Ketkä ei halua ok-taloa? PINOON!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
:D Taidan jäädä ainoaksi? Tuntuu että suomalaisten haave on aina se ok-talo.
Vaan eipä ole minun, en halua asua ok-talossa. Jos asumisesta puhutaan, eniten olen viihtynyt kerrostalossa.

Unelmakotini olis jossain vanhassa kivitalossa (kerrostalossa), sellasessa mitä on isommissa kaupungeissa, isot avarat huoneet. Keskustassa.
Metsä vois olla kävelymatkan päässä.
Ja talossa hissi. :heart:
Se ois mun haave.
Muunkinlainen kerrostalo kyllä käy. Kunhan on rauhallinen, mieluiten osaketalo. :)

En minäkään lopulta ole mikään omakotitaloimmeinen, vaikka meillä sellainen onkin.Meidän kokoiselle perheelle ei taida rivitalokotia löytyä, joten unelma voisi olla sellainen vanha paritalo, jossa on pienet tontit kummallakin. En tykkää ollenkaan noista pihahommista, eikä tykkää isäntäkään. Nytkin on lehdet haravoimatta... ja taitaa saada ollakin.

Mä en ole koskaan erityisesti halunnut omakotitaloa, mutta kun mies semmoisessa jo valmiiksi asui kun seurustelu alkoi ja kun kyseessä on vielä "perintötalo" josta mieheni ei halua muuttaa, ei oikein vaihtoehtoja ollut. Viihdyn kyllä erittäin hyvin ja nyt kun omakotitalossa on jo pidemmän aikaa asunut, en kyllä vaihtaisi kovin helposti muuhun asumismuotoon...

:wave: heikkona hetkenä ajattelen et olis kiva mut kun ajattelee sitä työn määrää ja ainaista rahanmenoa millon mihinki remppaan tms niin ei kiitos. Kerros-tai rivitalo-osako,kiitos.

Täytyy kyllä sanoa, että lukeudun tähän pinoon.
Minua EVVK koko omakotitaloasuminen, mutta myönnyin miehen tahtoon ja täällä me nyt annetaan pihan repsahtaa ja nurkkien vääntyä. :(
Miks mua ei koskaan kuunnella?

No täällä ollaan hieman kiikunkaakun asian kanssa. Asustellaan nimittäin ok-talossa, vuoden verran asuttu.Enkä vieläkään oikeen ymmärrä kuinka sattuma-kohtalon johdattelemana tähän päädyttiin. :o

Kerrostaloasujia kun oltiin ja ihan tyytyväisiä sellaisia. Haaveissa edelleen, kuten aina ollut, jugentalosta korkealta tilava kaksio tai kolmio. Korkeilla huoneilla, lautalattioilla ja isoilla ikkunoilla. Ilman pihaa, ilman pihahommia. :D

Ainakin nyt ollaan erittäin tyytyväisiä kerrostaloasujia. Kaikki palvelut lähellä, lenkkisaunassa saa turista naapurien kanssa tai mennä myöhemmin ja olla yksin. Asunto on tilava, joten missään "luukussa" ei värjötellä.

Mä en haluaisi omakotitaloa. Joku kattohuoneisto kaupungin keskustasta, vanhasta jykevästä kivitalosta, näkymä yli kaupungin...sellainen olisi jees :D. Hyvänä, lapsiystävällisempänä vaihtoehtona rivitaloasunto jossa huoltoyhtiö hoitaa lumi- yms hommat. Omakotitalo ainoastaan siinä tapauksessa, että se on joku jumalaton kartano ja on varaa palkata siivoojat, puutarhurit jne :whistle:

:wave: Mä tuun tähän pinoon. Ei sopis meiän perheelle, rivari ois enintään ok.
Tosin, täytyy sanoa että jos oisin ökyrikas niin haluisin sen vanhan puisen mansardikattosen omakotitalon. Joku muu siivois siellä, hoitais pihahommat ja ois aina varaa rempata (rempauttaa... ) kun tarvis tulis :whistle:

Yhteistyössä