Ketä varten velkaneuvonta on?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valistakaa minua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valistakaa minua

Vieras
Tänään soittelin kunnan velkaneuvontaan kysyäkseen ja pyydäkseen apua velkoihini. Puhelimessa sitten äkkiä karkeasti laskettiin menojani ja velkojani, ja sitten tulot. V.neuvonnan täti sitten sanoi, etten pääse jonoon koska menot velkoineen ovat suuremmat kuin tulot, ja sitten käski ottaa yhteyttä sitten kun on menot ja tulot toisinpäin mutta kuitenkin aikaisintaan 6kk päästä. Ihmettelin tädille, että eikö kyseinen palvelu ole sitä varten, että autetaan ja ohjeistetaan velallista joka on pahasti pulassa? Täti piti tiukasti kiinni siitä, että en pääse velkaneuvonnan jonoon koska menot ovat suuremmat kuin tulot. Lopuksi sanoi kiitoksia ja heihei,,,
Siis, jos minulla olisi tulot enemmän kuin menot veloineen niin mihin minä sitä palvelua enää tarvitsen?
 
no siis ei mullakaa ollu rahaa maksaa mun velkoja ku opiskelin ja silti pääsin velkaneuvojalle. höh. en sit tiä että jos ajat muuttunu ku on tää lama. mä kävin siel noin kolme vuotta sit..
 

Yhteistyössä