kokeilla tuota etikkaa vielä tai sit teepuuöljyä. Saako sitä muuten luontaistuotekaupoista? Kärsiikö pul-kuoret siitä että niitä säilyttää märkinä? Meille myyjä sanoi, et pitäis säilyttää kuivana

Jos säilytät kylppärissä vaippakoria, ja siellä on lattialämmitys, niin ne vaipat alkaa haista. Eli vaippakori pois lattialta. Meillä on eteisen nurkassa avonainen kori enkä liottele vaippoja.

Yhteistyössä