Kierot isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "larissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"larissa"

Vieras
2 vuotta sitten meni appivanhempien kanssa sukset todella ristiin... Aiemmin oli ollut 2 isoa yhteenottoa appivanhempien puolelta, jotka annoimme anteeksi (vaikkei pyydetty) Ja muutenkin minun miniän jatkuvaa ja vakavaa henkistä kiusaamista jokaisella kyläreissulla. Mm. Minulle ei mm puhuta lausettakaan ja lapsiamme käännettiin minua vastaan minun läsnäollessani tarkoituksella. Minua ja perhettäni pilkattiin julkisesti (ja myöhemmin sain kuulla olevani kahvipöydissä pilkan aiheena). Vaikka asiallisesti otimme asian puheeksi ja sanoimme ettemme hyväksy kohtelua niin käytös jatkui. Minua ei kutsuttu kylään mies ja lapset saivat tulla. Kortit ja kutsut osoitettiin miehelleni yms..

Suhteemme oli tosi huonossa jamassa ja päädyimme pariterapiaan. Terapia avasi mieheni silmät ja samalla paljastui tylsiä asioita mieheni vanhempi suhteesta (mies pelkää aikuisenakin vanhempiaan..) Kylmyyttä ja julmuutta ja kiristystä..

Pääsimme asian yli ja tulimme siihen tulokseen että appivanhemmat saavat jäädä sivummalle toistaiseksi siihen asti kunnes ottavat itse yhteyttä ja lupaavat kohdella perhettämme asiallisesti. Laitoimme appivanhemmille hyvin asiallisen kirjeen (pariterapiassa ehdottivat sitä) ja jäimme odottamaan vastausta. Koskaan asiaa ei puhuttu halki.

Emme käy kylässä eivätkä lapsemme käy koska asia on näin. Appivanhemmat eivät halua sopia vaikka olemme useasti tarjonneet siihen mahdollisuuden.

Mutta nykyisin lähettävät viestejä muiden sukulaisten kautta ja lahjoja vain yhdelle lapsistamme (tietoisesti koska mieheni kysyi asiasta veljeltään vanhemmiltaan ei uskalla kysyä).

Minusta se on törkeää! Meidän tyttömme ei saa lahjoja vain poikamme. Tytöstä ei kysytä mitään tai lähetetä terveisiä vain pojasta ollaan kiinnostuneita. Minusta on kamalaa. En sallisi sitä, mutta mies ei uskalla sanoa vieläkään vanhemmilleen. Menee vain alistuneesti ylläpitämään kulisseja pari kertaa vuodessa. Mitä te tekisitte samassa tilanteessa.

Soittaisin ja antaisin tulla tuutin täydeltä palautetta sekä heittäisin pojalle osoitetun lahjan postissa takaisin. En hyväksyisi sekuntiakaan tuollaista, jos lapset ovat samalta isältä. Muutenkin pitäisin aikalailla miehen vanhemmat elämässä keskenään, jos kerran ei osata olla asiallisia aikuisia. Saattaisin jopa heittäytyä sen verran tympeäksi, että lähettäisin joulukortin jossa toivottelisin, että hautajaisissanne nähdään sitten seuraavan kerran.

EN pidä ajatuksesta, että isovanhemmat, joiden pitäisi olla perheelle tukena ja turvana, kohtelevat lapsia kuin paskaa. Selkeästi yrittävät hajoittaa perhettä suosimalla tasan yhtä perheenjäsentä. Ja jos kerran ovat olleet jo miehellesi hirviöitä, ei niitä varmasti kovin ikävä tule. Helpompi on ihmisistä, joiden kanssa ei toimeen tule, irti päästää..

Laittaisin miehen uudelleen terapiaan, jos suostuu. Se on ihan ok, että käy siellä välillä kaikesta huolimatta, mutta tuollaista käytöstä ei pidä hyväksyä ja siitä pitää sanoa.

lahjan takaisin minäkin. Vaikea sanoa, kun ei kosketa itseä, mutta jos olette jo pariterapiassakin joutuneet asian tiimoilta käymään, niin todennäköisesti ehdottaisin miehelle, että appivanhempien kanssa ei oltaisi missään tekemisissä.

[QUOTE="vieras";25266106]Laittaisin miehen uudelleen terapiaan, jos suostuu. Se on ihan ok, että käy siellä välillä kaikesta huolimatta, mutta tuollaista käytöstä ei pidä hyväksyä ja siitä pitää sanoa.[/QUOTE]
Ja sinä voit soittaa appivanhemmille, haukkua ne asiasta ja kieltää ostamasta lahjoja. Kyse on sinun lapsistasi kuitenkin myös.

[QUOTE="vieras";25266118]Ja sinä voit soittaa appivanhemmille, haukkua ne asiasta ja kieltää ostamasta lahjoja. Kyse on sinun lapsistasi kuitenkin myös.[/QUOTE]
No ei. Tuli asiaton tunnereaktio. Soittaa ja sanoo normaalisti, mutta painokkaasti.

taidanpa lähettää lahjan takaisin ja toivon hartaasti että mies sanoisi asiasta ja jollekin kysyneelle lapset ovat saman isän lapsia. Mutta epäilen suuresti ettei asíaan mikään auta kun ei mikään aikaisemminkaan ole auttanut. En vain ymmärrä kuinka aikuiset 60kymppiset ovat noin epäkypsiä..

