Kiddy Comfort pro, kokemuksia kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli miten tuo istuin käytännössä toimii?

Ilmeisesti sitä ei siis laiteta autoon kiinteästi millään kiinni, vaan istun nostetaan autoon, lapsi laitetaan istuimeen istuinten omilla vöillä kiinni ja istuin kera lapsen sitten kiinnitetään autoon tavallisilla turvavöillä, kuten aikuinen? Olenko ymmärtänyt oikein?

Ja miten sen lapsen saa pujotettua sinne kun siinä on se turvakaari, vai aukeaako se jotenkin sivulta?

Onko istuin kapea vai leveä?

Ja kaikki käyttökokemukset ovat tervetulleita.

istuin on aivan loistava ja saanut loistoarvosanan kaikissa kolaritesteissä.
Eli: Istuin ei ole missään kiinni, lapsi istuimeen, palkki syliin ja turvavyö siitä yli. Kuulostaa heppoiselta mutta ei sitä ole. On tosi tukeva ja mukava lapselle. Istuimessa tietenkin tarkat kohdat että mistä vyö pujotetaan. Istuinta saa levennettyä sitä mukaa kun lapsi kasvaa.
Olemme tykänneet todella paljon, suosittelen lämpimästi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja koi:
istuin on aivan loistava ja saanut loistoarvosanan kaikissa kolaritesteissä.
Eli: Istuin ei ole missään kiinni, lapsi istuimeen, palkki syliin ja turvavyö siitä yli. Kuulostaa heppoiselta mutta ei sitä ole. On tosi tukeva ja mukava lapselle. Istuimessa tietenkin tarkat kohdat että mistä vyö pujotetaan. Istuinta saa levennettyä sitä mukaa kun lapsi kasvaa.
Olemme tykänneet todella paljon, suosittelen lämpimästi!!!

Autoliiton sivuilta löytyi törmäystestikuvia ja niissä nyt näin miten lapsi istuimeen sijoitetaan...ne kädet tulee aika hassusti...siis se palkki tulee liki kainaloihin? Nukkejen kädet jäivät aika hassusti, mutta ilmeisesti se sitten menee vähän luonnikkaammin oikean lapsen kanssa?

Ja miten se turvvyön reititys...meinaan että kun mun pitäisi saada tuo autosta aina pois (että ykis lapsi pääsee menemään keskipaikalle), niin onko niitä auton omai vöitä sitten hankala pujotella kun sen joutuu tekemään joka päivä muutamaan otteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja lasjf:
Hei haloo!! Tuota ei saa selkä menosuuntaan!! Alle kolmevuotiaiden tulisi olla ensisijaisesti selkä menosuuntaan!

No kyllä vaan tämä nyt on nimenomaan suositeltu myös niille alle 3-vuotiaille...vissiin markkinoiden ainoa. Tämä siis on saanut mm. paremmat arvostelut kun meidän TWE, jota pidän kuitenkin hyvänä ja jossa selkä menosuuntaan. tuossa on se palkki joka tekee tästä poikkeuksellisen, eikä tätä voi siis verrata tavallisiin, kasvot menosuuntaan asennettaviin joihin en omaa alta 3v:tä laittaisi.

Me kokeilimme siitä kaupassa muiden istuinten ohella mutta lapsi ei suostunut olemaan palkin alla, potki ja töni sitä vain pois. Ei sitten harkittu sitä sen enempää ja etsiminen jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Me kokeilimme siitä kaupassa muiden istuinten ohella mutta lapsi ei suostunut olemaan palkin alla, potki ja töni sitä vain pois. Ei sitten harkittu sitä sen enempää ja etsiminen jatkuu.

