KEVÄT/SYYSHAALARIT, SADEASUT YMS.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammu

Vieras
Hei !

Siirryinkin nyt tänne puolelle kirjoittelemaan kun meidän lapsonen täytti vuoden

Kyselisin teiltä neuvoja ja vinkkejä tällaisten kosteutta hylkivien haalareiden tai takin ja housujen hankintaan 1 vuotiaalle. Meidän lapsi on 75 cm pitkä, joten vaatteen koko olisi hyvä olla 80 tai 86 senttinen. Lapsi konttailee maassa, ei vielä osaa kävellä, joten jotkut tuollaiset kosteutta pitävät vaatteet pitäisi löytää ja vuoden alusta menee tällätietoa päivähoitoonkin, niin sielläkin sellaisille olisi käyttöä.

Mistä olette tällaisia hieman edullisempia "versioita" hankkineet näistä vaatteista, kun minä en täältä Tampereen marketeista ole löytänyt sellaisia kuin koosta 98 cm alkaen ? Nyt siis olisi tarvetta kevät/syyshaalarille, mutta lähellähän on myös aika jolloin tarvetta tulee myös kosteutta hylkivälle toppahaalarille tai takille ja housuille.

Entä oletteko siis ylipäänsä hankkineet tällaista haalaria tai housuja ja takkia märempiä kelejä varten, vai oletteko pärjäilleet esim. kurahousujen tai sadevaatteiden turvin ?

Minkäslaisia kenkiä olette kosteammilla keleillä lapsillenne laittaneet jalkaan ?

Vielä yksi kysymys, minkälaisesta liikkeestä löytäisi mahdollisesti käsineitä joissa olisi joku teflon käsittely tms. ? Olen sellaisista kuullut joskus, mutta en missään sellaisia vielä nähnyt.

Kiitos kovasti avusta jo etukäteen ja aurinkoista syksyä kaikille !

Remu-haalarissa pitäisi olla pieniäkin kokoja. Ei nyt ehkä mikään kaikkein halvin ole, mutta halvempi kuin Reimatecit kuitenkin. Pitää vettä ja on mielestäni kestävä. Meillä sekä vedenpitävä haalari että kurikset, vuorotellen käytetään. Kenkinä kumpparit märillä keleillä ja talvella goretexit. Sokos ainakin myy Remua ja myös vedenpitäviä hanskoja. Kenkiä ollaan ostettu K-kengästä.

Travalle on auki vain perjantaisin, mutta edullisemmin tosiaan saa sieltä. Itse olen ostanut pojalle paljon ulkokampetta sieltä ja tyytyväinen olen ollut.

Minä ostin tarjoustalosta lassien kosteudenpitävän haalarin 29€. Tyttö on 74 cm pitkä ja puku on kokoa 74 ja on todella reilun kokoinen, luulen että menee vielä keväälläkin. Meilläkin neiti vielä konttaa ja hyvin on puvun polvet kestänyt, kun tyttö konttailee puistoa ympäri ja rymyää hiekkalaatikolla. Niin kosteudenpitävä puku ei ole, että voisi mennä kuralätäkköön istumaan, mutta sateen ja märän hiekan on kyllä pitänyt. Ihan kuravaatteet meillä on erikseen, ne on kyllä aika hankalat niin kauan kun lapsi ei kävele.
Tuo meidän puku on ollut tosi hyvä ostos. Mitkähän muut liikkeet lassieta myyvät?

Lassiella ainakin on sellaiset teflonpintaiset hanskat. Meillä on sellaiset ja saa käsiään uittaa vaikka lätäkössä, ei mene vesi läpi. Mutta talvella oli aika kylmät, vaikka laittoi tumput sinne alle. Talveksi meillä olikin sit kosteudenpitävät toppahanskat.
Lassiella muutenkin on suht edullisia vaatteita, mutta silti laadukkaita. Meillä oli 1,5vuotiaalla viime talvena Lassien toppapuku ja on vieläkin kuin uusi. Ja ei kannata kauhean paljon isompaa pukua ostaa kuin mitä vaatteita käyttää, koska noissa ulkokamppeissa on aina tosi reiluja ne koot. Meidän 80cm haalari meni vielä nyt 2-vuotiaalle kun kokeilin.

me ollaan nyt kolmivuotiaaksi pärjätty lähes yksinomaan lassien haalareilla niin talvi, kuin välikausihaalareissakin, ainoastaan nyt on käytössä remun välikausihaalari kun löydettiin tarjouksesta mutta lassien haalariin en suurta eroa silti löydä. Kyllä reimakin kostuu jos tarpeeksi märkää on (tai sit me vaan ollaan niin "kurassa rypeviä"). mä oon kyllä käyttäny sit ihan märällä kelillä kurahousuja niin ei oo tarvinnu yhtään pelätä kastumista ja hoitotätikin näköjään pistää kurahousut kaikille reimallisille ja reimatecillisillekin haalareille, meillä ainakin kun ei oo mitään kuraeteistä tmv. kurahousut vähentää hiekan tulemista sisälle.Lassien talvihalaarit on puolet halvempia kuin reimat ym mutta meillä ainakin toimineet loistavasti. Vain loskakelillä laitettu kurikset päälle jos tiedetty että todellakin loiskitaan.Lassiet on ostetty yleensä cittarista tai halpahallista.

Yhteistyössä