Keväällä olitte sitä mieltä, että eskarilainen on aivan liian pieni liikkumaan yksin ja nyt teidn mielestä koululainen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Urpoturpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Urpoturpo

Vieras
Keväällä kyselin, kuinka paljon teidän eskarilaiset ovat itsekseen pihassa. Kerroin, että oma eskarilaiseni leikkii yksin pihassa, johon suora näköyhteys meiltä sisältä. Kerroin myös, että pyöräilee kaverin kanssa pihatiellämme.
Joku taisi olla jopa sitä mieltä, että LS-ilmoitus paikallaan. Suurin osa vastaajista kertoi, ettei heidän eskarilaisellaan ole mitään asiaa vielä liikkua itsekseen tai olla pihassa yksin. Eskarilaista ei lasketa silmistä hetkeksikään.

Nyt muutaman kuukauden päästä ekaluokkalaisen pitäisi osata aamulla herätä yksin ja hoitaa aamutoimen yksin ja mennä kouluun yksin? Ekaluokkalainen voi olla yksin kotona.
On naurettavaa hyssyttelyä, jos äiti saattaa ekaluokkalaisen kouluun.

Kyllä mun mielestä lapsi voi jo ihan pienenäkin olla itsekseen ulkona omassa pihassa, jos valvoo edes jossain määrin.
Meillä on lapset noin 3v olleet omin päin hiekkalaatikolla tms. Hiekkis on suoraan ikkunan alla. 5veenä jo ihan vapaasti saaneet lähitiellä fillaroida.

[QUOTE="vieras";28857875]Mä vähän veikkaan, että ne ei ole samat ihmiset, jotka ovat sitä mieltä, että eskarilainen ei voi olla yksin, mutta ekaluokkalainen voi. Tällä palstalla on helvetisti ihmisiä.[/QUOTE]

Tätä mäkin epäilen..

Mulla on omien lasteni kohdalla sellainen "nyrkkisääntö", että kun lapsi täyttää 6v, hän saa alkaa hiljalleen opettelemaan kotona-, ja ulkona yksinoloa. Kouluun meidän muksumme ovat menneet/menevät kun ikää on 6v10kk, 7v7kk, 7v5kk ja 6v11kk.

Tarkoituksenmukaista ei kuitenkaan ole se, että kun lapset aloittavat 1. luokan, he selviytyvät aamuista yksin. Kun esikoinen lähti koulutielle, olin vauvan kanssa kotona. Kun toinen lähtee koulutielle, olen samaan aikaan palaamassa takaisin työelämään. Mieheni tekee vuorotyötä ja omalla kohdallani pystyn miehen aamuvuoroviikkoina tekemään töitä aamulla joko kotona, tai menemään töihin hieman myöhemmin, jolloin lapsen ei tarvitse kouluaamuja yksin hoitaa. Sama juttu siinäkin kohtaa, kun kolmas lähtee vuotta myöhemmin koulutielle.

Neljännen koulunalkuun on vielä niin pitkä aika, että sinne on hieman hankalampi ennustaa. Mutta onneksi on aina tuo ap-kerho-mahdollisuus, mikäli töiden osalta ei riittävää joustoa aamuihin muutoin löydy.

Ja täällä on kunnan mielestä ok laittaa eskarilainen yksin bussipysäkille tien varteen missä rajoitus 80 km/h ja jossa suurin osa ajaa kuitenkin sitä 100 km/h.
Ja juu ei kulje meidän lapsi yksin mutta osa kulkee.. Näin hyvällä ilmalla jotenkin vielä vois mennä mutta entä syksyn ja talven pimeillä Ja kun tuo bussi lähtee just siinä pahimpaan "ruuhka" aikaan (jos sellaisesta täällä maalla voi puhua) .

[QUOTE="vieras";28857944]Ja täällä on kunnan mielestä ok laittaa eskarilainen yksin bussipysäkille tien varteen missä rajoitus 80 km/h ja jossa suurin osa ajaa kuitenkin sitä 100 km/h.
Ja juu ei kulje meidän lapsi yksin mutta osa kulkee.. Näin hyvällä ilmalla jotenkin vielä vois mennä mutta entä syksyn ja talven pimeillä Ja kun tuo bussi lähtee just siinä pahimpaan "ruuhka" aikaan (jos sellaisesta täällä maalla voi puhua) .[/QUOTE]

:O Missä näin ??? Meillä ei ollut ok eskarin mieelstä edes se että lapsi olisi saanut lähteä yksin eskarista kotiin. Piti käydä aina hakemassa ja "kuittaamassa" kotiin haetuksi. Vaikka kyse oli vielä kouluneskarista.

Yhteistyössä