Tämä tosiaan pitää ottaa huomioon. Mutta mä luulen, että meille tämä istuin voisi olla pelastus. Meillä tyttö 11kk huutaa kaiket automatkat TWE:ssä ja suurin syy lienee se, että istuin on niin makuulla ja selkä menosuuntaan. Vältänkin autoilua tuon lapen kanssa ihan viimeiseen saakka :/

Ja ne kädet menee oikealla lapsella ihan toisella tavalla.
Kannattaa käydä testiajamassa niin näet itse ennen ostopäätöstä

Juu, otan kyllä muksun mukaan kun testille lähdetään. Muutenkin pitää vain nyt toivoa että tuo mahtuu autoon, jossa siis jo valmiiksi ahdasta, kun pitäisi saada taakse 3 lasta istuimineen :/

Mutta tuo Kiddy saattaisi sinne mennä, koska on kasvot menosuuntaan asennettava...se kun antaa ihan toisella tapaa tilaa ja koska se ei ole kiinteästi asennettava, niin mahdollistaa myös sen, että keskellekin pääsee kapuamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Hei haloo!! Tuota ei saa selkä menosuuntaan!! Alle kolmevuotiaiden tulisi olla ensisijaisesti selkä menosuuntaan!

No kyllä vaan tämä nyt on nimenomaan suositeltu myös niille alle 3-vuotiaille...vissiin markkinoiden ainoa. Tämä siis on saanut mm. paremmat arvostelut kun meidän TWE, jota pidän kuitenkin hyvänä ja jossa selkä menosuuntaan. tuossa on se palkki joka tekee tästä poikkeuksellisen, eikä tätä voi siis verrata tavallisiin, kasvot menosuuntaan asennettaviin joihin en omaa alta 3v:tä laittaisi.

Alle kolmivuotiaille ei suositella kasvot menosuuntaan istuimia. Ensisijaisesti alle kolme tai jopa alle nelivuotiaiden tulisi istua selkä menosuuntaan. Voit tarkistaa asian Autoliitosta. Se että Kiddy on hyväksytty alle kolmivuotiaille on eri asia. Minä en lastani aio istuttaa naama menosuuntaan vielä pitkään aikaan.

Meillä on ollut se nyt 2 kk käytössä ja ainoa miinus, jonka keksin on se, että istuin pitää laittaa vöillä kiinni aina, kun autosta lähtee eli ei voi samalla tavalla ottaa vain lasta ja lähteä kuin vyöistuimen kanssa. :) Ei siis kovin iso miinus. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Alle kolmivuotiaille ei suositella kasvot menosuuntaan istuimia. Ensisijaisesti alle kolme tai jopa alle nelivuotiaiden tulisi istua selkä menosuuntaan. Voit tarkistaa asian Autoliitosta. Se että Kiddy on hyväksytty alle kolmivuotiaille on eri asia. Minä en lastani aio istuttaa naama menosuuntaan vielä pitkään aikaan.

Ja sinun kannattaa tutustua aiheeseen enemmän ennen kuin alat paasata. =) Joskus kannattaa käyttää omiakin aivoja eikä vain toistaa sitä, mitä sulle on sanottu.

Tämä tosiaan pitää ottaa huomioon. Mutta mä luulen, että meille tämä istuin voisi olla pelastus. Meillä tyttö 11kk huutaa kaiket automatkat TWE:ssä ja suurin syy lienee se, että istuin on niin makuulla ja selkä menosuuntaan. Vältänkin autoilua tuon lapen kanssa ihan viimeiseen saakka :/

TWE on yli kymmenen vuotta vanha malli. Käyhän asiantuntevassa liikkeessä katsomassa kunnollisia selkä menosuuntaan istuimia, jotka tukevat myös sivusuunnassa lastasi.

Ja ne kädet menee oikealla lapsella ihan toisella tavalla.
Kannattaa käydä testiajamassa niin näet itse ennen ostopäätöstä

Juu, otan kyllä muksun mukaan kun testille lähdetään. Muutenkin pitää vain nyt toivoa että tuo mahtuu autoon, jossa siis jo valmiiksi ahdasta, kun pitäisi saada taakse 3 lasta istuimineen :/

Mutta tuo Kiddy saattaisi sinne mennä, koska on kasvot menosuuntaan asennettava...se kun antaa ihan toisella tapaa tilaa ja koska se ei ole kiinteästi asennettava, niin mahdollistaa myös sen, että keskellekin pääsee kapuamaan.

