Keuhkoputkentulehdus vai joku muu (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu

Vieras
Olen nyt viikolla 26+ menossa ja sunnuntaina lääkäri totesi keuhkoputkentulehduksen.
Kaikki alkoi jo viikko sitten. Olin väsynyt, päänsärkyinen ja yskäinen. Ke-la kuume nousi rajusti ja laski yhtä rajusti. Korkeimmillaan ei ollut kuin 38,3 mutta päivän aika teki tätä sahaavaa liikettä monta kertaa. Yskä on todella kuivaa, kurkkua vaan kutittaa. Ruokaa en pysty juurikaan syömään. Lämpimän ruuan olen syönyt viimekis torstaina. Jogurttia ja pienen leivän saaatan päivän aikana saada alas. Juoda pystyn ihan hyvin. Kurkku on hellänä yskimisestä. Kyljet ja rintojen alla olevat lihakset on kuin pieksetty :(

Sunnuntaina kävin viimein sit lääkärissä ja hengitysäänet oli ihan suht hyvät mut crp 73. Tän perusteella sain antibiootit 3xpvä/7pvä:n ajan. Eilen arvo oli hivenen laskenut 53:n.
Aiheuttaako läke vai tämä jatkuva yskiminen vai joku muu sen että olen todella väsynyt. Lamauttava väsymys. Haluisin vaan nukkua, olla silmät kiinni. Yskä vaan jatkuu ja jatkuu...tosi kuivana sellaisena. Oon jo niin loppu tähän yskään joka saa sit yökkimään/oksentamaan. Aamulla katsoin et painokin on tippunut jo yli 2kg viikossa kun en pysty syömään :(

Kauanko tätä vielä jatkuu?

Kannattaa ne nyt ainakin tarkistaa et toi väsymys helpottas. Mulla oli kans vähän pienemmillä viikoilla karmee yskä, yskin monta viikkoa aina öisin, ja kyl kesti ennen ku se kylkikipu hellitti. Ja noilla viikoilla kun sä, mä sain kans rautakuurin vaikka siihen asti oli ollu tosi hyvä hemppa. Jaksuja!

Yhteistyössä