[QUOTE="larissa";25266155]taidanpa lähettää lahjan takaisin ja toivon hartaasti että mies sanoisi asiasta ja jollekin kysyneelle lapset ovat saman isän lapsia. Mutta epäilen suuresti ettei asíaan mikään auta kun ei mikään aikaisemminkaan ole auttanut. En vain ymmärrä kuinka aikuiset 60kymppiset ovat noin epäkypsiä..[/QUOTE]

Voi kuule, meillä vähän samaa. Isäpuoleni äiti on todella kiinnostava tapaus, hänellä kolme lasta mutta suosii pikkuveljiäni ja pikkusiskoani aivan selkeästi eniten. Heti kun muutin kotoa ja sain lapsen, mummeli raahaa porukkaa ulkomaille ja jouluksi vei kylpylään. Olisin maksanut itseni ja tyttöni kylpylään myös, jotta joulu olisi saatu viettää äitini seurassa kuten yleensä, mutta sepä ei mummolle käynyt. Sen lisäksi aina vaatii, ettei muille lapsilleen saa mitään mainita että raahaa ulkomailla äitiäni ja nuorempia sisaruksia, arvostelee seläntakana heitä yms.. Miellyttävää käytöstä, voin kertoa.

[QUOTE="larissa";25266155]taidanpa lähettää lahjan takaisin ja toivon hartaasti että mies sanoisi asiasta ja jollekin kysyneelle lapset ovat saman isän lapsia. Mutta epäilen suuresti ettei asíaan mikään auta kun ei mikään aikaisemminkaan ole auttanut. En vain ymmärrä kuinka aikuiset 60kymppiset ovat noin epäkypsiä..[/QUOTE]
Isovanhempien epäkypsyyteen ei kannata uhrata ajatustakaan. He ovat avun ulkopuolella. Ainut millä on väliä, on se miten siihen suhtautuu ja miten toimii.

Voi kuule, meillä vähän samaa. Isäpuoleni äiti on todella kiinnostava tapaus, hänellä kolme lasta mutta suosii pikkuveljiäni ja pikkusiskoani aivan selkeästi eniten. Heti kun muutin kotoa ja sain lapsen, mummeli raahaa porukkaa ulkomaille ja jouluksi vei kylpylään. Olisin maksanut itseni ja tyttöni kylpylään myös, jotta joulu olisi saatu viettää äitini seurassa kuten yleensä, mutta sepä ei mummolle käynyt. Sen lisäksi aina vaatii, ettei muille lapsilleen saa mitään mainita että raahaa ulkomailla äitiäni ja nuorempia sisaruksia, arvostelee seläntakana heitä yms.. Miellyttävää käytöstä, voin kertoa.

Kysymys kuuluu miten sinun OMA ÄITISI sallii tuollaisen käytöksen anopiltaan??? Pääsyyllinen sinun kohteluusi ei siis ole mummo vaan sinun äiti, joka ei pidä lastensa puolta tasapulisesti. :(

[QUOTE="minä";25266567]Kysymys kuuluu miten sinun OMA ÄITISI sallii tuollaisen käytöksen anopiltaan??? Pääsyyllinen sinun kohteluusi ei siis ole mummo vaan sinun äiti, joka ei pidä lastensa puolta tasapulisesti. :([/QUOTE]

Samaa mielta. SINUN aitisi tulisi lopettaa tuollainen kaytos anopiltaan. Eli muutkaan ei men ulkomaille tai kylpylaan tms jos sua ei ole kutsuttu myos.

Palauta paketti ihan vaan lyhyen saatteen kera, että taloudessanne on kaksi lasta joista kummatkin ovat heidän lapsenlapsiaan ja koska lapset eivät ole tehneet heille mitään niin ei pitäisi olla syytä tällaiseen kohteluun jossa vain toista muistetaan. Ei ole reilua toimintaa isovanhemmilta, vaikka eivät miniästään pitäisikään.
On ne erimielisyydet sitten kenen vika tahansa niin lapset ovat täysin viattomia koko tilanteeseen.

[QUOTE="minä";25266567]Kysymys kuuluu miten sinun OMA ÄITISI sallii tuollaisen käytöksen anopiltaan??? Pääsyyllinen sinun kohteluusi ei siis ole mummo vaan sinun äiti, joka ei pidä lastensa puolta tasapulisesti. :([/QUOTE]

Koska kukaan ei jaksa tapella kyseisen kanssa. Isäpuoleni on mammanpoika eikä äitini jaksa senkään kanssa nykyistä enempää kinata. Kyllä on mielipiteet selvänä kaikilla puolin toisin,mutta äitinihän hyötyy tästä rahallisesti, joten juttu ei sinänsä kovin iso heille ole. Itsekin olen melko tottunut tuohon kohteluun ja tietynlaiseen syrjintään, eli en jaksa välittää enää :D nuorempana olisi enemmän loukannut, nyt mennään miehen kanssa sitten anoppilaan

Yhteistyössä