Se kyllä antaa ihan kivasti tilaa, Vaikkakin aika harvassa taitaa olla ne autot joihin saa 3 istuinta taakse... :)

Nimenomaan...se on eri asia. Se on hyväksytty, koska se on hyvä ja turvallinen myös alle 3-vuotiaille.

Eikä tässä nyt kysytty mun mielestä sitä että aiotko SINÄ laittaa lapsesi naama menosuuntaan vaan tässä kysyttiin käyttökokemuksia joita sulla siis ei ole, kun et lastasi moiseen laittaisi.

Mun puolesta sä saat kuljettaa lastasi selkä menosuuntaan vaikka vielä rippikouluiässä.

Nimenomaan...se on eri asia. Se on hyväksytty, koska se on hyvä ja turvallinen myös alle 3-vuotiaille.

Eikä tässä nyt kysytty mun mielestä sitä että aiotko SINÄ laittaa lapsesi naama menosuuntaan vaan tässä kysyttiin käyttökokemuksia joita sulla siis ei ole, kun et lastasi moiseen laittaisi.

Mun puolesta sä saat kuljettaa lastasi selkä menosuuntaan vaikka vielä rippikouluiässä.

Näissä kannattaa aina muistaa se, että kiddy on PALKKI-istuin. Ei vyöistuin.

En mäkään laittais lastani kasvot menosuuntaan vyöistuimeen. =) Kiddyyn kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä on ollut se nyt 2 kk käytössä ja ainoa miinus, jonka keksin on se, että istuin pitää laittaa vöillä kiinni aina, kun autosta lähtee eli ei voi samalla tavalla ottaa vain lasta ja lähteä kuin vyöistuimen kanssa. :) Ei siis kovin iso miinus. ;)

Ei me ainakaan itse istuinta pidetä vöissä jos siinä ei lasta ole..... Vai ymmärsinkö väärin?... :)

TWE on yli kymmenen vuotta vanha malli. Käyhän asiantuntevassa liikkeessä katsomassa kunnollisia selkä menosuuntaan istuimia, jotka tukevat myös sivusuunnassa lastasi.

Mikä tässä nyt on niin vaikea asia ymmärtää. Mä pyydän kokemuksia Kiddystä joka on kasvot menosuuntaan asennettava...ja sä tarjoat mulle sitä ideaa että lähden etsimään selkä menosuuntaan asennettavaa.

Mulle tuskin moinen nyt sopii, sillä takapenkille ei mahdu kolmea istuinta vaikka ne kirveellä pilkkosin jos niistä kaksi on selkä menosuuntaan asennettavia.

Eli kyllä mä nyt ensisijaisesti kuitenkin lähden tuota Kiddya katselemaan sillä se lienee ainoa turvallinen vaihtoehto millä päästään liikkumaan nykyisellä autolla.

Ja sinun kannattaa tutustua aiheeseen enemmän ennen kuin alat paasata. =) Joskus kannattaa käyttää omiakin aivoja eikä vain toistaa sitä, mitä sulle on sanottu.

Olen kyllä tutustunut ja perusteellisesti olenkin, kiitos vaan kehotuksesta. Ja edelleen ihmettelen näitä älykääpiöitä, joita netissä tuntuu olevan yllinkyllin. Kaikki testit puhuvat selkä menosuuntaan istuinten puolesta vaikka kuinka olisi palkkia. Kyllä se niska siinä saa aikamoisen tällin vaikka kuinka olisi palkkia edessä. Mietihän nyt itse omilla aivoillasi kummin päin haluaisit olla nokkakolaritilanteessa.

Ei me ainakaan itse istuinta pidetä vöissä jos siinä ei lasta ole..... Vai ymmärsinkö väärin?... :)

Periaatteessa pitäisi pitää, koska kolarin sattuessa se istuin lentelee siellä muutoin valtoimenaan...mutta en mäkään vyöistuinta ole autoon koskaan kiinnitellyt jos lapsi ei ole kyydissä. Vaikka järkevää toki olisi.

Yhteistyössä