Ketä kutsutte 2v synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siiri"

Vieras
Vaikea tehdä eroa lähimpien ja kaukaisempien sukulaisten välille, eli ketä kutsutaan? Mummot, papat, kummit ja omat sisarukset ainakin, mutta mihin vetää raja, kun meillä on isot suvut.

Mitä olette itse tehneet?

Me vedettiin raja juuri tuohon. Eli isovanhemmat, kummit. Omille sisaruksille sanoin, et kahvia on tarjolla jos ehtii piipahtamaan. En loukkaantunut vaikkei kaikki sisarukset tulleetkaan.

Meidän tytöllä kanssa pian 2v synttärit. :) Kutsun ne sukulaiset, joiden kanssa olen paljon tekemisissä. Eli mummejen, vaarien ja kummien lisäksi omat sisarukset ja lapsen isän sisarukset ja esim. serkkuni ja hänen lapsensa, koska heidän kanssaan olen paljon tekemisissä. Samoin äitini siskon perheineen samasta syystä. En kutsu ketään sillä perusteella, että sattuvat olemaan sukua meille.

Pienelle on pidetty vain ns "sukulaissynttärit", jonne on kutsuttu isovanhemmat, minun sisarukset perheineen, miehen sisaruksen perheineen ja lapsen kummit. Eli ihan lähimmäit. Siitäkin tulee jo yli 30 henkeä, mutta minkäs teet...

Isommilla sitten sukulaissynttäreiden lisäksi kaverisynttärit.

Huh, hyvä ettei enempää tarvi. Meillä on iso ja kohtuu varakas suku, jossa tapana järjestää isoja juhlia, mutta vanhempieni eron myötä mut on suljettu ulkopuolelle ja koen jotenkin vaivaannuttavaksi kutsua heitä linnoistansa tänne meidän halpaan rivariin ;)

Kutsuttiin kavereita, minun sekä lapsen. Ts. sellaisia äitejä ja lapsia, joiden kanssa äitiyslomalla tutustuttiin ja nähtiin ja pidetään edelleen yhteyttä.

Ja sitten lapsen mummi, vaari ja kummit.

Yhteistyössä