Kevät se tulee kohinalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatruska harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatruska harmaana

Vieras
Kävin huvikseni katsomassa puutarhaa ja vähän siistimässä,kun syksyllä se jotenkin unohtu, eikä talvikaan ole vielä tullut. Nurmikkoa leikkasin ja oksia otin pois puutarhasta niin jopas jotakin. Pionin nuppuja näkyvillä samoin krookus,tulppaani ja narsissi. Kultatyräkkikin on tehnyt nuppuja maantasoon joten sekin kohta nousee ylös. Monivuotinen orvokki loistaa nupuilla.
No nyt kun se talvi tulis niin sinne menisivät ne kukat.
Mites muilla puutarhat elää.?
Pitäisköhän sitä harso laittaa,kun tuohon paistaa aurinko kokopäivän.

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Missä asut. Täällä etelä-pohjanmaalla on suoja keli, tuulee lujaa ja lunta sataa, kevät?
Helsingin rannikolla asustan ja meri on tossa lähellä. Se ei ole jäätynyt ollenkaa ja tuskin jäätyy ja lunta on näkynyt vain kerran ja sekin suli pois. Tai on sitä ollut kai muutamankerran,mutta illalla aina kadonnut.

Vähän sitä rupee toivomaan ettei tän parempaa talvea enää tule sillä meillä on krookukset melkein kukassa vähän jo väriä pilkistää nupusta.
Pitäis kai suojata noi havupuut jo harsolla vai onkohan se maa edes roudassa ? Siinäpä mun pulma, laiska kun oon en viitsis turhaa työtä tehdä. :)

Tänään on ollu niin ihanan keväinen päivä, ekan kerran pitkää aikaan tuli mieleen että aurinkolasit pitäis hommata... Märästä asfaltista heijastu aurinko sen verta räväkästi B)

Puutarhaa ei löydy, enkä ole tienvarsillakaan vielä huomannut mitään uutta vihreää. Sais mun puolesta kevät tulla tosissaa, en kaipaa talvea ollenkaan :whistle:

Mäkin löysin lauantaina meidän pihalta kukan!
tai siis monta noita samanlaisia oli, en tiedä kyllä yhtään mitä, mut kukkia anyway!

1660108.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mäkin löysin lauantaina meidän pihalta kukan!
tai siis monta noita samanlaisia oli, en tiedä kyllä yhtään mitä, mut kukkia anyway!

1660108.jpg

näyttäisivät olevan lumikelloja...meillä ei puutarhassa kuki mikään sillä lunta on vähintään se puoli metriä kukkapenkien päällä ja muutenkin maa valkoisena :xmas:

Ahaa! Kiitti, Vatkuli ja vatruska!!
taas olen (hiukan) viisaampi :D

Jos niitä paljon kasvaa niin niitä voit heti kukinnan jälkeen siirtää muihinpaikkoihin. Lisäys on sivusipuleista ja helppohoitoinen ja kukkii aina alku keväästä. Ne muuten tuoksuu hyvältä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Ahaa! Kiitti, Vatkuli ja vatruska!!
taas olen (hiukan) viisaampi :D

Jos niitä paljon kasvaa niin niitä voit heti kukinnan jälkeen siirtää muihinpaikkoihin. Lisäys on sivusipuleista ja helppohoitoinen ja kukkii aina alku keväästä. Ne muuten tuoksuu hyvältä. =)

Ja taas viisastuin :)

Yhteistyössä