kestovaippojen linkous?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Kertokaapas kestoilijat, että voiko kestovaippoja lingota, kun vaippojen mukana tulleessa hoito-ohjeessa puhuttiin vain pesulämpötilasta ja kuivausrummusta. Kyseessä taskuvaippa + lisäimut.

Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Kertokaapas kestoilijat, että voiko kestovaippoja lingota, kun vaippojen mukana tulleessa hoito-ohjeessa puhuttiin vain pesulämpötilasta ja kuivausrummusta. Kyseessä taskuvaippa + lisäimut.

ihan normaali pesu ja linkous. Ei kai kukaan niitä vettä valuvana rumpuun laita?

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

ihan normaali pesu ja linkous. Ei kai kukaan niitä vettä valuvana rumpuun laita?

Kiitos. Pesin tänään lisäimut ensimmäisen kerran ja laitoin varovaisena vain puolet linkoustehosta, kun en tiennyt, saako niitä lingota. Kuivausrummun käytöstä en tiedä mitään, kun en ole koskaan sellaista käyttänyt. (En siis tiennyt millaisena pyykit sinne laitetaan. heh)

Kiitos. Pesin tänään lisäimut ensimmäisen kerran ja laitoin varovaisena vain puolet linkoustehosta, kun en tiennyt, saako niitä lingota. Kuivausrummun käytöstä en tiedä mitään, kun en ole koskaan sellaista käyttänyt. (En siis tiennyt millaisena pyykit sinne laitetaan. heh)

okei :)

Tosiaan mä pesin pääasiassa 60asteessa, normaali huuhtelu ja linkous. Sitte kuivasin rummussa. Toisinaan 90 asteen pesu.

Jos kuivaat narulla, yritä valita materiaaleja jotka pysyy pehmeänä.

Kestääkö se kosteudenpitävä ulkopinta myös linkouksen? Anteeksi mahdollisesti tyhmät kysymykseni. En vaan tahtoisi pilata vaippoja ennen ensimmäistäkään käyttöä. :ashamed:

Kestääkö se kosteudenpitävä ulkopinta myös linkouksen? Anteeksi mahdollisesti tyhmät kysymykseni. En vaan tahtoisi pilata vaippoja ennen ensimmäistäkään käyttöä. :ashamed:

kestää se. Mulla oli bumgenius-taskuja ja ihan normaalin pesun ja linkouksen kesti, sekä rumpukuivauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Linkouksen kestää kaikki, mutta PUL-vaippoja ei suositella rummutettaviksi. Ja muista valita vaipoille soveltuva pesuaine, äläkä käytä huuhteluainetta.

ei suositella ei. Mutta mä oon rummuttanu kaikki eikä oo ollu ongelmia.

bumgeniuksissa ei edes ole muuta pesuohjetta kuin tyyliin "pesu kylmä, pesu kuuma, linkous, kuivaus"

Linkouksen kestää kaikki, mutta PUL-vaippoja ei suositella rummutettaviksi. Ja muista valita vaipoille soveltuva pesuaine, äläkä käytä huuhteluainetta.

Huuhteluaine ei tuota ongelmia, kun en atoopikkona voi sitä käyttää ilman hurjaa kutinaa. :whistle:

ei suositella ei. Mutta mä oon rummuttanu kaikki eikä oo ollu ongelmia.

bumgeniuksissa ei edes ole muuta pesuohjetta kuin tyyliin "pesu kylmä, pesu kuuma, linkous, kuivaus"

Mullakin on välillä jokunen pul-vaippa rumuun eksynyt ja hyvin on kestänyt. Eli tosiaan kyllä ne sen rummun yleensä kestää, vaikkakaan sitä ei suositella ja takuu ei pelaa jos vaipan rummuttaa :)

Yhteistyössä