Mikä appivanhempia vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pupu

Vieras
Ennen esikoisen syntymää olivat minun vanhempieni kanssa hyvissä väleissä... kahvittelivat silloin tällöin ja kutsuivat toisensa esim 50 v juhliin. Heti kun esikoinen syntyi alkoi kuullustelu meiltä kuinka usein minun vanhempani näkevät lasta ja kuinka usein käymme kylässä siellä...

Appivanhemmat olettava aina että me osallistumme heidän juhliin ja käymme siellä mutta käyvät kerran vuodessa meillä vaikka asuvat samalla paikkakunnalla eivät liiemmin soittele, saneleat vaan koska pitäisi tulla ja mieshän ei halua loukata vanhempiaan.

Omat vanhempani ovat vastavuoroisia ja pitävät säännöllisesti yhteyttä meihin ja me heihin. Samaa yritimme appivanhempien kanssa mutta yksisuuntaiseksi jäi.

Appivanhemmat eivät enää halua olla samaa aikaan minun vanhempien kanssa toivovat aina että heille järjestettäisiin erityisjärjestelyin oma hetki lasten kanssa jolloin muita ei olisi paikalla (kun esim pidämme isovanhemmille kahvit) koskaan ei ole riitaa heillä ollut mun vanhempien kanssa... voivatko olla mustasukkaisia jostain.

Sama joulun ja muiden pyhien kanssa eivät tule meille vaan vaativat heille... joskus toivovat että miniä jäisi pois ja mies menisi vain lasten kanssa niin anoppi voisi olla oma itsensä.. huhhhuh... nyt kun kakkonen syntyi niin tulvat taas kylään mieluiten vain jos muita ei ole paikalla.. (yleensä silloin appiukko hyppii silmille ja piikittelee minua minää ja ei piittaa minun sanoistani esimerkiksi antaa lapselle jotain tahalleen vaikka olen juuri kieltänyt tai nälvii kun lähdemme heidän mielestään liian aikaisin kotiin heidän juhlistaan kun lapsilla on uni aika (21), ei kuitenkaan tee sitä kun minun vanhemani ovat paikalla)

Miksi ovat tällaisia ja mitä teemme?

Alkuperäinen kirjoittaja pupu:
Ennen esikoisen syntymää olivat minun vanhempieni kanssa hyvissä väleissä... kahvittelivat silloin tällöin ja kutsuivat toisensa esim 50 v juhliin. Heti kun esikoinen syntyi alkoi kuullustelu meiltä kuinka usein minun vanhempani näkevät lasta ja kuinka usein käymme kylässä siellä...

Appivanhemmat olettava aina että me osallistumme heidän juhliin ja käymme siellä mutta käyvät kerran vuodessa meillä vaikka asuvat samalla paikkakunnalla eivät liiemmin soittele, saneleat vaan koska pitäisi tulla ja mieshän ei halua loukata vanhempiaan.

Omat vanhempani ovat vastavuoroisia ja pitävät säännöllisesti yhteyttä meihin ja me heihin. Samaa yritimme appivanhempien kanssa mutta yksisuuntaiseksi jäi.

Appivanhemmat eivät enää halua olla samaa aikaan minun vanhempien kanssa toivovat aina että heille järjestettäisiin erityisjärjestelyin oma hetki lasten kanssa jolloin muita ei olisi paikalla (kun esim pidämme isovanhemmille kahvit) koskaan ei ole riitaa heillä ollut mun vanhempien kanssa... voivatko olla mustasukkaisia jostain.

Sama joulun ja muiden pyhien kanssa eivät tule meille vaan vaativat heille... joskus toivovat että miniä jäisi pois ja mies menisi vain lasten kanssa niin anoppi voisi olla oma itsensä.. huhhhuh... nyt kun kakkonen syntyi niin tulvat taas kylään mieluiten vain jos muita ei ole paikalla.. (yleensä silloin appiukko hyppii silmille ja piikittelee minua minää ja ei piittaa minun sanoistani esimerkiksi antaa lapselle jotain tahalleen vaikka olen juuri kieltänyt tai nälvii kun lähdemme heidän mielestään liian aikaisin kotiin heidän juhlistaan kun lapsilla on uni aika (21), ei kuitenkaan tee sitä kun minun vanhemani ovat paikalla)

Miksi ovat tällaisia ja mitä teemme?

Onpa rasittavia ja lapsellisia! Raivostuttavaa....

Outoa käytöstä. Ensiksi tuli mieleen, että pelkäävät toisten isovanhempien saavan viettää enemmän aikaa lapsen kanssa. Pelkäävätkö myös, että eivät osaa olla "oikein" lapsen kanssa, ja siitä muut paikallaolijat sitten voisivat naureskella (muka). Siis onko heillä huono itsetunto?

En lähtisi kyllä mukaan tuollaiseen, vaan katkaisisin sen heti alkuunsa. Ilmoittakaa että pyhät vietetään teillä - tulevat tai ei. Ja muita on paikalla - sopii se heille tai ei.

Miksi appi nälvii sinua?
Onko teidän vanhemmilla jokin ero tuloissa/omaisuudessa/koulutuksissa tms?
Tuo vanhempi ikäpolvi saattaa nuo ottaa hieman eri tavalla kuin nuorempi.
Ei kyllä pelkästään sukupolvien väliset erot ole tuota,kyllä sitä ihan tässä nuoremmassakin sukupolvessa esiintyy ja paljon.

En tiedä eivät pidä minusta. Varmaankin ovat pettyneitä siihen että mieheni ei enää toimi heidän käskytettävänään minun tultua kuvioihin mm. hoida heidän pihatöitään, remonttihommia ja autohommiaan (ovat työikäisiä)

Lisäksi muutimme heidän mielestään väärään osaan kaupunkia ja ostimme vääränlaisen auton ja minä olin kamala äiti anopin mielestä kun annoin esikoiselle rintamaidon lisäksi korviketta ja muutenkin olin huono ihminen. Lähetti aikoinaan kamalan haukkumakirjeen minulle... josta ei ole ikinä pyytänyt anteeksi ja sen jälkeen asiasta ei puhuttu... lakaistiin vain maton alle... no minä olen syypää kaikkeen jos asiat ei mene heidän pillin mukaan.. Mieheni on kuitenkin tosi onnellinen ja rakastaa perhettään ja me olemme aina paljon onnellisempia... mutta kun anoppi soittaa mies menee lukkoon ja kireäksi... ahdistuu aina ja haluaa miellyttää äitiään jollain lailla pelkää heitä kai...

Appi antaa esikoisella asioita ja lupailee kaikenlaista salaa kysymättä meiltä... esimerkiksi monesti olen kieltänyt makeisten annon jne... mutta appi antaa ja nauraa vaan eikä piittaa minun sanomisistani. (sanoo kyllä ukki antaa vaikka kaksin käsin...ns älä äidistäsi välitä) Sanoo aina että te tulette huomenna ja lupaa esikoiselle vaikkei ole meiltä kysynyt sopiiko kaikkea ihan hullua

itse olen ihan yhtä korkeasti koulutettumies AMK, yliopistosta ja kasvatusalalla... ja hyvin meillä pelittää

Yhteistyössä