kiehuu ja kihisee raivosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuttura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuttura

Vieras
pyytäny lapsia siivoomaan huoneensa jo 3vkoa ja ennen ku ketää avautuu ni olen tarjoutunut auttamaanki,mut yksin en siivoa!no tänään taas aamusta alkaen jankuttanu et siivoottais,mut ei ni ei ku lisää sotkua vaan...ei näy edes lattia enää ja mitä tekee mies..no laittaa filmin päälle ja lähtee :o ja mä tein oman ratkasuni ja meinaan heittää kaikki lelut,kirjat,pelit,dvd:t ym jätesäkkiin ja lahjottaa jonnekin...en vaa kestä enää et mun pitäis yksin siivota,pestä pyykit,tehdä ruokaa jne ku tääl asuu mun lisäkseni 3 asenne vammasta ni sit ei tarvi herrojen siivota ku ei ole mitää mitä siivota!ja muutaman kerran oon jo ottanu lempilelut pois ja useamma kerra muutaman laatikollisen,mut ei mitään tehoa!

vieraan mielestä siis tää o ihan normaalia käytöstä nyt esim.tolta melkee 40v mieheltä??ja teillä sinä siis siivoat yksin lastenkin tavarat paikallee??onnea sulle...mä en meinaa kasvattaa mun lapsistani uusavuttomia mitä täs lähipiiris o ja paljon!

Minä ainakin tosiaan heitin kerran kaikki lelut pois huoneesta jotka oli lattialla ja enkä takas antanut niin kummasti alkoi tavarat mennä paikoilleen.
Samoin minä en ole koskaan pyytänyt siivoamaan, vaan käskenyt

Varoita ensin, että kaikki lattialla lojuvat menevät roskiin tänään illalla ja tee se todella.
Ja kerro samalla, että jatkossa tapahtuu aina näin tietyin väliajoin, jos siivouskehotus ei mene perille. Äläkä anna miehesikään ostaa lapsille uutta roinaa.

Mutta älä vie kelpo kamaa oikeasti roskiin, lahjoita vaikka lähetystyön kirppikselle.

Aika outoa, jos et saa lapsia siivoomaan. Ennen ei esim saa kattoo telkkaria tai dvdtä ollenkaan eikä mitään muutakaan kivaa saa tehdä, ennenku huone on siivottu. Ei luulis olevan kovin vaikea homma laittaa lapset siivoomaan? Minkäikäisiä ne on?

Alkuperäinen kirjoittaja voimia!:
Varoita ensin, että kaikki lattialla lojuvat menevät roskiin tänään illalla ja tee se todella.
Ja kerro samalla, että jatkossa tapahtuu aina näin tietyin väliajoin, jos siivouskehotus ei mene perille. Äläkä anna miehesikään ostaa lapsille uutta roinaa.

Mutta älä vie kelpo kamaa oikeasti roskiin, lahjoita vaikka lähetystyön kirppikselle.

uskotko että oon oikeesti vieny,mut meil ei oikeastaa oo ku khh sellanen mihi saa lasten ulottumattomii,mut se o nii pieni koppero et siel en niit jaksa kauan katella ja ku annan ne takas ja luvataa ja vannotaa et kyllä me siivotaa ni seuraavana pvänä ne lelut o taas pitkin lattioita ja sit ku ei omaa kamarii mahdu ni ne leviää hiljallee pitki kämppää!noihi ei tehoo uhkaus,kiristys,lahjonta ei mikää...ne o varmaa jotenki viallisia yksilöitä!

Heh, mulle tapahtu kerran lapsena noin, että äiti ja isä keräs kaikki mun tavarat ja lelut lattialta mustiin jätesäkkeihin. Isä lähti jo niitä roskiin raahaamaan kun sain huudettua perään itkua vääntäen että kyllä mä ne laitan paikalleen. Ja niin sitten laitoinkin. :) tosin eipä siinä taas kauaa menny kun huone oli pomminjäljiltä,mut siivoominen sitten tapahtu vähän ripeemmin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Aika outoa, jos et saa lapsia siivoomaan. Ennen ei esim saa kattoo telkkaria tai dvdtä ollenkaan eikä mitään muutakaan kivaa saa tehdä, ennenku huone on siivottu. Ei luulis olevan kovin vaikea homma laittaa lapset siivoomaan? Minkäikäisiä ne on?

en mä annakaa,mut ukkopa antaa ku sen mielest vaadin liikaa ja lapset 5v ja 7v!!teen mä niin tai näin ni aina teen to uko mielest väärin..hermo menee!

Mä olisin jo varmaan hakannut päätäni seinään ja kanssa heittänyt romut roskiin. Meillä järjestellään aina kimpassa, minä ja mies sekä poika 2.5v opettelee siinä samalla miten tavarat laitetaan paikoilleen.

Ottamatta kantaa tuohon miehen käytökseen,ekana tuli kyllä mieleen että miksi ihmeessä oot 3 viikkoa odottanu?? Jos tarjoudut auttamaan ja "jankutat" siivoamisesta,mikset yksinkertasesti vaan mene ja alota? Ja nyt voisit kyllä mennä sen jätesäkin kanssa keräämään niitä leluja ym lattialta.. Että "kun ette kerran välitä näistä sen vertaa että pitäisitte omilla paikoillaan,vien nämä pois täältä kuleksimasta.."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottamatta kantaa tuohon miehen käytökseen,ekana tuli kyllä mieleen että miksi ihmeessä oot 3 viikkoa odottanu?? Jos tarjoudut auttamaan ja "jankutat" siivoamisesta,mikset yksinkertasesti vaan mene ja alota? Ja nyt voisit kyllä mennä sen jätesäkin kanssa keräämään niitä leluja ym lattialta.. Että "kun ette kerran välitä näistä sen vertaa että pitäisitte omilla paikoillaan,vien nämä pois täältä kuleksimasta.."

ei ne välitä vien mä ne pois tai en...mitä hyötyy siit sit o??sit tuhotaa kämppää muute vaa ku ei voi levittää leluja,kirjoja ym!nämä sankarit o hajottanu jo 1 sängyn,tauluja,kirjoja,astioita ym ym ym...eikä ukko reagoi mitenkää paitsi totee et pitää vahtia :o mut tietenkää ei häne kuulu vahtia,komentaa jne!

No oletpa miehen itelles valinnu.... olisko tuo noita joidenka äiti on aina tehnyt kotona kaiken?
Mulla oli aikanaan yks kundikaveri just tällänen... siellä kun olin niin joskus sen äiti tunki sen huoneeseen (tää tyyppi oli jo 20) imuroimaan.

Meillä lelut lähtis ensin takavarikkoon.
Ja myöhemmin jos ei sana kuuluis niin sit laittasin ne eteenpäin.
Mä en oikein jaksa uskoa etteikö ne välittäis jos ne tosiaan laitettais kokonaan pois.

Ja todellakin tekisin miehelle selväks että kasvatusvastuu kuuluu myös hänelle.

Yhteistyössä