Ketään kellä nettiputiikkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perustamiskustannukset riippuu paljon siitä, miten paljon pystyy itse tekemään. Puljua perustettaessa pitää ottaa huomioon ainakin seuraavat seikat, joista kaikki maksaa:

- Perustaa yritys (muutamia satasia) ja huolehtia kirjanpidosta (hinta riippuu kuittien määrästä)
- Hommata varasto, ja täyttää se myytävillä tavaroilla:) (ei hintarajaa)
- Perustaa sivut nettiin (edullisimmillaan ilmainen, mutta silloin pitää itse vähän osata koodata)
- Valokuvata tuotteet
- Pakkausmateriaalit (pieni pahvilaatikko voi maksaa 1? ja niitä myydään niputtain)
- Tulostimet ja muut vermeet kannattaa olla hyvänlaatuisia.

Kannattavuus riippuu siitä, miten hinnottelee oman työnsä. Ei mitään kultakaivospuuhaa:)

Tavarat tukkurilta tai sitten tuot itse maahan. Maahantuonissa tullauksen ja huolinnan pystyy tekemään myös itse, mutta silloin aiheeseen täytyy vähän perehtyä. Riippuen tavaran määrästä ja kuljetuksen pituudesta tullauksen ja huolinnan voi teettää, jolloin rahaa menee satasia, jopa tonneja. Maahantuonnissa pitää ottaa huomioon riskit kun suorittaa maksua ulkomaisella tavarantoimittajalle.

Jos tuot ite maahan, niin sitten hommaa kannattaa opiskella netissä muutama kuukausi ennen kuin varaat varastotilaa.:)

Tässä asioita joita tuli nopeasti mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja perustaja:
Kertokaa kokemuksia kaikesta siihen liittyen?
Perustamis kustannukset?
Miten kannattavaa?
Mistä tavarat?
Viekö paljon aikaa?

Kaikki muukin tieto tervetullutta :)

S-postilla voin vaikka vastailla, en jaksa tässä alkaa mitään luentoa pitää. Mulla ollu 2 verkkokauppaa, ensin lastentarvikkeita ja nyt mausteita. . Perustaminen maksoi jotain 500 euron luokkaa. Pelkkä verkkokauppa siis. Aikaa vie muutamia tunteja viikossa - mutta sehän ihan riippuu esim. siitä mitä myy, mistä hommaa tavarat, miten laskuttaa, miten pakkaa, miten asiakkaat maksaa sinulle. Kannattavuutta nyt ei voi arvioida yhtään etukäteen, siis kun tuotteita on about miljoona, mitä verkkokaupassa voi myydä. Se pitäisi sitten sieltä alakohtaisesti alkaa kaivaa: mikä on kateprosentti, kilpailutilanne, postikulujen osuus/miten ne veloittaa... Mulla kannattaa ihan hyvin, nykyään. Lastentarvikepuoli teki liki 4 vuotta tappiota, maustehomma on ihan kannattavaa, mutta toki mä myyn paljon muutenkin kuin verkkokaupan kautta. Eli ihan riippuu tuotteista jne.

Muita huomioitavia: yrittäjän eläkevakuutus, arvonlisävero, postikulut, maksutapa (ennakkolasku, laskutus, pankkimaksupainikkeet), varasto (tilat, vuokra, käyttötarkoitus, varaston arvo), kirjanpito, muut juoksevat kulut: mainonta, puhelin, netti...

moderaattori muokkasi: ei oman firman sivun linkityksiä

Yhteistyössä