Kiero kaveri? Tapasimme pitkästä aikaa, ja kaveri ottaa heti puheeksi vähintään 3 aihetta, jotka tietää olevan herkkiä a

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä kysyy

Vieras
aiheita minulle. Yrittikö hän siis tarkoituksella loukata minua?

Emme olleet nähneet vähään aikaan, koska hän teki menneisyydessä asioita jotka loukkasivat, ja sanoin hänelle suoraan.

Olenko tyhmä jos luotan vielä häneen? Itse koen että hän sanoi tapaamisessa asioita tarkoituksella, jotka ärsyttävät/loukkaavat minua. Esim ihmisistä joiden kanssa en ole tekemisissä. Mikä on tällaisen ihmisen motiivi? Voiko enään luottaa? Onko hän loukkaantunut suorapuheisuudestani, ja halusi tällä tavoin kostaa?
Mielipiteitä?

No vähän riippuu siitä millaisia nuo asiat olivat ja oliko todella tarkoitus loukata sua. Itsekin saattaa joskus ajattelemattomuuttaan ja muistamattomuuttaan päästellä suusta sammakoita, ja sitten jälkikäteen tajuaa että mahtoiko tuo ihminen loukkaantua.

Onko hän menneisyydessä ollut aidosti ilkea ja pahantahtoinen? Jos on, ehkä hän ei ole siitä mihinkään muuttunut ja kannattaa vältellä.

[QUOTE="kkk";28974437]No vähän riippuu siitä millaisia nuo asiat olivat ja oliko todella tarkoitus loukata sua. Itsekin saattaa joskus ajattelemattomuuttaan ja muistamattomuuttaan päästellä suusta sammakoita, ja sitten jälkikäteen tajuaa että mahtoiko tuo ihminen loukkaantua.

Onko hän menneisyydessä ollut aidosti ilkea ja pahantahtoinen? Jos on, ehkä hän ei ole siitä mihinkään muuttunut ja kannattaa vältellä.[/QUOTE]

Ei ole suorastaan ilkeä ja pahantahtoinen..

Ehkä hän vaan oli loukkaantunut. Kannattaa ehkä silti olla vähän varautunut siihen, että tulee jatkossakin sanomaan ja tekemään loukkaavia asioita. Itse en päästä ihmisiä jotka ovat toistuvasti loukanneet liian lähelle, ts. en kerro heille henkilökohtaisia juttuja enkä mitään sellaista mitä toinne voisi käyttää aseena. Olen vahingosta viisastunut siinä suhteessa.

[QUOTE="kkkk";28974501]Ehkä hän vaan oli loukkaantunut. Kannattaa ehkä silti olla vähän varautunut siihen, että tulee jatkossakin sanomaan ja tekemään loukkaavia asioita. Itse en päästä ihmisiä jotka ovat toistuvasti loukanneet liian lähelle, ts. en kerro heille henkilökohtaisia juttuja enkä mitään sellaista mitä toinne voisi käyttää aseena. Olen vahingosta viisastunut siinä suhteessa.[/QUOTE]

Kiitos vastauksestasi. Tätä juuri mietin, että voinko enää luottaa. En usko että voin.

[QUOTE="vieras";28974544]Milloin olit suorapuheinen? Aikaisemmin vai nyt tapaamisessanne?

Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.[/QUOTE]

Olin suorapuheinen aikaisemmin hänen käytöksestään. Sitten emme nähneet muutamaan kuukauteen, kumpikaan ei ottanut yhteyttä. Nyt hän halusi tavata, ja mainitsi monta asiaa, joista tietää että pahoitan mieleni. Esim juuri yksi asia, josta aiemmin välillemme muodostui erimielisyyttä. Eikö tämä ole tietoista toimintaa ja ilkeyttä hänen puoleltaan? Tulee sellainen olo, että olen todella tyhmä jos vielä luotan häneen.

Nyt kysyn, et onko kyse jostain rakkausasiasta kuitenkin, kun luottamus noin tärkeällä sijalla? Luottamuksen voi menettää vain kerran, niin hänkin mulle sanoi, mutta se ei koskettanut häntä itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmänä nyt kysyn;28974644:
Nyt kysyn, et onko kyse jostain rakkausasiasta kuitenkin, kun luottamus noin tärkeällä sijalla? Luottamuksen voi menettää vain kerran, niin hänkin mulle sanoi, mutta se ei koskettanut häntä itseään.

Ei ole kyse rakkausasiasta. Kyllähän ystäviinkin pitäisi pystyä luottamaan?
Jos rivien väleistä tulee piikkejä, joilla yritetään tahallaan loukata- voiko edes enää ystäväksi kutsua?

Eipä kuulosta kivalta ihmissuhteelta, missä ap saa itse olla suorapuheinen, mutta toisen pitäisi muistaa ainakin kolme asiaa mistä ei saa puhua...

Hehe. Voihan olla, että tuo toinen varta vasten haluaa pitää hajurakoa. Miksi olla ihmisen kanssa jonka kanssa itse ei voi puhua, mutta toisen suorapuheisuutta pitää sitten sietää suut ja silmät täyteen?

Yhteistyössä